Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tekst is onleesbaar in menu`s en in firefox/google  (gelezen 2749 keer)

equilator

  • Gast
Tekst is onleesbaar in menu`s en in firefox/google
« Gepost op: 2009/01/29, 12:26:02 »
Hallo allemaal,

ik kom er niet uit met het terugzetten van het menu.
Vrijwel alle tekst is onleesbaar. alsof er met een potlood doorheen gekrast is.
Zodra ik er met de muis op ga staan wordt het wel weer zichtbaar.
Ben al een uur of 3 aan t stoeien maar kan t niet vinden, grrrr..

Het is gekomen nadat ik wat met de instellingen gespeeld heb om de tekst in het menu van open office weer zichtbaar te krijgen.. dat is nu gelukt... maar nu is de rest dus niet echt zichtbaar ;-)

Bij voorbaat dank..

Groetjes,

William

Offline Roos

  • Lid
Re: Tekst is onleesbaar in menu`s en in firefox/google
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/29, 13:11:41 »
Hallo allemaal,

ik kom er niet uit met het terugzetten van het menu.
Vrijwel alle tekst is onleesbaar. alsof er met een potlood doorheen gekrast is.
Zodra ik er met de muis op ga staan wordt het wel weer zichtbaar.
Ben al een uur of 3 aan t stoeien maar kan t niet vinden, grrrr..

Het is gekomen nadat ik wat met de instellingen gespeeld heb om de tekst in het menu van open office weer zichtbaar te krijgen.. dat is nu gelukt... maar nu is de rest dus niet echt zichtbaar ;-)

Bij voorbaat dank..

Groetjes,

William


Het eerste wat me te binnenschiet, probeer via System->preferenses->appearance de fonts te zetten op een andere soort/grote.

Wilco

Offline Roos

  • Lid
Re: Tekst is onleesbaar in menu`s en in firefox/google
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/29, 13:33:21 »
In het nederlands:

systeem>voorkeuren>uiterlijk
en dan lettertypen


Sorry hoor heb mijn systeem op engels draaien, wordt tureluurs van nederlandse opties ;-P (ach ja ingesleten he, computers=engels)

equilator

  • Gast
Re: Tekst is onleesbaar in menu`s en in firefox/google
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/29, 22:54:59 »
Hallo,

bedankt voor de antwoorden..

Heb alle lettertypen veranderd en gelijk gezet, en ook nog op vet geprobeerd.

Het maakt alleen nog geen verschil...

Hoop dat er nog iemand een idee heeft, want ik vind die meneer met dat krassende potlood verre van aardig meer ;-)

Groeten,

William

Offline Roos

  • Lid
Re: Tekst is onleesbaar in menu`s en in firefox/google
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/30, 08:18:16 »
Hallo,

bedankt voor de antwoorden..

Heb alle lettertypen veranderd en gelijk gezet, en ook nog op vet geprobeerd.

Het maakt alleen nog geen verschil...

Hoop dat er nog iemand een idee heeft, want ik vind die meneer met dat krassende potlood verre van aardig meer ;-)

Groeten,

William

Welke methode van rendering gebruik je? Ik merk dat als ik dat op monochrome heb staan de lettertypes slecht leesbaar worden, ik heb (lcd scherm) smooth rendering op vol staan.
Check welke aan staat, ik weet dat als ik sommige (oudere) versie geinstalleerd had de fonts zeer slecht leesbaar waren tot ik dit aanzette.
De enige andere mogelijkheid die me te binnen schiet, je drivers.. (oh en installeer de restricted extra's voor de MS fontpacks) installeer de beste voor je kaart, check dat met je type nummer, gebruik niet simpel het hoogste nummer! (Nvidia/ATI/INTEL/SIS site naar die informtie zoeken)

Als dit alle 3 niets opleverd, hoe werkt de live cd dan voor je? Als daar de lettertypes prima weergegeven worden, adviseer ik je dan maar een herinstallatie te overwegen (en nu maar hopen dat je een aparte /home partitie hebt). Maar misschien is er iemand op het forum die een minder drastische oplossing weet ;-)

Wilco

Re: Tekst is onleesbaar in menu`s en in firefox/google
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/30, 08:37:57 »
Ik weet gewoon bijna zeker dat het een driverkwestie is. Wat voor videokaart heb je?

equilator

  • Gast
Re: Tekst is onleesbaar in menu`s en in firefox/google
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/31, 18:49:52 »
Hallo Allen,

het duurde even door werk etc. tussendoor.
Had in de tussentijd al wel de oplossing gevonden, en de oorzaak..
De Nvidia driver werkt niet meer echt vlekkeloos, zoals ook hierboven al gedacht.
Na het de-installeren hiervan werkt het prima.
Specifieke toepassingen gebruik ik toch niet en de extra effecten zijn ook misbaar.
Mocht ik in de toekomst hier anders over denken dan ga ik op zoek naar een andere Nvidia driver.

Dank voor Jullie tijd en antwoorden!

Groeten,

William

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tekst is onleesbaar in menu`s en in firefox/google
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/01, 11:32:32 »
Niet te vlug "opgelost" zetten! Dit is hier niet opgelost. Dit is enkel een "workaround".

Niets frustrerender vind ik dan bij zoeken naar een oplossing een draadje te vinden met "opgelost", om daar dan een halfbakken "oplossing" te vinden. Zo in de trend van: mijn webcam gaat niet. Oplossing: zet hem af.

Open laten. Misschien komt wel iemand met een echte oplossing, en ik ben er vrij zeker van dat dit hier wel op te lossen is.