Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Home kopieeren  (gelezen 812 keer)

Offline John K

  • Lid
Home kopieeren
« Gepost op: 2015/03/24, 13:29:38 »
Beste allemaal,

Ik wil .thunderbird kopieeren om in een andere distributie te plaatsen. Wanneer ik wil kopieren (ook met gksudo nautilus) krijg ik de melding dak ik geen 'symbolic links' kan kopieeren. Wanneer ik vanuit een live usb deze home probeer te benaderen heb ik geen rechten deze te openen en met gksudo nautilus kom ik helemaal niet in de partitie...

groet John K
« Laatst bewerkt op: 2015/03/24, 13:36:33 door John K »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/24, 13:37:18 »
Mijn thunderbird kan ik gewoon kopieren, zonder gksudo. Misschien maakt de link niks uit, als je deze overslaat.
Bij mij merk ik niks van een link, heb je iets speciaals gedaan, met thunderbird?

Met een livecd zou het na het mounten, moeten werken, zeker met gksudo.

Offline John K

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/24, 13:41:00 »
ik krijg de melding 'filesystem does not support symbolic links'. Het filesytem betreft Thunar.  Wanneer ik met het commando gksudo thunar naar de home map wil heb ik geen toestemming deze te openen, laat staan kopieeren.
« Laatst bewerkt op: 2015/03/24, 13:43:30 door John K »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Home kopieeren
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/24, 13:44:14 »
Thunar is je "verkenner", een programma om je bestanden mee te beheren. Waar je computer over klaagt is het bestandssysteem, dus ext3, NTFS, FAT, XFS enz.

Waarschijnlijk probeer je alles te kopiëren naar een usb stick die als FAT of NTFS geformatteerd is en dat werkt niet.
De makkelijkste oplossing is om je map te comprimeren in een .tar.gz bestand en die te kopiëren.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Home kopieeren
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/24, 13:59:05 »
Vergeet niet de rechten van de map hierna aan te passen, want dat ben je kwijt na het kopiëren naar een FAT of NTFS systeem.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline John K

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/24, 14:20:04 »
Hoe?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Home kopieeren
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/24, 14:45:56 »
Gewoon inpakken als .tar.gz (rechtsklikken op de map, kiezen voor comprimeren/inpakken/hoe-het-ook-heet-in-het-nederlands).
Dan heb je én geen gezeur over de symbolic links én je raakt de rechten niet kwijt.

Edit: of je kopieert het naar een USB stick die wel met een goed bestandssysteem geformatteerd is, bijv. ext3 of ext4. Dus geen fat of ntfs.

Offline sidonia

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #7 Gepost op: 2015/03/24, 22:13:27 »
Ik heb geprobeerd om de map playonlinux te kopieren naar een usb stick, zodat ik die op een andere laptop kon gebruiken zonder alle programma's te installeren.

Dit werkt ook niet. De links kan hij niet kopieren. Ook het comprimeren gaat niet. Zelfde probleem.

De map kopieren naar een andere locatie op de harde schijf werkt wel, maar naar USB werkt niet.

Re: Home kopieeren
« Reactie #8 Gepost op: 2015/03/24, 22:19:29 »
Vreemd dat jullie zoveel moeite hebben die .thunderbird op een stikkie te zetten, ik laat de stick altijd gewoon Fat32, kopieer de map en zet hem, hoppa, zo op een andere HD.
Niks geen gedoe met rechten of plichten..

Offline jan11000

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #9 Gepost op: 2015/03/25, 10:38:27 »
Wat is de symbolic links, dus waar link deze naar toe?
Waar staat de symbolic links, welke map?
In je vraag staat je home kopieren, of heb je het alleen over .thunderbird?

De map .thunderbird kan ik gewoon kopieren, dus ik denk dat je iets gewijzigd heb tav een gewone installatie.

.thundebird map, is een map die gewone rechten heeft, dus jij als gewone gebruiker kan daar alles mee doen zonder gksudo, dus nogmaals ik denk dat jij iets gewijzigd hebt tav een normale installatie.
« Laatst bewerkt op: 2015/03/25, 10:40:52 door jan11000 »

Offline John K

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #10 Gepost op: 2015/03/25, 11:53:42 »
Met de installatie is niet verandert, zelfde pakketversie etc. Bij inpakken met taf.gz niets mis, bij uitpakken allerlei errors. het gaat om meer mappen dan alleen .thunderbird, ik pak ze wel appart in. Hoe zet ik de rechten goed voor het kopieeren?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Home kopieeren
« Reactie #11 Gepost op: 2015/03/25, 17:28:44 »
"allerlei errors"... De batterij van mijn glazen bol is leeg, dus als je zelf even aangeeft wat je precies wil en wat de fouten zijn dan kunnen we je misschien helpen.
En je hebt ook nog niks verteld over het systeem waar je het naartoe wil kopiëren.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #12 Gepost op: 2015/03/25, 18:29:42 »

Offline sidonia

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #13 Gepost op: 2015/03/26, 11:07:39 »
@EZ-man

Bedankt voor de link. Ik heb een stick geformateerd met Ext4 en nu kan ik wel mijn PlayOnLinux kopieren incusief de symbolic links.


Offline EZ-man

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #14 Gepost op: 2015/03/26, 12:20:32 »
Je geeft me te veel eer, Johan van Dijk gaf al eerder die hint.  ;)

Offline sidonia

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #15 Gepost op: 2015/03/26, 13:50:12 »
Ook dank aan Johan van Dijk.

Jullie hebben MIJ in ieder geval weer goed geholpen.

Offline John K

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #16 Gepost op: 2015/03/27, 14:58:08 »
@EZ-man

Bedankt voor de link. Ik heb een stick geformateerd met Ext4 en nu kan ik wel mijn PlayOnLinux kopieren incusief de symbolic links.

Heb je het eerst ingepakt met tar.gz of direct gekopieerd?

Offline sidonia

  • Lid
Re: Home kopieeren
« Reactie #17 Gepost op: 2015/03/27, 21:10:52 »
Nee, niet ingepakt, dat gaat niet. Gewoon gekopieerd.