Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Televisie op computer anno 2014  (gelezen 807 keer)

Offline dude

  • Lid
Televisie op computer anno 2014
« Gepost op: 2014/03/04, 19:46:14 »
Ik wil graag TV via mijn HTPC afspelen. Op mijn HTPC draait Ubuntu tot volle tevredenheid.

Inmiddels enkele jaren geleden heb ik het onderwerp TV via Ubuntu laten rusten omdat ik afgelegen woon en er hier sowieso weinig aanbieders zijn. Maar overweeg ik te gaan verhuizen naar een regio waar Caiway de lokale kabelboer is, en ook KPN en XS4ALL hun diensten aanbieden. Ook wordt een schotelantenne een optie (mijn zicht op de satellieten wordt waar ik nu zit geblokkeerd door een eikenbos).

Wat zijn anno 2014 de opties? Of kan ik beter wegblijven in Caiway-regio's?

En is er hoop als ik me verloren voel op sites als linuxtv.org ?  :)


Re: Televisie op computer anno 2014
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/05, 11:38:49 »
Hallo, met een tv-kaart in je pc (een tv-ontvanger, geen videokaart!) en een antennekabel eraan, kom je al een heel eind met een satellietschotel. Eerste naam die me te binnen schiet is Pinnacle, zoek daar maar eens op.

Re: Televisie op computer anno 2014
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/08, 00:44:46 »
Ik heb onlangs xbmc op me netbook geinstalleerd (staat gewoon in de repo's) en als je het een beetje handig configureert, dan kan je uitzending gemist en zo'n beetje alle films en series die er ooit gemaakt zijn in de VS en in GB bekijken.
Ook live sport is geen probleem met de juiste plugin!

Offline Ramana

  • Lid
Re: Televisie op computer anno 2014
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/08, 07:31:09 »
Heb zo'n Digitenne USB stick in m'n pc zitten (Caiway-gebied).  Het dingetje koste 13 euro.  De ontvangst is beperkt, maar voor achter de PC voor mij genoeg: Ned 1/3 en TV-West.  En natuurlijk de ned Radiozenders.  De geluiskwaliteit is beter dan via internet.