Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] ubuntu-restricted-extras om mp3 in sound recorder te krijgen  (gelezen 534 keer)

Kent iemand een manier om ubuntu-restricted extras te activeren in Ubuntu 9.10?
Deze versie wordt namelijk niet meer ondersteund en zodoende werkt het Ubuntu Software Centrum niet meer. Dus lame downloaden is geen optie.
Wanneer ik 'gnome-audio-profiles-properties' open in de terminal, zie ik alle beschikbare audio-profielen, waaronder mp3, maar deze vind ik niet terug in sound recorder.
Hoop dat iemand nog een methode kent om de 'ubuntu-restricted-extras' buiten het software centrum om te activeren. Ook hoop ik, dat er iemand een website kent waar men nog software voor Ubuntu 9.10 kan downloaden. Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2012/08/19, 22:23:43 door Dennis kolberg »

mss is dit iets? sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras

Offline Mikkel

  • Lid
Kent iemand een manier om ubuntu-restricted extras te activeren in Ubuntu 9.10?
Deze versie wordt namelijk niet meer ondersteund en zodoende werkt het Ubuntu Software Centrum niet meer.

En zodoende krijg je ook al heel lang geen (beveiligings)updates meer voor 9.10 en werk je dus met een onveilig besturingssysteem. Is overstappen naar 12.04 geen idee? Of, ingeval je een oudere pc hebt, overstappen naar de laatste versie van een lichte distro, zoals bijvoorbeeld Xubuntu?


Edit: Hier kun je LAME als tar.gz-bestand downloaden.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/19, 22:06:56 door Mikkel »

@ Ottoman.be: Heb ik al geprobeerd, werkt niet maar toch bedankt!

@ mikkel: Qua veiligheidsupdates heb je een punt. Echter geven nieuwe distro's op deze oude laptop problemen. Na wat geprobeer met diverse versie en type Linux (zoals Mint en Puppy) ben ik erachter gekomen dat Ubuntu 9.10 het meest stabiel is. Bedankt voor de lame als tar.gz.
Deze had ik ook al gevonden en gedownload en werkte vreemd genoeg niet, maar toch bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2012/08/19, 22:29:50 door Dennis kolberg »

Heb de oplossing gevonden:
http://www.ubuntugeek.com/how-to-install-multimedia-codecsadobe-flashjre-without-internet-connection-offline-in-ubuntu-810.html


"Download Ubuntu restricted extras offline installer

For Ubuntu 8.10 users Download this script from here

For Ubuntu 9.04 Users Download this script from here

For Ubuntu 9.10 Users Download this script from here"

Offline jan11000

  • Lid
Re: [OPGELOST] ubuntu-restricted-extras om mp3 in sound recorder te krijgen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/20, 04:54:39 »
Puppy linux heeft een aparte versie voor oude hardware.
Misschien is dit iets voor je hardware.