Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een paar Openoffice vragen  (gelezen 1268 keer)

Wim_Jager

  • Gast
Een paar Openoffice vragen
« Gepost op: 2008/03/06, 20:48:03 »
Voor school ben ik het één en ander aan het samenvatten, normaal deed ik dat via MS office, echter nu ik nu Ubuntu gebruik leek mij het wel eens handig om het via Openoffice te doen.

Maar ik kwam tegen de volgende dingen aan:

- Is er geen automatische hoofdletterfunctie voor het begin van een nieuwe zin?
- In MS office doet men voor een pijltje altijd --> en dan krijg je zo'n vloeiend pijltje. Hoe doe ik dat in openoffice?
- hoe krijg ik dat  vierkante grijze blokje om een opsomming weg?

Misschien kom ik nog meer tegen, dan post ik het hier wel even.

Wim.

Een paar Openoffice vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/06, 21:02:10 »
Hoi Wim,

Het grijze blokje is enkel een opmaakhulpje. Zodra het document in MS Word wordt bekeken is het weg. (Wel opslaan als .doc) Ook bij het afdrukken is het niet zichtbaar.

Voor de hoofdletters: Extra>Autocorectie. Ga naar het tabblad OPTIES en zet een vinkje voor 'elke zin met een hoofdletter beginnen.' Druk op OK.

Met het pijltje van office heb ik geen ervaring, maar ik denk dat bij invoegen>speciale tekens wel een toetsencode staat.

Marten

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
Een paar Openoffice vragen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/06, 21:47:15 »
Andere tip die bij mij even duurde voordat het doordrong is vergeet niet het nederlandse woordenboek te installeren :) OO is even wennen, maar werkt daarna erg goed, al moet ik eerlijk toegeven dat de interface van MS Office 2007 ook erg fijn is, hopelijk kijkt OO hier een beetje van af.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Een paar Openoffice vragen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/06, 23:16:27 »
Die --> in een pijltje veranderen kun je ook instellen, dat doe je als volgt

Je zoekt bij "invoegen -> Speciale tekens" een leuk pijltje uit, deze kopieer je
dan ga je naar "Extra -> Autocorrectie -> Tabblad 'Vervangen'" en daar voeg je het pijltje toe, en dan druk je op nieuw.

succes
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal


Wim_Jager

  • Gast
Een paar Openoffice vragen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/08, 11:57:42 »
Citaat
Voor de hoofdletters: Extra>Autocorectie. Ga naar het tabblad OPTIES en zet een vinkje voor 'elke zin met een hoofdletter beginnen.' Druk op OK.
Ik heb dit aangevinkt en OpenOffice herstart, maar hij maakt nogsteeds geen hoofdletters bij het begin van de zin.

de andere opties werken wel goed!
@ Bobbie: Bedankt voor de pdf-bestanden.. kan ik mooi als naslagwerk erbijhouden, mocht ik nog iets op willen zoeken :)


-  Is er trouwens ook een gratis medische spellingcontrole voor OpenOffice?

Wim_Jager

  • Gast
Een paar Openoffice vragen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/15, 11:01:20 »
De hoofdletters werken wel, echter alleen bij het starten van een nieuwe zin waarbij de oude zin is afgesloten met een punt [.]

opgelost.