Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren Hauppauge WinTVPVR150 om video op te nemen  (gelezen 675 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
Installeren Hauppauge WinTVPVR150 om video op te nemen
« Gepost op: 2008/01/19, 15:04:08 »
De kaart wordt onder >systeem>voorkeuren>hardware-informatie aangemeld met 4 video devices.            /dev/vbi0
                                /dev/video0
                                /dev/video24
                                /dev/video32
Gegoogled: driver ivtv is voor deze kaart het meest geschikt en al geïntegreerd in Ubuntu 7.10. Waaruit kan ik nu concluderen of de driver is gekoppeld aan de kaart? Of is dit al duidelijk door de aanmelding onder hardware-informatie? En al aut. gebeurd?

Eerst als programma VLC mediaplayer gebruikt om te proberen, maar na een paar keer opstarten bleef het scherm blank. Ook de pauzestand en slaapstand raakten in de war, maar daar til ik niet al te zwaar aan. Uiteindelijk deed niets het meer, kaart eruit en Ubuntu opnieuw geinstalleerd.

Kaart weer geinstalleerd (nu in het 2e PCI slot vlgns Hauppauge) en op internet Zapping gevonden. Daarin kan ik composiet 1 aanvinken, de ingang voor mijn video signaal vanaf de VHS recorder. Maar er komt geen beeld op mijn schermpje.
Ik ben een beginner met Ubuntu, en met terminal commando's kan ik slecht overweg.
Ik denk dat ik iets vergeet of fout doe, maar wil toch de zaak onder Ubuntu werkend krijgen. Weet iemand raad? Bij voorbaat dank voor reacties.
Vr.groet, peter

Offline drik

  • Lid
Installeren Hauppauge WinTVPVR150 om video op te nemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/19, 17:54:57 »
je zult de driver en de firmware moeten installeren
wellicht kun je hier wat mee
http://ivtvdriver.org/index.php/Main_Page

Offline Petervdw

  • Lid
Installeren Hauppauge WinTVPVR150 om video op te nemen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/20, 13:54:23 »
Aan Drik
Dank voor Je reactie.
Daar schrik je wel even wakker van, als je dat zo leest. Ik denk dat ik de hele zaak maar even vergeet tot er wat gerichtere doc is. Vanaf 1980 of zo ervaring met MS, maar hier kom ik niet uit. Met Linux/Ubuntu terminal-commando's is het echt niet zo, dat je dat "even" oppikt, zoals sommige doorgewinterde Linuxisten mij willen doen geloven, vaak ook nog op een kwasi medelijdende toon. Nee, het is gewoon hardstikke moeilijk. Terwijl Ubuntu 7.10 een geweldige grafische interface heeft. Neem het installeren van programma's. Juist die grafische omgeving zal in de toekomst enorm bijdragen aan de populariteit van Linux/Ubuntu. Nu al kun je mensen met een gemiddeld gebruik, zoals internet, email, tekst, een fotootje en een CD-tje branden, Ubuntu demonstreren en aanbevelen, zonder dat ze ooit een terminal zien. Klikken is gewoon veel makkelijker. Sorry, niet persoonlijk hoor, maar het moest me even van het hart.
Vr.groet, peter