Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet kunnen afspelen van films  (gelezen 4954 keer)

Offline vanyat77

  • Lid
Niet kunnen afspelen van films
« Gepost op: 2009/10/16, 17:24:41 »
Zowel met Totem als met VLC willen film niet worden afgespeeld. Bij het aanklikken start Totem op en meteen nadat de film is ingeladen sluit Totem af. Zoiets degelijks had ik ook nog weleens met opstarten van bepaalde webpaginas met Firefox. Eerst werkte wel alles, maar nu ik Hardy Heron opnieuw heb geinstalleerd, gaat het niet meer.

Offline joop905

  • Lid
« Laatst bewerkt op: 2009/10/17, 00:56:27 door joop905 »

Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/17, 13:01:29 »
Ik heb ook last van dit probleem, van de ene dag op de andere lukt 't niet meer om mp3 en films af te spelen op mijn netbook.
Als ik een mp3 open, start totem maar 't moment dat deze zou beginnen spelen sluit totem af idem met films in vlc.
Rythmbox speelt dan wel nog mp3 af. Rara??? wat zou dit kunnen zijn, ik heb al eens de restricted codecs voor ubuntu herinstalleerd idem totem en vlc maar dit blijft 't zelfde.
Zou dit te maken kunnen hebben met een update ofzo? Ik draai ubuntu unr 9.04 op mijn netbook.

Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/18, 15:02:17 »
Hallo,

Ik heb een oplossing gevonden voor 't probleem, heb dit rap eens getest en ik kan terug muziek en films afspelen .

 Re: Totem movie player won't work....
I recently started seeing this error recently for both VLC and Totem. Removing compiz or reinstalling VLC and Totem made no difference to me.

Both VLC and Totem crashed with BadAlloc when trying to play video media from files regardless of format or DVD.

As a shot in the dark I removed the /etc/X11/xorg.conf (after backing up)
and ran dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg. After I restarted X everything worked ok, and is still going ok today.

I can't see why this worked as the new xorg.conf looks exactly like the old one to me.
EpoxyRepair is offline Report Post      Reply With Quote

Offline vanyat77

  • Lid
Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/21, 18:14:13 »
Het probleem blijft. Echter heb ik een probleem erbij gekregen. Installeren van nieuwe software via toepassingen en Synaptic gimg niet meer. Ik kreeg een foutmelding. Gelukkig heb ik het weer opgelost, maar ik kan nog steeds geen films afdraaien. Het probleem blijft precies hetzelfde.

Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/21, 18:19:16 »
Heb je de Medibuntu repository toegevoegd?
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/$(lsb_release -cs).list \
 --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list &&
sudo apt-get -q update &&
sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring &&
sudo apt-get -q update
Heb je de vereiste codecs geïnstalleerd? (vervang w32codecs door w64codecs als je een 64-bitsversie draait)
sudo apt-get install libdvdcss2 non-free-codecs w32codecs ubuntu-restricted-extras
(Voor DVD's): heb je totem-gstreamer vervangen door totem-xine?
sudo apt-get install totem-xine && sudo apt-get remove totem-gstreamer
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline vanyat77

  • Lid
Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/23, 14:28:46 »
 Nog steeds kan ik met Totem geen dvd's afspelen. Inmiddels heb ik ubuntu 9.04 geinstalleerd. Daarna heb ik het allemaal uitgevoerd wat je hebt aangegeven. Het maakt weinig uit. Totem start op en sluit meteen na inladen weer af en bij een beschermde DVD-tje krijg ik de melding dat ik betreffende DVD niet kan afspelen, omdat hij "beschermd" is.

Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/23, 15:22:28 »
Vreemd. Is je systeem helemaal geüpdatet?
sudo apt-get upgrade
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/24, 21:22:52 »
En lukt 't je om dvd's af te spelen met vlc player?

Offline vanyat77

  • Lid
Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/03, 15:45:39 »
Ik heb mn systeem geupgraded naar Ubuntu ver 9.10. Zowel met Totem als met VLC kan ik geen films afdraaien. Hij geeft bij de VLC de melding `Uw invoer kon niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'dvd:///dev/sr1' niet openen. Controleer het logboek voor details.

Als ik met Totem wil openen, dan wordt de map geopend waarin AUDIO TS en VIDEO TS staat. Hij speelt hem dus niet af

Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/05, 17:00:10 »
Na het upgraden naar een nieuwe versie is Medibuntu uitgeschakeld. Dus nog een keer een terminalcircus:
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/$(lsb_release -cs).list \
 --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list &&
sudo apt-get -q update &&
sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring &&
sudo apt-get -q update
En de codecs:
sudo apt-get install libdvdcss2 non-free-codecs w32codecs ubuntu-restricted-extras
Bij mij doet hij het dan in Totem en in VLC.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline vanyat77

  • Lid
Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/06, 19:15:31 »
Uitgevoerd (GYMN...)
verschillende DVD films geprobeerd. Nog steeds geen effect. Bij het inlezen geeft hij AUDIO TS en VIDEO TS als lege mappen aan. De DVD drive leest wel andere bestanden in. Zo balen. Het heeft wel allemaal gewerkt onder Hardy totdat ik deze een keer heb ge-herinstalleerd

Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/06, 19:30:08 »
Hoe geprobeerd? Via Toepassingen > Audio en video > Totem mediaspeler en daarin Schijf xx afspelen?
Of in VLC Media > Schijf openen > Afspelen?
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline vanyat77

  • Lid
Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/07, 11:08:43 »
beide methodes. Zowel openen via VLC als via Totem

Re: Niet kunnen afspelen van films
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/07, 22:27:29 »
Om uit te sluiten dat het aan de DVD-speler ligt: kun je even een andere DVD-speler aansluiten en daarmee testen?
NOBODY expects the Spanish Inquisition!