Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: na restart doet awn, conky niks  (gelezen 951 keer)

Skilltone

  • Gast
na restart doet awn, conky niks
« Gepost op: 2008/08/23, 16:10:18 »
Goede Middag,

Ik ben al heel de dag aan het knutselen. Ik had de volgende dingen voor elkaar. audacios met allerlei screens. Playlist rond. een AWN met meest gebruikte iconen, doorzichtige taalkbalk  en conky list aan de zijkant. Ik wilde alleen af van conky. Maar zover kwam ik niet, alles stond vast.

ik heb een geduld van een inktvis, dus heb geprobeerd met Ctrl+Alt+Esc audacios aftesluiten, dat lukte niet, dus maar Ctrl+Alt+backspace. Na inloggen was awn weg, conky ook, en audacios.  

Ik bij uiterlijk gekeken, stond nergens een vinkje bij geen, normaal en extra. wat ik trouwens al gek vond. ik extra aangevinkt, wilde ik awn opstarten, deed helemaal niks. drie keer geprobeerd. de manager wilde wel opstarten, maar verder kwam er niks. Conky, ik wilde er wel van af, maar doe conky opstarten (terminal) en zie ik ook niks. en dan audacios, die starten op in standaard uiterlijk zonder de extra schermen en de speciale thema.

Hoe kan
1, alles wegzijn,
2 geen vinkje aanwezig is bij uiterlijk (visueel) en
3 awn en conky niet op willen starten?
4.  audacios zijn speciale thema en schermen weg zijn?

Er zal wel een verband zijn, maar welke.

Mijn specs zijn (misschien van belang)
amd64 3000+ (32bits Ubuntu 8.04.1)
nvidea 6400 nv 128 mb
1gb
160 gb (waarvan 40 gb vol staat met muziek, foto en video)
standaard realteck geluidskaart, aangesloten jack/2tulp op versterker. Maar geluid doet het nog wel goed

ik gebruik dit keer de gesloten driver voor me videokaart, bij de eerste installatie liep hij na een uur film vast met de envy drivers. Dus dan toch de gesloten driver.

BvD

Martin

Skilltone

  • Gast
na restart doet awn, conky niks
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/23, 22:19:20 »
Goede avond,

Zo na een avondje klote, is audacios eraf. Die liep na een restart waarbij ik hem eerst helemaal uit heb gedaan, en daarna weer aan.  Toen na ongeveer drie kwartier kreeg ik maar niet voor elkaar om hem na elk nummer de volgende te kiezen, ondanks dezelfde instellingen (had ik genoteerd) en de handleiding doorgenomen te hebben. Daarnaast liep hij in die driekwartier 2 keer vast, dat alleen een geforceerd afsluiten een oplossing was.

Bij elke opstart is AWN nog steeds nergens te bekennen. Hij start niet gelijk op. Ik heb nu wel voor elkaar als ik hem opvraag dat hij het doet. Maar hij doet het niet, na herstarters omdat me uiterlijke visueel nog steeds nergens een vinkje aanwezig is, en kan ook nergens op internet iets vinden. Kan het echt niet volgen meer.

Me muziek speler is weer Amerok geworden. ziet er minder uit, maar doet wel zijn werk. Ik vind alleen vreemd dat hij bij opstarten niet mee opstart, en als ik hem handmatig opstart, hij er ruim 30 seconden over doet om te openen, ditwel in taalkbalk, dus ook dan nog dat aangeven, en dan pas muziek. Hij onthoud wel zijn playlisten.

Dus de vragen blijven over

1 geen vinkje aanwezig is bij uiterlijk (visueel) en
2 awn  niet starten bij  opstarten?
3. hoe kan zijn dat amerok zo langzaam ineens opstart?

BvD

Martin

gekky29

  • Gast
na restart doet awn, conky niks
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/23, 23:00:47 »
1 komt door compiz

2 ga naar sessies kies toeveoegen typ dit in avant-window-navigator

:)

Skilltone

  • Gast
na restart doet awn, conky niks
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/23, 23:30:16 »
in welke directory zit awn dan?

BvD

Martin

na restart doet awn, conky niks
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/24, 08:39:57 »
Citaat van: Skilltone
in welke directory zit awn dan?

BvD

Martin
/usr/bin/avant-window-manager waarschijnlijk.

Skilltone

  • Gast
na restart doet awn, conky niks
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/24, 10:43:22 »
Goede morgen,

ik had hem dezelfde naam gegeven als opdracht, ipv de directory te zoeken, en het werkt uiteindelijk.

Ik heb alleen een langzame en zoals vanmorgen niet willen starten van Amerok. Ik denk zo langzamerhand dat dit allemaal ligt aan compiz die aanmoet ivm me AWM. Dus ik houd het even als opgelost. Ik zoek wel naar een lichtere speler die ook playlisten kan maken.

Bij hier dan, allemaal dank,

MvG

Martin