Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Default login wijzigen  (gelezen 1069 keer)

Offline Grieteke

  • Lid
Default login wijzigen
« Gepost op: 2007/05/31, 20:52:59 »
Ik ben een tijdje geleden overgestapt naar KDE, maar nu wil ik toch weer gnome gebruiken.
Ik kan bij het inloggen wel gewoon kiezen voor gnome, maar dit is niet de 'default' instelling. Ik vermoed dat ik dit bij 'login window' kan instellen, maar als ik dit kies via het menu (zowel in gnome als kde) gebeurt er na het vragen van mijn wachtwoord niks meer. Daarom heb ik het geprobeerd via de terminal: sudo gdmsetupMaar dit levert de volgende output op:
...
Trying failed command again.  Try 5 of 5.
  Command failed 5 times, aborting.
Could not access GDM configuration file.
Daarnaast het ik nog een probleempje, als ik inlog met gnome kan ik daarna niet direct mijn computer uitzetten; ik moet eerst uitloggen en dan kan ik pas afsluiten.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik gebruik ubuntu 6.06.

Offline joop13

  • Lid
Default login wijzigen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/31, 21:15:36 »
Als je het inlogscherm hebt: Voor het inloggen eerst de sessie wijzigen links onderin. Dan ook kiezen voor permanent. Dan zit je op de door jou gewenste desktop.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Grieteke

  • Lid
Default login wijzigen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/31, 22:17:34 »
De keuze 'sessie wijzigen' bestaat bij mij niet (ik heb een kubuntu inlogscherm). Ik kan alleen kiezen voor 'sessie type', 'switch user', 'restart x server', 'remote login', 'console login' en 'shutdown'.

Offline joop13

  • Lid
Default login wijzigen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/01, 00:55:32 »
Dan zou ik sessie type kiezen, nog steeds vóór je inlogt en dan kijken of hij bij de keuze voor Gnome ook vraagt of die permanent moet worden.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Grieteke

  • Lid
Default login wijzigen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/01, 08:13:01 »
Sessie type kiezen gebruik ik nu, ik kan hier kiezen tussen default (kde), kde, gnome en failsafe. Ik heb dus niet de keuze om hier iets permanent in te stellen.
Ik kan op deze manier wel een gnome sessie stargen, maar dan kan ik niet direct afsluiten (zie eerste post).

Offline Mario

  • Lid
Default login wijzigen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/01, 19:16:17 »
als je gnome-desktop en kde-desktop op ubuntu plaatst is het beter om gdm te gebruiken als inlog
kdm werkt niet goed bij verschillende desktops(eigen ervaring)
indien je de 2( of meerdere) wilt eerst ubuntu installeren  daarna kubuntu-desktop installeren
men krijgt dan de keuze van inlog  kies daar voor gdm
bij feisty zijn de 2 samen wel een beetje onstabiel in edgy werkt het perfect
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen