Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics  (gelezen 7497 keer)

DarkEra

  • Gast
Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Gepost op: 2011/07/03, 03:59:24 »
Er zijn nu een aantal topics gesloten om de server minder te belasten (Laatste aanwinst, Wat heb jij gedaan vandaag, stamkroeg etc.) daar de reacties op liepen tot ruim 5500 en zijn er "vervolg" topics geopend ter voortzetting.


Op een ander forum waar ik af en toe vertoef gaan we met topics zoals deze bijvoorbeeld tot aan de 500 posts en dan wordt er net zoals hier een vervolg topic geopend. Misschien iets om hier ook toe te passen? Dus tot aan 500 reacties, dan het topic op slot, plus vervolg topic erachter aan.

Of had het team een ander getal in gedachten en eventueel al besproken?

Offline heir4c

  • Lid
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/03, 09:59:20 »
We hadden 2000 berichten in gedachten, maar dat kunnen we dus nog altijd minderen.
ThanX voor de 'feedback'.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/03, 10:10:33 »
Maik +1 gelijke gedachten 500 is ruim voldoende.
2000 berichten wie gaat dat nog door pluizen ... bijna niemand.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/03, 11:31:05 »
Zullen het in het achterhoofd houden.

Een splitsing in zo'n topic moet wel gebeuren op een "dood moment", dus tussen twee onderwerpen in zodat er geen directe reacties meer instaan naar iets van vroeger. Daarom dat er natuurlijk ook nooit een vast getal op kan geplakt worden. Maar vanaf 500 lijkt me wel goed, da's veertig bladzijden (denk ik  :P  )
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/03, 11:45:30 »
@Prosper: Dat is onzin. Zo deden we dat ook op het Kennisnet Forum, gewoon wanneer de 500 bereikt is 'boem'. Of we nu midden in een discussie/weetikveelwat zaten. Heeft nooit iemand problemen mee gehad.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/03, 11:56:49 »
Citaat van: Vistaus
Dat is onzin.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst  ^-^
Dus stop met het maken van vergelijkingen en laat de beslissing over aan het ForumTeam,die zijn ¨mans¨genoeg om te bepalen wat er gedaan moet worden lijkt mij.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/03, 12:16:04 »
laat de beslissing over aan het ForumTeam,die zijn ¨mans¨genoeg om te bepalen wat er gedaan moet worden lijkt mij.
Mee denken kan natuurlijjk nooit kwaad, maar je heb (wat mij betreft) gelijk.
Er kan b.v. ook gekeken worden, waar een draad begonnen is, en vandaar afsplitsen.
Het forum draait al jaren tot volle tevredenheid, het team zal ongetwijfeld een goede beslissing nemen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/03, 12:34:31 »
¨mans¨

Terzijde:
Aanhalingsteken - spatie geeft " en 2 x aanhalingsteken geeft ¨

 :P

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/03, 13:53:35 »
Citaat van: Vistaus
Dat is onzin.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst  ^-^
Dus stop met het maken van vergelijkingen en laat de beslissing over aan het ForumTeam,die zijn ¨mans¨genoeg om te bepalen wat er gedaan moet worden lijkt mij.

Vind dit een rare opmerking meneer Drummies. Dit topic is geopend met het idee om topics eerder te sluiten. Dan komt Prosper met een argument, geef ik even een voorbeeld hoe het op een ander forum gaat en dan krijg ik dit naar mijn hoofd geslingerd? Als dat gelijk zo moet, dan verdoe ik mijn tijd hier want kennelijk kunnen mensen als jij niet tegen feedback.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/03, 13:59:21 »
Chill, relax, neem een kop thee ofzo
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/03, 15:12:29 »
Chill, relax, neem een kop thee ofzo

Laten we dat maar serieus nemen. Dit is een heel normaal topic, laat het dan ook zo en neem niet alles meteen zo hard op.

Voor de rest maakt het toch totaal niet uit of het nu 500 of 520 berichten zijn. Het komt er gewoon op neer dat topics gesloten worden als er een hoog genoeg berichtaantal is. Er zal niemand sterven of het forum zal niet tenondeer gaan als we wachten tot een onderwerp afgelopen is of als we wat vroeger afkappen en de discussie meenemen naar het nieuwe topic.
Dit is trouwens de eerste keer dat we dit doen, dus als de situatie zich de volgende keer voordoet, zullen we wel kijken of het echt nodig is op dat moment.

Offline siegi

  • Lid
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/03, 15:27:35 »
Persoonlijk lijkt het me goed om altijd een vast moment uit te kiezen bijv +/- 500 posts.
Anders is het toch altijd een discussie of het nu een goed of slecht moment is.
Het moet natuurlijk niet altijd exact 500 posts zijn er is niet altijd een operator beschikbaar.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/03, 15:30:33 »
Er is niet altijd een operator/moderator beschikbaar maar we kunnen splitsen waar we willen. Ons overleg topic bijvoorbeeld heb ik zelf gesplitst op exact 1 jan 2011. Zodat enkel de berichten van dit jaar er nog instaan. Dus geen probleem om op een later tijdstip ergens in het verleden te splitsen.

En trouwens, zoveel grote topics zijn er ook niet, dus veel werk gaan we daar niet aan hebben.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/03, 16:19:42 »
Op sommige fora gaat het topic automatisch op slot na 300 posts ofzo, dan kan er gewoon geen bericht meer bijkomen. Dan is het aan de mensen die willen reageren om een nieuw deel van die reeks aan te maken. Dus stamkroeg #1, zit die op slot dan maakt degene die m volschreef stamkroeg #2 aan enz.

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/03, 16:28:02 »
Op sommige fora gaat het topic automatisch op slot na 300 posts ofzo, dan kan er gewoon geen bericht meer bijkomen. Dan is het aan de mensen die willen reageren om een nieuw deel van die reeks aan te maken. Dus stamkroeg #1, zit die op slot dan maakt degene die m volschreef stamkroeg #2 aan enz.

Dat is eigenlijk ook wel een zeer goed idee :)

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #15 Gepost op: 2011/07/03, 16:59:25 »
Zolang je de oude posts terug kan vinden maakt het mij niets uit. 100,200,300,400,500 wat het moderator/ server team als grens wilt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline siegi

  • Lid
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #16 Gepost op: 2011/07/03, 17:40:05 »
Er is niet altijd een operator/moderator beschikbaar maar we kunnen splitsen waar we willen. Ons overleg topic bijvoorbeeld heb ik zelf gesplitst op exact 1 jan 2011. Zodat enkel de berichten van dit jaar er nog instaan. Dus geen probleem om op een later tijdstip ergens in het verleden te splitsen.

En trouwens, zoveel grote topics zijn er ook niet, dus veel werk gaan we daar niet aan hebben.
Het is misschien zowiezo beter om terug in de tijd af te splitsen. Zodat het nieuw gevormde topic niet met een bericht begint.

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #17 Gepost op: 2011/07/03, 17:46:25 »
Ik heb hier een paar berichten verwijderd. Alles wat vanaf hier offtopic of op de man gaat, verdwijnt gewoon weer. Hou toch eens een normale discussie zonder altijd dat gezeik!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #18 Gepost op: 2011/07/03, 20:21:34 »
Het is misschien zowiezo beter om terug in de tijd af te splitsen. Zodat het nieuw gevormde topic niet met een bericht begint.
Dat is een goede voor een aantal topics, maar voor de kroeg e.d. zou je b.v. ook een scriptje kunnen maken, die steeds een nieuw topic maakt als naam maand jaar en een dag later het oude topic op slot zet.
De mogelijkheden en ideeën zijn er zat, maar de uitvoering vereist een hoop denkwerk.
Welke beslissing het ook wordt, het team heeft mijn vertrouwen en ik betaal er niet voor, dus heb niets te vertellen :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #19 Gepost op: 2011/07/03, 20:53:21 »
Persoonlijk ben ik niet zo voor al dat automatisch gedoe. Toch niet zolang het uiteindelijk maar om een beperkt aantal topics gaat. Op monsterfora zoals onze Engelse zuster is dat wel nuttig/noodzakelijk.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline JvH

  • Lid
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #20 Gepost op: 2011/07/04, 10:32:07 »
Ik heb niets tegen op het splitsen van lange draadjes, maar...
Ik snap eigenlijk niet hoe deze aanpak de belasting van de server vermindert. Wie kan me dat uitleggen?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #21 Gepost op: 2011/07/04, 10:45:36 »
Een lang topic betekent dat er ook veel resultaten uit de database moeten komen, die weer bewerkt moeten worden voordat ze op je scherm terecht komen.

Wil je wat meer technische informatie, dan kan je googlen op mysql, table scans, indexes.
Bij een lang topic zal MySQL niet meer de snelle indexen gebruiken, maar hele tabellen afzoeken.

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #22 Gepost op: 2011/07/04, 11:33:02 »
Johan +1
Al kun je dat wel anders instellen, maar dat heeft voor Offtopic weinig nut.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #23 Gepost op: 2011/07/04, 11:37:01 »
Natuurlijk kan je dat instellen, alleen heb je dan niet genoeg geheugen en gaat de server swappen.
Het gevolg is dat het dan nóg trager wordt.

Offline Dave

  • Lid
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #24 Gepost op: 2011/07/06, 19:05:31 »
Zo was het ooit wel ja.
Geen hond die nog wat aan snelheid merkt tegenwoordig of een topic 50 of 200 pagina's telt.