Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] xubuntu 12.04 updates: dpkg error bij mysql?  (gelezen 433 keer)

[Opgelost] xubuntu 12.04 updates: dpkg error bij mysql?
« Gepost op: 2013/10/29, 12:19:23 »
Vanochtend kwamen de updates binnen. Aan het eind een foutmelding:
...dpkg: error processing mysql-servr-5.5 (--configure):
  subprocess installed post-installation script returned error exit status 1
....
Package mysql-server-5.5 is not configured yet. ...

Kan iemand me helpen met wat er nu verwacht wordt van me.
Mysql is nogal belangrijk voor mijn administratie.

m.v.g.

pablo k
« Laatst bewerkt op: 2013/10/31, 08:50:23 door blokkendoos »

Re: xubuntu 12.04 updates: dpkg error bij mysql?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/29, 14:05:07 »
In een terminalvenster:

sudo apt-get -f install

Re: xubuntu 12.04 updates: dpkg error bij mysql?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/30, 12:03:15 »
Beetje sukkelig, maar ik kan nog gewoon mijn administratie doen. Maar met de MySQL Workbench wil het niet vlotten.
Ik zal me dus weer in mysql moeten gaan verdiepen om te zien hoe e.e.a ook al weer werkt. Jaren geleden dit zo opgezet en
verder niet meer naar omgekeken. Behalve dan met de vorige versie van Workbench backups weggeschreven.

De sudo apt-get -f install levert dezelfde foutmelding(en) als in eerste instantie wel werd ik doorgesluisd naar een website met iemand met hetzelfde probleem. Die werd erop geattendeerd dat er een ander proces nog of al liep dat in de weg zou zitten. Bij mij start MySql bij het opstarten van de laptop, dus dat zou goed kunnen.
Maar ik weet op dit moment niet eens meer hoe ik echt stop.
sudo service mysql stop  werkt, bij een gokje als sudo service mysql quit krijg ik een verhaal over init.d (dat zie ik wel vaker, maar snap nog steeds niet wat het me probeert duidelijk te maken).

Na de stop actie krijg ik met sudo service mysql start de zaak niet weer draaiend! Afsluiten en opstarten en dan kan ik mijn administratie weer gewoon doen.
Wonderlijk.

Ik sta open voor goede raad...

pablo k

Re: xubuntu 12.04 updates: dpkg error bij mysql?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/31, 08:49:30 »
De problemen bleken te maken te hebben met het feit dat ik mysql aan een lokaal ip-adres had gebonden anders dan localhost!

Nu geen foutmeldingen meer met sudo apt-get -f install