Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Per ongeluk CTRL-U getikt in Firefox? Zo maak je het ongedaan  (gelezen 310 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Als je in Firefox CTRL-U tikt, krijg je plots de bron van de bezochte pagina te zien: allemaal onleesbare HTML-teksten.
Maar Firefox kan niet gewoon terugkeren naar de vorige weergave door nog eens op CTRL-U te klikken, vreemd genoeg.
Oplossing? Verwijder in de URL-balk het stukje tekst "view-source:" voorafgaand aan de http-aanduiding.
Maar het blijft stom dat je niet gewoon door CTRL-U in te tikken deze fout kan terugdraaien in Firefox.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline vanadium

  • Lid
Re: Per ongeluk CTRL-U getikt in Firefox? Zo maak je het ongedaan
« Reactie #1 Gepost op: 2020/08/17, 21:02:39 »
Die opent voor zover ik zie in een nieuw tabblad (of mogelijk een nieuw venster). Tabblad met de code sluiten, en je bent weer op de oorspronkelijke pagina.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Per ongeluk CTRL-U getikt in Firefox? Zo maak je het ongedaan
« Reactie #2 Gepost op: 2020/08/17, 22:21:50 »
Vanadium, dat klopt inderdaad, maar het was voor mij nogal verwarrend dat in de tabblad-titel zélf "gewoon" de naam van de website wordt vermeld. En het duurt even voor iemand als ik, die per ongeluk CTRL-U had ingetikt, om te merken dat er een extra tabblad wordt aangemaakt (en dat je dat, zoals je zegt, inderdaad gewoon best kan sluiten.

.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM