Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloze netwerkkaart lijkt geen ontvangst te hebben  (gelezen 1456 keer)

Draadloze netwerkkaart lijkt geen ontvangst te hebben
« Gepost op: 2007/06/12, 20:48:19 »
Heb net Ubuntu 7.04  op de desktop van mn pa geinstalleer.
Als k nu verbinding probeer te maken met het draadloos netwerk,
dan zie ik wel de naam van het netwerk, maar als ik het meterje achter de netwerknaam moet geloven
dan zou hij geen ontvangst hebben.

Maar als ik de pc in Windows opstart dan werkt het zonder problemen, het gaat om een linksys WMP54G netwerk kaartje.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Draadloze netwerkkaart lijkt geen ontvangst te hebben
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/12, 20:57:23 »
Werkt het draadloze netwerk wel gewoon?
Dan hoef je geen zorgen te maken over de sterkte op het metertje.

Op mijn laptop staan alle metertjes altijd op 100%, dus echt betrouwbaar zijn die niet.
Overigens heb ik wel ndiswrapper moeten gebruiken om de netwerkkaart aan het werk te krijgen, waarschijnlijk ligt het daar aan.

Draadloze netwerkkaart lijkt geen ontvangst te hebben
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/12, 21:04:24 »
Neen, het netwerk werkt niet

Maar ben vie het commando

# iwlist scan

erachter gekomen dat hij ook echt geen signaal krijgt, hij geeft aan dat quality = 0/100

Het is alleen raar dat Windows wel verbindig krijgt... En als ik met mijn laptop op dezelfde plaats van de desktop ga staan een quality = 64 heb.

Is het dan misschien toch dat de netwerk kaart niet goed werkt?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Draadloze netwerkkaart lijkt geen ontvangst te hebben
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/12, 23:58:48 »
wat voor chipset zit er op het kaartje, post de uitvoer van lspci eens. Als je een usb wireless adapter hebt, post dan de uitvoer van lsusb
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal