Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opsomming 'probleempjes' installatie 11.04  (gelezen 1340 keer)

Offline _Walter_

  • Lid
opsomming 'probleempjes' installatie 11.04
« Gepost op: 2011/05/02, 22:22:39 »
Hoi,

Hier mijn lijstje met kleine en grotere problemen na upgrade van 10.10 naar 11.04.

Printen.
Een wat oudere HP Deskjet 880c. Ik kwam hier pas achter na een paar dagen, toen ik via het netwerk niet kon printen. Het was nog aangesloten via lpt poort. Later kwam ik erachter dat het niet aan het netwerk lag, maar aan de driver. Eerst sloot ik hem aan via USB, maar toen waren de kleuren niet goed. Na instellen naar hpijs driver waren de problemen voorbij. Uiteindelijk zo opgelost.

Unison.
Bug, de gtk versie werkt niet met SSH. zie: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/upgrade-10-10-gt-11-04-unison-gtk-doet-het-niet-meer/new/?topicseen#new

Shotwell
Was na upgrade verwijderd. Waarschijnlijk omdat ik een nieuwere versie had geïnstalleerd dan bij 11.04 werd geleverd. Deze kon ik zo herinstalleren.

Wine
Bij DVDFAB ziet hij de dvd drive niet meer ;-(.

Verder ben ik voosalsnog zeer tevreden over de nieuwe versie. Dit soort dingen hoort er gewoon bij. Ik heb ook weleens meegemaakt, volgens mij van 9 naar 10 dat ineens mijn wlan niet meer werkte. Toen moest ik ndiswrapper installeren. Dus ik heb wel eens erger meegemaakt.

Hebben jullie ook wat kleine overgangsproblemen?

Misschien leuk om dat hier op te sommen.

Groet,
Walter
« Laatst bewerkt op: 2011/05/05, 08:57:30 door _Walter_ »

Re: opsomming 'probleempjes' installatie 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/02, 22:26:39 »
Ik zou je graag helpen, maar ik zit zelf op Debian en een andere PC op Ubuntu 10.04 (LTS). Met deze laatste machine wacht ik nog even met overstappen op de volgende LTS-versie. Maar Ubuntu inmiddels een beetje kennende en de hulpvaardigheid van dit forum net te vergeten, mag je verwachten dat het binnenkort allemaal goed komt.

veel succes!
gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Erik_m

  • Lid
Re: opsomming 'probleempjes' installatie 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/03, 14:00:21 »
ben de laatste tijd meer van de xfce, dus probeerde xubuntu11.04 eens aan de gang te krijgen. op zich drait ie wel, alleen is xinerama gaar. In plaats van een grote desktop krijg ik de mirror te zien. En dat alleen onder xubuntu, ubuntu heeft er geen last van.

Ben maar overgegaan op Linux mint debian xfce.

Offline vanadium

  • Lid
Re: opsomming 'probleempjes' installatie 11.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/03, 14:12:15 »
Voor mij is de upgrade naar 11.04 eigenlijk vlekkeloos gegaan. Normaal voer ik altijd een verse installatie door, maar uit nieuwsgierigheid naar Unity heb ik dit maal een upgrade gedaan. Op mijn oude desktop stelde het xubuntu systeem een upgrade voor, en die heb ik dan ook maar gedaan: eerste opstart viel in duigen omwille van grafische problemen, maar na een herstart verliep het eerste inloggen normaal.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: opsomming 'probleempjes' installatie 11.04
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/03, 18:41:57 »
Ik heb nog wat last van wat bugs maar ik merk dat het per update beter en beter gaat.

Mijn Gwibber lens werkt niet altijd.
Soms logt mijn systeem automatisch uit.
Boven balk word af en toe egaal van kleur en dan is geen icoon of link meer te zien. Kan dan wel klikken en krijg dan wel de menu's te zien als ik goed klik. Dit is denk ik verholpen want ik heb er nu geen last meer van gehad.
Mijn usb headset pakt hij niet altijd. Hij ziet hem wel maar ik kan dan niet van uitgang wisselen.
Als ik uitlog en opnieuw inlog is het vaak opgelost.

Verder wat andere kleine bugs die bekend zijn en waar aan gewerkt word dus eigenlijk niets ernstigs.
Het draait nu in unity en klassiek, goed.
Het menu blijft wennen in Unity en als ik de boven balk zou kunnen vervangen door de boven balk van klassiek, dan doe ik dat gelijk.
De lensen wil ik dan wel houden. Zou een mooie combinatie zijn en het beste uit 2 werelden.
Zij balk werkt nu prima.
Zou alleen nog te verplaatsen moeten zijn en wat meer aanpas mogelijkheden.

Al met al ben ik eigenlijk wel tevreden met 11.04.
het draait nu goed en er zitten heel veel goede dingen in zoals veel betere ondersteuning van mijn hardware.

ik merk alleen dat de meeste klachten zijn, dat niet alles goed werkt en dan hebben ze in compiz wat dingen aangepast.
ik denk dat er eigenlijk een extra info pagina voor Unity er bij zou moeten komen met daarin tips over wat wel en niet kan kwa compiz settings.
Wat je in kunt stellen en waar het zit.
Wat te doen als iets niet werkt en dergelijke.
ik merk dat er een hele hoop van dezelfde vragen zijn bij nieuwe gebruikers en gebruikers die voor het eerst Unity gebruiken en dan heb ik het niet over waar alles zit maar de problemen waar ze tegen aan lopen omdat de instellingen verborgen zitten of omdat een aantal dingen anders werken in unity.
 
 

Re: opsomming 'probleempjes' installatie 11.04
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/03, 22:34:35 »
Bij mij was er in een eerste download van 11.04 (net met de release) een kernel panic en een complete abort van de installatie.

(Misschien toeval ...) ik heb dat terug gedownload en met een ander brandprogramma (Nero 7) en dan geïnstalleerd.

Met oudere hardware (of diegene die niet 100% compatibel is ) blijkt dat Unity niet kan worden gebruikt; je valt automatisch terug op de klassieke shell. Ik heb dit voorgehad op 3 oudere pent4- 1gb gehad (merken: toshiba en Acer).

Het installeren zelf is veel verbeterd, maar met een dual boot ubuntu 10.04 - ubuntu 11.04 is Grub niet stabiel (van 11.04 !).
Andersom nog niet uitgeprobeerd.

Er zijn dingen die nog niet goed zijn met 11.04 !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort