Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apparaat onbeheerd???  (gelezen 1697 keer)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
apparaat onbeheerd???
« Gepost op: 2009/11/02, 16:08:03 »
hallo.

ik heb voor de makkelijkheid ubuntu even ubuntu opnieuw geinstalleerd en dacht dat het misschien beter was als ik meteen studio installeerde en niet eerst ubuntu en dan via synaptic studio.
installatie voltooid geeft het resultaat dat mijn draadloos netwerk op mijn huidige kaart (linksys wireless-g wmp54 g, herkend hem als ralink RT2561/RT61 802.11g pci, maar dit heeft altijd gewerkt) nu heel vreemd doet. ik internet nu via een SMC-stickje wat ik nog heb liggen.
als ik bij netwerk-manager kijk zegt hij: apparaat onbeheerd
hoe kan ik dit apparaat omschakelen naar: beheerd, oftewel hoe krijg ik dit ding aan de praat? hij heeft het altijd gedaan dus de driver zit erin, ook nu herkent hij de kaart maar hij kan er geen verbinding mee maken

Offline track

  • Lid
Re: apparaat onbeheerd???
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/02, 16:21:53 »
Hoi Niek,

weet je nog welke driver je onder de oude Uby had ?  Dan zou je kunnen vergelijken
of hij die nog steeds pakt.  (met lsmod op de commandolijn)
Anders wordt het even zoeken met welke driver hij goed overweg kan.

En die dan instellen.

track

Re: apparaat onbeheerd???
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/02, 16:23:03 »
een onbeheerd apparaat betekent, voor zover ik weet, dat er geen stuurprogramma voor is geladen. Ik zou de tip van Track opvolgen en achterhalen of er wel een driver is geladen voor je kaart.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: apparaat onbeheerd???
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/02, 16:39:48 »
het ligt denk ik niet aan de driver... want wifi-radar ziet wel fatsoenlijk de netwerken op die kaart (als ik het stickje eruit trek)
alleen krijg ik geen verbinding met wifi-radar

nu heb ik de ndiswrapper (windows) driver-pakket geinstalleerd en verrek hij werkt! (is wel een beetje vreemde methode, omdat een gewone ubuntu 9.10 live-cd hem wel herkent en een ubuntu-studio DVD niet...)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/02, 17:18:35 door niekn »