Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updatebeheer  (gelezen 432 keer)

Offline yJi

  • Lid
Updatebeheer
« Gepost op: 2016/09/20, 10:32:11 »
Ik heb ook gelezen op het forum dat je beter niet kunt upgraden van de LM 17.2 Rafaƫla naar de LM 17.3 Rosa.
Dat terwijl die optie wel aanwezig blijft in het Updatebeheer-menu onder het submenu-Bewerken.

Dat begrijp ik dan weer niet, waarom dit niet juist zou zijn wanneer je DAT wel daar gaat doen, in Updatebeheer.
Is dit eigenlijk ongeveer  te vergelijken met de ServicePacks 1, 2, en 3 in XP en in Windows 7?
Elke SP geeft extra mogelijkheden, is dat dan niet zo bij Linux, want zo beleef ik dat eigenlijk.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Updatebeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/20, 10:54:19 »
Opwaarderen binnen een Mintserie, dus in dit geval binnen de 17-serie, is juist wel aan te raden. Want binnen een Mintserie blijft de codebasis hetzelfde (in dit geval: Ubuntu 14.04). Dat maakt opwaarderen van een oudere Mintversie (17.2) naar een nieuwere Mintversie (17.3), veilig en makkelijk.

Het enige wat beslist niet aan te raden is, is opwaarderen van een oudere Mintserie (17) naar een geheel nieuwe Mintserie (18). Want dan verandert de onderliggende codebasis radicaal (namelijk van Ubuntu 14.04 naar Ubuntu 16.04), en die stap is veel te groot. Met alle ellende van dien.
« Laatst bewerkt op: 2016/09/20, 13:01:30 door Pjotr »

Offline yJi

  • Lid
Re: Updatebeheer
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/21, 17:47:43 »
Opwaarderen binnen een Mintserie, dus in dit geval binnen de 17-serie, is juist wel aan te raden. Want binnen een Mintserie blijft de codebasis hetzelfde (in dit geval: Ubuntu 14.04). Dat maakt opwaarderen van een oudere Mintversie (17.2) naar een nieuwere Mintversie (17.3), veilig en makkelijk.

Het enige wat beslist niet aan te raden is, is opwaarderen van een oudere Mintserie (17) naar een geheel nieuwe Mintserie (18). Want dan verandert de onderliggende codebasis radicaal (namelijk van Ubuntu 14.04 naar Ubuntu 16.04), en die stap is veel te groot. Met alle ellende van dien.

Had dat dus verkeerd begrepen, dank @Pjotr.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro