Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu NL denktank  (gelezen 2667 keer)

Offline Double12

  • Lid
Ubuntu NL denktank
« Gepost op: 2009/03/18, 16:21:36 »
Bespreek hier je ideeën voor Ubuntu NL: het concreet vormen van agendapunten voor de eerstvolgende IRC meeting of je gedachten de vrije loop laten, het kan allemaal.
Je kunt hier bijvoorbeeld ook iemand vinden die jouw punt wil overnemen als jij zelf niet bij een IRC meeting kunt zijn.

Offline joop13

  • Lid
Re: Ubuntu NL denktank
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/19, 00:15:48 »
Ubuntu-NL zorgt voor:

-Duidelijkheid over de mogelijkheden van Linux en Ubuntu in het bijzonder
- contact met de overheid(sdiensten) om ze te herinneren aan het actieplan Nederland Open in Verbinding
- een forum waarbij iedereen vriendelijk bejegend wordt
- gegevens(verzameling) van de meest voorkomende problemen/functies van Ubuntu
- een groep mensen die in staat is oplaaiende ruzies te dempen
- een groep programmeurs die kunnen meebouwen aan gewenste software voor Linux/Ubuntu
- wiki pagina's waarin mogelijkheden worden genoemd om specifieke closed source software te vervangen door open source software
« Laatst bewerkt op: 2009/03/19, 00:33:52 door joop13 »
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu NL denktank
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/19, 12:35:42 »
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/


Bovenstaande zou moeten staan bij > Installatie en bij > Software en configuratie.

De meeste Personen met problemen gaan eerst daar na toe , en komen zelfs niet eerst hier.
En zo staan er weer veel Topics die opgelost zijn , maar het staat er niet bij.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu NL denktank
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/19, 12:49:05 »
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/


Bovenstaande zou moeten staan bij > Installatie en bij > Software en configuratie.

De meeste Personen met problemen gaan eerst daar na toe , en komen zelfs niet eerst hier.
En zo staan er weer veel Topics die opgelost zijn , maar het staat er niet bij.

In principe had daar een subforum gedeelte voor moeten komen helemaal bovenaan, dus boven het ondersteunings gedeelte, met iets in de trend van "Forum regelementen en andere zaken. Lees dit eerst.". En dan daarin alles plaatsen, wel op slot natuurlijk.

Niemand, althans zeer weinig mensen, gaat letten op de linkjes rechtsboven in beeld.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/19, 12:59:41 door DarkEra »

Re: Ubuntu NL denktank
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/19, 17:37:24 »
Maar voorlopig hebben we dat nog niet DarkEra, dus ik heb het topic nu ook in Software&Configuratie geplaatst. Vond het een goed idee :)

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu NL denktank
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/19, 17:54:52 »
Een extra forum onderdeel leek me al besproken dat dit er niet ging komen.

Het plaatsen van een linkje in elk sub onderdeel lijkt me serieus overkill...

In de toekomst hoop ik gewoon dat de forum patch in orde komt zodat men topics via een knopje op opgelost kan zetten. Er bestaat een patch maar deze moet nog aangepast worden voor ons forum.

« Laatst bewerkt op: 2009/03/19, 17:59:43 door siegi »

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu NL denktank
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/19, 18:06:24 »
Een extra forum onderdeel leek me al besproken dat dit er niet ging komen.

Het plaatsen van een linkje in elk sub onderdeel lijkt me serieus overkill...

In de toekomst hoop ik gewoon dat de forum patch in orde komt zodat men topics via een knopje op opgelost kan zetten. Er bestaat een patch maar deze moet nog aangepast worden voor ons forum.


Nu ja als die patch in orde is , kunt U nog altijd dat linkje weghalen beste Siegi.
Groet Tom. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu NL denktank
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/19, 20:29:31 »
Is het een idee om absolute beginners (vragen) te verwijzen naar relevante informatie die voor beginners belangrijk is.
- Hoe sofware te installeren/ wat u eerst moet doen
- Hoe multimedia te installeren en compleet te maken
Ik bedoel dit aan te geven op de site/forum, dus niet met het neutrale/algemene begrip: documentatie, maar iets
als: wat u eerst moet weten en doen. Zoiets? Wanneer er op die link geklikt wordt komt die wiki info
in beeld.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/19, 20:33:03 door leoquant »

Re: Ubuntu NL denktank
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/19, 20:41:42 »
Een extra forum onderdeel leek me al besproken dat dit er niet ging komen.

Het plaatsen van een linkje in elk sub onderdeel lijkt me serieus overkill...

In de toekomst hoop ik gewoon dat de forum patch in orde komt zodat men topics via een knopje op opgelost kan zetten. Er bestaat een patch maar deze moet nog aangepast worden voor ons forum.



Waarom? Die patch is voor versie 2.0 van SMF, welke binnenkort uitkomt. Dus we kunnen ook gewoon upgraden naar 2.0 en dan die patch toepassen...

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu NL denktank
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/19, 22:03:31 »
Waarom? Die patch is voor versie 2.0 van SMF, welke binnenkort uitkomt. Dus we kunnen ook gewoon upgraden naar 2.0 en dan die patch toepassen...
We moeten de patch aanpassen omdat we een aangepast thema gebruiken. Profox wou dit in eerste instantie wel doen maar heeft momenteel niet veel tijd.

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu NL denktank
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/19, 22:10:51 »
@leoquant een sticky topic per onderdeel met een link naar de desbetreffende artikels lijkt me idd geen slecht idee.
Ik zou dan wel de links http://wiki.ubuntu-nl.org/Installatie en http://wiki.ubuntu-nl.org/WerkenMetUbuntu gebruiken aangezien we anders op twee plaatsen moeten aanpassen.

Re: Ubuntu NL denktank
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/20, 17:26:15 »
Wat imo ook een goed idee is is een systeem invoeren als dat van ep2.nl.
Bij ep2.nl is er knop naast ieder antwoord waar solution op staat, dat is heel gemakkelijk, dan wordt de werkende oplossing mooi in een ander kleurtje weergegeven (voor andere mensen met hetzelfde probleem) en dan komt er ineens in de titel bij te staan dat het is opgelost.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds