Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntuguide / easy ubuntu / automatix  (gelezen 90679 keer)

belg

  • Gast
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #200 Gepost op: 2008/04/09, 22:51:21 »
De jongen die envy ontwikkelt, is een gewaardeerd lid op ubuntuforums.org...
Echt wel een kenner, ik persoonlijk vertrouw envy dan ook wel. Vergeet niet dat de nvidia driver vanaf de nvidia-site installeren niet zo eenvoudig is. Daarnaast zijn er legio guides voor die niet allemaal uitblinken in duidelijkheid. Envy biedt dan uitkomst...

Bij mij werkt het script erg goed. Ettelijke keren eigen kernels gecompileerd, envy eroverheen en ik heb weer 3d...

Offline eendje

  • Lid
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #201 Gepost op: 2008/04/09, 23:04:10 »
Citaat van: belg
De jongen die envy ontwikkelt, is een gewaardeerd lid op ubuntuforums.org...
Echt wel een kenner, ik persoonlijk vertrouw envy dan ook wel. Vergeet niet dat de nvidia driver vanaf de nvidia-site installeren niet zo eenvoudig is. Daarnaast zijn er legio guides voor die niet allemaal uitblinken in duidelijkheid. Envy biedt dan uitkomst...

Bij mij werkt het script erg goed. Ettelijke keren eigen kernels gecompileerd, envy eroverheen en ik heb weer 3d...
Het probleem is een gewone gebruiker weet niet dat bij een kernelupgrade zijn grafisch gebeuren niet meer werkt. Mensen beginnen dan te mopperen op Uubntu terwijl het probleem in de scripts zit. Ik bedoel ik heb zelf nog nooit een kernel gecompileerd en ik ben niet echt vies van wat orutswerk. Je kunt niet verwachten dat een gemiddelde gebruiker dat gaat doen. Dan erbij. Automatix werdop het engelse forum ook gewoon aangeraden en dat sloopte je systeem echt flink.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #202 Gepost op: 2008/04/10, 00:06:33 »
Envy zou niet nodig hoeven te zijn. De ingebouwde functionaliteit van de restricted drivers manager werkt in bijna alle gevallen prima en zorgt ervoor dat je bij updates geen problemen krijgt.

In het zeldzame geval dat het niet werkt, kan Envy wel een uitkomst zijn, maar bij een update van de kernel of andere onderdelen van Ubuntu kom je in de problemen, zoals eendje al zei. En omdat wij op het forum niet kunnen ruiken of iemand Envy heeft gebruikt of niet, is het daarna heel moeilijk om erachter te komen wat het probleem veroorzaakt heeft en hoe je het weer op kan lossen.

Het resultaat is dan dat Ubuntu de schuld krijgt van het niet werken van het systeem terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.

belg

  • Gast
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #203 Gepost op: 2008/04/10, 10:29:05 »
Mensen grijpen juist naar dit soort scripts, wanneer de restricted drivermanager niet werkt..en handmatig nog te ingewikkeld is. Snap ik wel dat men dat doet.
Als het dan ook niet lukt, ligt dat dan aan envy, of niet gewoon primair aan een bug of whatever vanuit ubuntu zelf?
Overigens is het lastig om iemand die ubuntu voor het eerst gebruikt  tijdig naar het forum, deze of de engelstalige, te lokken..

Dat ubuntu groeit, betekent ook dat er steeds meer 3rd party proggies bij komen, dat daarmee de problematiek ingewikkelder zal worden, lijkt me ook evident. Tsja, minder leuk voor de behulpzame forumleden, daar heeft Johan een punt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #204 Gepost op: 2008/04/10, 10:31:15 »
Citaat van: belg
Dat ubuntu groeit, betekent ook dat er steeds meer 3rd party proggies bij komen, dat daarmee de problematiek ingewikkelder zal worden, lijkt me ook evident. Tsja, minder leuk voor de behulpzame forumleden, daar heeft Johan een punt.
Vooral minder leuk voor degenen die de problemen hebben, lijkt me. Ik kan er wel tegen, hoor!  :-)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #205 Gepost op: 2008/04/10, 12:01:44 »
Citaat van: belg
Dat ubuntu groeit, betekent ook dat er steeds meer 3rd party proggies bij komen, dat daarmee de problematiek ingewikkelder zal worden, lijkt me ook evident. Tsja, minder leuk voor de behulpzame forumleden, daar heeft Johan een punt.
Op dit forum wordt (bijna) uitsluitend ondersteuning verleend aan programma's uit de orginele repositories.
3rd party software wordt (bijna) nooit ondersteund.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

belg

  • Gast
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #206 Gepost op: 2008/04/11, 12:26:14 »
Dus "ik heb envy gebruikt" is gelijk aan "bekijk het dan maar" ??

Kom op zeg...

ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #207 Gepost op: 2008/04/20, 21:00:55 »
Er zal geen ondersteuning meer zijn voor Automatix in 8.04... gebrek aan mankracht.

http://www.getautomatix.com/forum/index.php?showtopic=2424

Offline siegi

  • Lid
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #208 Gepost op: 2008/04/20, 21:08:59 »
Citaat van: belg
Dus "ik heb envy gebruikt" is gelijk aan "bekijk het dan maar" ??

Kom op zeg...
Dit maakt het voor ons gewoon moeilijker, bij problemen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #209 Gepost op: 2008/04/20, 21:09:25 »
Citaat van: belg
Dus "ik heb envy gebruikt" is gelijk aan "bekijk het dan maar" ??

Kom op zeg...
Toch is dat zo. Voor mij in elk geval.

Ik heb geen zin om m'n tijd te gaan steken in het oplossen van raadselachtige problemen die op een Envy- of Automatix-systeem zijn ontstaan. Ik heb wel wat beters te doen.

Overigens sans rancune, hoor. Ieder mag zelf weten wat hij doet.  :-)

Groet, Pjotr.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #210 Gepost op: 2008/04/20, 21:17:06 »
Je staat niet alleen Pjotr........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline eendje

  • Lid
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #211 Gepost op: 2008/04/20, 21:54:25 »
Citaat van: Maarten123
Er zal geen ondersteuning meer zijn voor Automatix in 8.04... gebrek aan mankracht.

http://www.getautomatix.com/forum/index.php?showtopic=2424
Vind je dat erg of niet erg?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #212 Gepost op: 2008/04/20, 22:19:15 »
Nee hoor, integendeel! Gaf het alleen maar aan omdat we vanaf Hardy geen "last" meer zullen hebben van Automatix.

Offline eendje

  • Lid
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #213 Gepost op: 2008/04/20, 22:42:33 »
Dan had ik het het goed begrepen :D Andere uitleg was ook mogelijk nl.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

UbuntuLim

  • Gast
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #214 Gepost op: 2008/04/29, 11:44:44 »
Ik heb als oud Suse en Dapper Drake gebruiker, maar toen ook en nog steeds een echte Noob zijnde Ubuntu 8.04 LTS naast Vista geïnstaleerd. De Grubloader functioneert. Ik kan met gemak naar Vista als naar Hardy Heron. Nu wil ik langzaam gaan overstappen van Vista als hoofd OS naar Ubuntu als hoofd OS. Ik houd Vista er voorlopig naast, omdat ik nog weinig begrijp van Linux.
Waar moet ik nu beginnen?

Dit forumtopic afgescrolled hebbende merk ik dat ik in ieder geval niet dat Automatix verhaal moet gebruiken.

Groeten,

UbuntuLim

Offline tabasco

  • Lid
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #215 Gepost op: 2008/04/29, 11:52:21 »
Citaat van: UbuntuLim
...
Ik kan met gemak naar Vista als naar Hardy Heron. Nu wil ik langzaam gaan overstappen van Vista als hoofd OS naar Ubuntu als hoofd OS.
...
Waar moet ik nu beginnen?
...
Geef eens aan waarvoor je je computer gebruikt. En kijk of er vervangende software passend is in Ubuntu. Dat is alles...

UbuntuLim

  • Gast
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #216 Gepost op: 2008/04/29, 12:26:16 »
Ik ben docent en fervent PR-functionaris van een muziekvereniging. Ik wil graag kunnen MSN-en met 'n vriendin, kunnen Hyven (sorry jongens, ze is een stukje jonger) kunnen tekstverwerken (en die makkelijk kunnen sturen naar mensen met Windows en op m'n werk kunnen gebruiken) kunnen internetten en  e-mailen (wat ik eigenlijk al jaren online doe en niet via een e-mailclient) online via Gmail. CDtjes en DVDtjes kunnen afspelen en branden en m'n Ipod kunnen gebruiken. Het probleem is eigenlijk dat ik best bekend ben met Windows (daar ben ik mee opgegroeid) en ik daar gewend ben dat alles flashy en snel is (en ik weet dat Ubuntu dat ook is, zelfs nog meer) maar onder Ubuntu lijkt het dat nu niet, omdat ik niet echt goed weet waar ik bezig mee ben. Ik ben een noob en ook nog eens een alfa. Heel veel technische blabla is dus niet aan mij besteed, maar ik wil wel leren van dit besturingssysteem.

Enfin. Dat wil ik met m'n laptop (soms wil ik ook eens kunnen gamen, maar dat kan nog altijd onder mijn Windows Vista)
Ik wil trouwens dat dat m'n GRUB als ik niets kies binnen 10 sec automatisch Windows Vista opstart en niet Ubuntu zoals nu. Ik ken die GRUB helemaal niet, want dit is de eerste die ik heb, sinds ik gisteren Ubuntu heb geinstalleerd.

UbuntuLim

Offline Kees3

  • Lid
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #217 Gepost op: 2008/04/29, 14:35:30 »
Je kan het beste een nieuw topic beginnen daarvoor, is nogal offtopic om dat allemaal in dit topic te behandelen. Alles wat je opnoemt kan gewoon in Ubuntu, alleen die Ipod weet ik zelf niet.

UbuntuLim

  • Gast
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #218 Gepost op: 2008/04/29, 14:52:58 »
Dat met die Grub is al gefixt. Dat is in orde. Ik zal voor problemen die ik tegenkom elders een topic starten.

Met dank!

UbuntuLim

Offline tabasco

  • Lid
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #219 Gepost op: 2008/04/29, 15:04:35 »
UbuntuLim ik was zo brutaal een topic voor je te starten:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/242774#p242774

UbuntuLim

  • Gast
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #220 Gepost op: 2008/04/29, 15:08:49 »
Thanks!

Ik zal dat topic in de gaten gaan houden en via Ubuntu Nederland Mailer heeft me iemand benaderd om me te helpen dus ik verheug me er op om er in vast te kunnen bijten zodra ik terug ben van vakantie!

Gr.

UbuntuLim