Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herstellen Grub na melding via updatebeheer  (gelezen 13225 keer)

Offline Thom

  • Lid
Re: Herstellen Grub na melding via updatebeheer
« Reactie #25 Gepost op: 2010/12/20, 14:26:45 »
De windows partities zijn door Medion aangemaakt (alleen heb ik de fat32 van de recovery partitie naar ntfs overgezet) en partitienaam "bestanden" veranderd in "video".
De Ubuntu partities zijn tijdens het installeren van Ubuntu via het script aangemaakt. Niets handmatig aangepast.
Uitgebreider zou ik het niet kunnen uitleggen.

Groet
Thom
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Re: Herstellen Grub na melding via updatebeheer
« Reactie #26 Gepost op: 2010/12/20, 15:32:57 »
Sorry, ik had m'n vraag moeten verklaren.
Op een voorgeïnstalleerde pc zie je normaal geen extended partities.In uw geval was dat wss 3 primaire partities : windows systeem, bestanden en recovery.
Volgens je screenshot is enkel sda1 primair en sda2 extended. De rest zijn logische stations. Dus veronderstelde ik dat je de partitie indeling hebt veranderdWss is dat gebeurd tijdens het automatisch installeren van ubuntu. Dat doe ik nooit. Ik maak m'n partitie indeling steeds manueel. En je hebt ook het bestandsformaat van je recovery veranderd. Dat kan wel problemen opleveren als je die wil gebruiken. Voorts lijkt me alles goed. Grub installeert zich in de MBR van je eerste schijf (dus vooraan sda1) en de instellingen staan op je ubuntu partitie. Maar aan je handtekening te zien ben je niet aan je proefstuk, dus als het nog eens misloopt controleer je gewoon via sudo update-grub
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline softbart

  • Lid
Re: Herstellen Grub na melding via updatebeheer
« Reactie #27 Gepost op: 2010/12/20, 15:38:14 »
De windows partities zijn door Medion aangemaakt (alleen heb ik de fat32 van de recovery partitie naar ntfs overgezet) en partitienaam "bestanden" veranderd in "video".
De Ubuntu partities zijn tijdens het installeren van Ubuntu via het script aangemaakt. Niets handmatig aangepast.
Uitgebreider zou ik het niet kunnen uitleggen.

Groet
Thom
Ik ben bang dat je recoverprogrammatuur mogelijk de recovery niet kan lezen. a: geen primaire partitie. b: geen fat32.  Dit eerst controleren.
Volgens je Gparted gebruikt Win 66 van de 82 GB. Dit betekent dat of er zit heel veel vuil op; of je gebruikt Win nog volop.
Gezien je ijzerwaren heb je ruimte genoeg om dit beheersbaar te maken.

edit: Ik zie dat Summer 69 me al voor is.

groet,

Theo
« Laatst bewerkt op: 2010/12/20, 15:40:29 door softbart »

Offline Thom

  • Lid
Re: Herstellen Grub na melding via updatebeheer (opgelost)
« Reactie #28 Gepost op: 2010/12/20, 17:43:20 »
De recovery is voor Windows, heb ook nog de originele cd´s. Denk dat terug naar Fat32 niet meer kan (neem aan dat ik dan alles kwijt ben, Klopt dit?).
Mijn video partitie is nu inderdaad erg vol, omdat ik oude videobanden op dvd's aan het overzetten ben. Heb hiervoor een 2 terra externe harddrive voor aangeschaft.
Zie overigens een topic van ene frankje die na een update van Ubuntu nu ook zijn windows login kwijt is. Lijkt veel op mijn probleem.

Beschouw het probleem maar als opgelost voor mij althans. Alles werkt weer.

Bedankt voor het meedenken.

Groet
Thom
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3