Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snippy  (gelezen 1421 keer)

van_zwier

  • Gast
Snippy
« Gepost op: 2008/09/16, 00:45:34 »
Hoi

kort vraagje, "vroeger" toen ik XP nog gebruikte, had ik het handige freeware programma snippy om tekst of plaatjes naar wens te selecteren en te kopieren naar klembord, Vista heeft nu ook een dergelijke tool ingebouwd.

Ik gebruikte dat om handleidingen te maken, voor op mijn werk. Maar doe dat ook thuis, tja dan rijst de vraag. Is hiervoor ook in linux een dergelijke tool?
Als ik de handleidingen van Pjotr123 zie, wordt ik jaloers haha.

Groet,

Zwier :cool:

Snippy
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/16, 00:57:49 »
Ik snap niet helemaal wat dat tooltje doet. Wat is daar anders/beter aan dan   gnome-screenshot / tekst kopieren etc?

Snippy
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/16, 01:03:08 »
Heb je glipper al geprobeerd? Daarmee kun je dingen 'opstapelen' op het klembord.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

van_zwier

  • Gast
Snippy
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/16, 07:06:40 »
Op mijn werk speel ik applicatie beheerder, leuk werk alleen is het wel met Microsoft Dynamics AX, dat is een ERP-pakket een software pakket dus dat alles voor een productie bedrijf regelt van printen tot labelen, van boekhouden tot inkoop, van verkoop tot webshop, enz.

Nu werk ik voor een handelsbedrijf, dus het pakket moet nogal omgebouwd worden wil het voor ons functioneren, m.a.w. de meegeleverde handleidingen van hoe het werkt is voor 90% onbruikbaar.

Die dingen schrijf ik dus (nog even los van het voorstellen van veranderingen, vinden van bugs, het implementeren van, enz.)

Dus, ik zoek een tooltje waarmee je een gedeelte van je huidige scherm kan selecteren dat in je klembord kan plakken om het zo in office in een handleiding te kunnen proppen. Op mijn werk gebruik ik dus de tooltjes in mijn vorige post, heb in linux nog niet gevonden waar ik tevreden mee ben.

van_zwier

  • Gast
Snippy
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/16, 07:11:29 »
als je glipper hebt geinstalleerd, waar vind je het terug bij de toepassingen? Of te wel hoe gebruik je het?

Trouwens bedankt voor de reacties!!

Snippy
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/16, 09:14:33 »

van_zwier

  • Gast
Snippy
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/29, 18:52:48 »
@AptlyNamed, vergeet ik je bijna te bedanken!!

Dank voor de link!!

Groet Zwier

Snippy
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/29, 19:01:01 »
Citaat van: van_zwier
@AptlyNamed, vergeet ik je bijna te bedanken!!

Dank voor de link!!

Groet Zwier
Geen probleem hoor. Zoals je ziet zijn de meeste vragen op dit forum al eens eerder gesteld, dus met een beetje zoeken kom je een heel eind.

van_zwier

  • Gast
Snippy
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/29, 19:21:04 »
Ha, inderdaad, grootste probleem is vaak, zoek met de juiste termen, ;-)