Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop Testing  (gelezen 10402 keer)

Re: Laptop Testing
« Reactie #25 Gepost op: 2009/12/17, 13:04:03 »
Als men nou eens bij elke pc nagaat of de chipsets ondersteund wordt dan hoeven we hem ook niet te testen

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Laptop Testing
« Reactie #26 Gepost op: 2009/12/21, 22:27:31 »
Ik heb de Asus PRO7OU laptop en de HP Deskjet F2180 toegevoegd aan de lijst. Doe trouwens geen moeite : je zult de Asus PRO7OU laptop niet vinden op Google. Maar hij bestaat wel hoor ;)

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Laptop Testing
« Reactie #27 Gepost op: 2009/12/21, 22:38:53 »
Acer Aspire 5520G werkt niet goed met Lucid, alleen de safe graphics mode. Ik heb het net nog geïnstaleerd, het ging goed, na de installatie van de driver (versie 185) ging het mis.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Laptop Testing
« Reactie #28 Gepost op: 2009/12/21, 22:55:56 »
Citaat
Acer Aspire 5520G werkt niet goed met Lucid, alleen de safe graphics mode. Ik heb het net nog geïnstaleerd, het ging goed, na de installatie van de driver (versie 185) ging het mis.

Je zou een oudere versie van het gesloten nVidia stuurprogramma kunnen proberen. Als dat niet baat kun je nog altijd zoals mij in de opmerking zeggen dat de laptop alleen goed werkt met de open bron stuurprogramma's.

Re: Laptop Testing
« Reactie #29 Gepost op: 2009/12/21, 23:03:14 »
Dat lijkt mij niet onvermijdelijk dat er ineens niet meer werkt in een testversie. Volgens mij ook niet het melden waard op die pagina, tenzij het nog niet werkt in de finale versie van Lucid.

Ik heb ook even mijn laptop toegevoegd.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Laptop Testing
« Reactie #30 Gepost op: 2009/12/21, 23:17:47 »
Citaat
Voeg citaat toe
Dat lijkt mij niet onvermijdelijk dat er ineens niet meer werkt in een testversie. Volgens mij ook niet het melden waard op die pagina, tenzij het nog niet werkt in de finale versie van Lucid.

Waarschijnlijk zal het wel werken in de definitieve versie. Vergeet ook niet dat Lucid Lynx nog maar in de vroege Alpha fase zit, en dus niet alle stuurprogramma's al goed geïmplementeerd zijn ;) Ik denk eigenlijk wel dat de functies van mijn laptop het wel zullen blijven doen tot de officiële versie uitkomt, daarom dat ik het al toegevoegd heb ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Laptop Testing
« Reactie #31 Gepost op: 2009/12/21, 23:30:02 »
Waarschijnlijk zal het wel werken in de definitieve versie. Vergeet ook niet dat Lucid Lynx nog maar in de vroege Alpha fase zit, en dus niet alle stuurprogramma's al goed geïmplementeerd zijn ;) Ik denk eigenlijk wel dat de functies van mijn laptop het wel zullen blijven doen tot de officiële versie uitkomt, daarom dat ik het al toegevoegd heb ;)
Beetje voorbarig en verwarrend is het wel om in deze wiki problemen (of successen) met 10.04 te melden. Hopelijk schrijf je in je agenda om dit te corrigeren als 10.04 uit is (en het wel werkt). ;)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Laptop Testing
« Reactie #32 Gepost op: 2009/12/22, 12:17:22 »
Waarschijnlijk zal het wel werken in de definitieve versie. Vergeet ook niet dat Lucid Lynx nog maar in de vroege Alpha fase zit, en dus niet alle stuurprogramma's al goed geïmplementeerd zijn ;) Ik denk eigenlijk wel dat de functies van mijn laptop het wel zullen blijven doen tot de officiële versie uitkomt, daarom dat ik het al toegevoegd heb ;)
Beetje voorbarig en verwarrend is het wel om in deze wiki problemen (of successen) met 10.04 te melden. Hopelijk schrijf je in je agenda om dit te corrigeren als 10.04 uit is (en het wel werkt). ;)
Het gaat werken, door de updates of door mij. :rolleyes:

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Laptop Testing
« Reactie #33 Gepost op: 2010/01/02, 00:32:56 »
Misschien kennen jullie het al van deze link Maar deze is sterk verouderd, mijn idee was om het wat te updaten zodat men een beter inzicht krijgt in de flaptops van nu
Bump.

Er is nu een nieuwe Nederlandstalige pagina met een klein aantal laptops die (grotendeels, 2 nog niet, uit de handel zijn maar) werken met Ubuntu.

Als bonus is ook andere hardware toegevoegd die (ook deels niet meer verkrijgbaar is, maar) werkt met Ubuntu.

Beantwoord dit de vraag van Dooitze?

Om de competitie aan te gaan met het internationale LaptopTestingTeam (niet mijn idee) lijkt mij meer sturing nodig?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/02, 13:46:22 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline softbart

  • Lid
Re: Laptop Testing
« Reactie #34 Gepost op: 2010/01/02, 12:24:41 »
Indien gewenst, voor toevoeging.

Laptop:
Merk: Asus Model: EeePC 1101HA Getest: 9.10
Opmerkingen: Grafische kaart (Intel GMA500) geen driver. upgrade mogelijk zie https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsVideoCardsPoulsbo#karmic

Laptop:
Merk:Dell Model:D630 Getest:9.10 Opmerkingen: Geen.

Desktop:
Merk: Dell Model: Vostro 200 Getest: 9.10 Opmerkingen: Zowel met video onboard als met Ati-Radeon HD 2400 Pro.

Dell 830 is reeds besproken.

groet,

Theo

Re: Laptop Testing
« Reactie #35 Gepost op: 2010/01/02, 20:34:50 »
Merk: Asus Model: EeePC 1101HA Getest: 9.10
Opmerkingen: Grafische kaart (Intel GMA500) geen driver. upgrade mogelijk zie https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsVideoCardsPoulsbo#karmic

Kan ik hier uit concluderen dat wireless out of the box werkt?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Laptop Testing
« Reactie #36 Gepost op: 2010/01/03, 00:16:28 »
Citaat
Kan ik hier uit concluderen dat wireless out of the box werkt?

Ja. Bij de Eee PC 1101HA werkt draadloos automatisch.

Offline softbart

  • Lid
Re: Laptop Testing
« Reactie #37 Gepost op: 2010/01/03, 12:40:27 »
Citaat
Kan ik hier uit concluderen dat wireless out of the box werkt?

Ja. Bij de Eee PC 1101HA werkt draadloos automatisch.
+1

groet,

Theo

Re: Laptop Testing
« Reactie #38 Gepost op: 2010/01/03, 20:19:47 »
@Cees: Eh, ik weet niet waar jij het vandaan hebt hoor, maar die 3 Sony-laptops heb ik afgelopen dinsdag nog bij de Media Markt in Antwerpen zien staan (en 1 van die 3 Sony-modellen is mijn laptop en dat is een nieuw model). En de Toshiba Sattelite A200 is volgens Google ook nog niet uit de productie. Zelfde geldt voor de Acer Aspire 5535. Dus ik weet niet hoe jij bij 2 niet uit de handel komt, maar het zijn er wel meer dan 2.

Re: Laptop Testing
« Reactie #39 Gepost op: 2010/01/03, 20:22:55 »
Als men nou eens bij elke pc nagaat of de chipsets of andere hardware ondersteund wordt dan hoeven we hem ook niet te testen