Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Consultancy  (gelezen 14114 keer)

Re: Consultancy
« Reactie #100 Gepost op: 2013/10/29, 00:18:22 »
De Linux-versie is vooralsnog gratis en Kingsoft heeft ook aangegeven op hun forum dat dat zo blijft omdat ze de Android-versie ook al gratis hebben gemaakt (die was eerst ook betaald).

En ja, LO=100% licentiekosten-vrij maar ook 20% bugs, bugs, bugs en 20% (hoewel dat voor thuisgebruik veel lager ligt) incomptabiliteit. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Een niet-vrij gratis Office-pakket die goede comptabiliteit heeft met doc/docx zonder dat dus dingen corrupt raken of een vrij pakket dat daar nog altijd moeite mee heeft? We praten hier over bedrijven he. (om nog maar te zwijgen over LO die mijn ODT's corrupt maakt!). Bovendien lijkt Kingsoft Office ook sprekend op MS Office 2007 en hoger maar je kunt in de instellingen ook kiezen voor oude lay-out. Dan geef je gebruikers de voorkeur zonder dat er veel training nodig is.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/29, 00:20:18 door Vistaus »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Consultancy
« Reactie #101 Gepost op: 2013/10/29, 07:38:53 »
De Linux-versie is vooralsnog gratis ....
Dat was niet het punt van testcees, de vraag was of het ook gratis is voor zakelijk gebruik. Expliciet wordt namelijk verwezen naar 'personal users', zijnde niet-zakelijk voor de gratis versie.

Een ander punt van aandacht wat betreft Kingsoft Office:
Citaat
while Professional version has added some advanced features like VBA macro and saving as MS Office 2007/2010 document formats
http://www.ksosoft.com/office/229-install-office-2013-free-trial.html#.Um9TJuG7Xeg
Zoals ik het hier lees, kan de gratis variant van Kingsoft dus *niet* in docx wegschrijven. Daarmee lijkt het me de gratis variant geen drop-in replacement voor MSO.

Ter zake.

Ondanks alle adviezen en mogelijke oplossingsrichtingen van de forum-gebruikers, horen we van de TS telkens alleen maar argumenten waarom een transitie niet kan: garantie op 100% compatabiliteit, klanten die telkens bestanden aanleveren in docx-formaat, angst om afgeschoten te worden door de directie, etc. Het zou mooi zijn om te vernemen hoe het nu wel kan, want dan kunnen we stappen maken. In mijn vorige post heb ik een aantal vragen gesteld, te beginnen bij de compatabiliteit, om een richting te geven voor een oplossing. Tot nu toe is daar niet op gereageerd.

Mijn voorzichtige conclusie: als er geen beweging van de TS is richting een oplossing door middel van een dialoog en dito projectmatige aanpak om dingen op te pakken c.q. uit te zoeken, dan heeft het m.i. weinig zin om deze discussie nog verder door te voeren. We blijven dan in een cirkel ronddraaien waarbij we telkens weer dezelfde argumenten (waarom het niet kan) te horen krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/29, 07:43:33 door markba »

Re: Consultancy
« Reactie #102 Gepost op: 2013/10/29, 09:56:07 »
De Linux-versie is vooralsnog gratis ....
Dat was niet het punt van testcees, de vraag was of het ook gratis is voor zakelijk gebruik. Expliciet wordt namelijk verwezen naar 'personal users', zijnde niet-zakelijk voor de gratis versie.

Een ander punt van aandacht wat betreft Kingsoft Office:
Citaat
while Professional version has added some advanced features like VBA macro and saving as MS Office 2007/2010 document formats
http://www.ksosoft.com/office/229-install-office-2013-free-trial.html#.Um9TJuG7Xeg
Zoals ik het hier lees, kan de gratis variant van Kingsoft dus *niet* in docx wegschrijven. Daarmee lijkt het me de gratis variant geen drop-in replacement voor MSO.

Ter zake.

Ondanks alle adviezen en mogelijke oplossingsrichtingen van de forum-gebruikers, horen we van de TS telkens alleen maar argumenten waarom een transitie niet kan: garantie op 100% compatabiliteit, klanten die telkens bestanden aanleveren in docx-formaat, angst om afgeschoten te worden door de directie, etc. Het zou mooi zijn om te vernemen hoe het nu wel kan, want dan kunnen we stappen maken. In mijn vorige post heb ik een aantal vragen gesteld, te beginnen bij de compatabiliteit, om een richting te geven voor een oplossing. Tot nu toe is daar niet op gereageerd.

Mijn voorzichtige conclusie: als er geen beweging van de TS is richting een oplossing door middel van een dialoog en dito projectmatige aanpak om dingen op te pakken c.q. uit te zoeken, dan heeft het m.i. weinig zin om deze discussie nog verder door te voeren. We blijven dan in een cirkel ronddraaien waarbij we telkens weer dezelfde argumenten (waarom het niet kan) te horen krijgen.

Ik neem aan dat met 'TS' mijn persoontje wordt bedoeld als oorspronkelijke vraagsteller?
Zodra ik een mogelijke oplossing tussen de reacties herken, dan zal ik daar zeker mijn licht over laten schijnen. Maar ik ben niet in de situatie om mijn nek uit te steken voor een wild Linux-avontuur vol open eindes en noodverbanden.
Ik heb hier een consultant over de vloer gehad en samen zijn we tot de conclusie gekomen dat er te veel haken en ogen binnen onze omgeving zitten die een soepele overstap onmogelijk maken. Ik heb nog de naam van een tweede consultant gekregen waar ik binnen afzienbare tijd een afspraak mee ga maken.

De oorspronkelijke vraag behelsde een verzoek om advies van iemand die onze IT-omgeving kon evalueren om te zien of het onderzoeken van een mogelijke overstap tot iets vruchtbaars zou kunnen leiden. Die adviseur heb ik dus over de vloer gehad en daarmee werd mijn oorspronkelijke verzoek al ingewilligd.

Dat ik de daaruit verder voortspruitende discussie hier met meer dan gemiddelde belangstelling volg, dat is meer mijn professionele belangstelling dan in de hoop dat ik nog een gaatje zie alsnog stappen richting Open Source te kunnen maken. Ik moet hierin ongelofelijk voorzichtig manoeuvreren aangezien de directie maar één belang heeft: een vlekkeloos werkende omgeving, tevreden gebruikers en géén productiviteitsverlies. Een eventuele overstap zou slechts een middel zijn en is hier zeker geen DOEL op zich. We HEBBEN nu een stabiele omgeving met erg weinig uitval. De enige reden voor een overstap is het ontsnappen aan die krankzinnige licenties die Microsoft vereist.

Nogmaals mijn oprechte dank aan iedereen die hier het zijne aan deze discussie heeft bijgedragen.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/29, 09:58:26 door R.J. Tuijnman »

Re: Consultancy
« Reactie #103 Gepost op: 2013/10/29, 11:16:12 »
@markba: De gratis versie voor Windows kan niet naar docx schrijven maar de gratis versie voor Linux wel. Kom maar langs dan laat ik het je met alle plezier zien :)

Re: Consultancy
« Reactie #104 Gepost op: 2014/02/06, 13:19:00 »
Misschien dat Microsoft dan toch nog de open source-route gaat bewandelen, aangezien nu behoorlijk bijdragen aan een groot open source-project: http://www.zdnet.com/why-microsoft-is-invested-in-opendaylight-7000026015/

Wie weet levert dit ook een eerste stap op voor open source van Microsoft binnen Windows-omgevingen in bedrijven :)