Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Ubuntu versies na 11.10, vermoedelijk door andere drivers Nvidia?  (gelezen 789 keer)

Ben al een lange tijd aan het stoeien met de Ubuntu versies van na 11.10 inclusief de nieuwste 13.04.
Heb ook al geprobeerd van alles te veranderen waaronder de nieuwste drivers voor mijn videokaart maar het probleem blijft bestaan.
Ubuntu start nooit na 1x soms pas na 20x dat ik eindelijk weer in het grafische gedeelte terecht kom.
Nu vind ik het op zich niet heel erg om bij 11.10 te blijven maar het is toch best raar? Ook heb ik een andere harddisk geprobeerd en mijn ramgeheugen zowel koud als warm getest maar nergens kon ik fouten vinden.
Heb een vraagje over Xubuntu, zou het kunnen zijn dat ik daar die problemen niet bij zou hebben? of is het op de interface na precies het zelfde als de nieuwere Ubuntu versies? Heb trouwens precies het zelfde probleem met Linux Mint.

« Laatst bewerkt op: 2013/05/10, 13:25:13 door Mescaline »
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

11.10 wordt niet meer ondersteund dus je zal toch wel moeten updaten... Het zou inderdaad kunnen dat je het probleem bij Xubuntu niet hebt.

Welke videokaart heb je precies? (het typenummer van je nVidia)

11.10 wordt niet meer ondersteund dus je zal toch wel moeten updaten... Het zou inderdaad kunnen dat je het probleem bij Xubuntu niet hebt.

Welke videokaart heb je precies? (het typenummer van je nVidia)

Het gaat over de GeForce GTS 250.
Ik heb een 2de hardeschijf waar ik een 60gb partitie op heb vrijgemaakt om te kunnen experimenteren met andere soorten, tips zijn altijd welkom dus.
11.10 wordt inderdaad sinds kort niet meer ondersteund, maar als het werkt werkt het denk ik dan maar.. :P
Misschien is Debian een idee om eens te proberen?
« Laatst bewerkt op: 2013/05/10, 14:01:22 door Mescaline »
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Heb je nvidia-current-updates al geprobeerd?

Heb je nvidia-current-updates al geprobeerd?
Dat programma zelf niet nee, maar wel gewoon de nieuwste nvidia drivers geïnstalleerd?
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline jan11000

  • Lid
Waar blijft de pc hangen?
Wat zie je dan?

Wat gebeurd er als je boot vanaf een livecd of je oude ubuntu, werkt alles daar wel?
Indien daar wel alles werkt dan heb je geen hardware defect.

Misschien heb je hier iets aan,
http://www.dedoimedo.com/computers/ubuntu-ringtail-nvidia.html

Je kunt misschien ook proberen, om je oude drivers te verwijderen, en ook de xorg file,
en dan opnieuw een driver installeren.
sudo apt-get --purge remove nvidia-*
Google op bovenstaande commando of dit goed is.


Probeer dit eens,of dit werkt weet ik niet,

https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
Hier met , nomodeset of xforcevesa, proberen te installeren.
Dan alle update's binnen halen,
dan bij hardware drivers(additional drivers), je videokaart installeren.

« Laatst bewerkt op: 2013/05/11, 08:50:09 door jan11000 »

De pc blijft hangen net voor dat het wachtwoord scherm in beeld zou moeten komen..
Heb het inderdaad niet met een live cd dus dat valt dan weer mee.
Heb al zoveel gekloot met drivers en nomodeset veranderen en niks leek te helpen, ach deze pc is inmiddels ook al weer 4 jaar oud dus ik laat het maar bij 11.10.
Blij dat het gewoon werkt nu, dan maar met wat verouderde software. ;)
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline jan11000

  • Lid
En wat zie je als hij blijft hangen? Want je verteld niks, wat je ziet.

Heb je geprobeerd om gewoon wachtwoord in te vullen, net als je wel iets ziet?

Probeer dit eens:
https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
Hier met , nomodeset , proberen te installeren.
Werkt nu alles goed?
Dan alle update's binnen halen,
dan bij hardware drivers(additional drivers), je videokaart installeren, meestal kun je meerdere kiezen.



@Mescaline: 11.10 wordt niet meer ondersteund dus dat is onveilig om door te blijven gebruiken.