Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: waarom Ubuntu  (gelezen 13161 keer)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: waarom Ubuntu
« Reactie #50 Gepost op: 2011/03/08, 11:49:49 »
Volgens jouw redenering zal ik dit dus onstabiel noemen.  =D ;)

ja en terecht

(aanpassing)
maar waarom oude games opgeven ?, ik mag dan 53 zijn maar hier staat een 386 met oude monitor waarop een blackwindows loopt (een soort win95) deze pc werkt met een oud dougmenu speciaal voor oude games als doom hexen ultima ... 3 tientjes op de rommel markt en heerlijk zondagmiddag vermaak
« Laatst bewerkt op: 2011/03/08, 11:57:47 door Xarvaz »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: waarom Ubuntu
« Reactie #51 Gepost op: 2011/03/08, 11:56:03 »
Volgens jouw redenering zal ik dit dus onstabiel noemen.  =D ;)

ja en terecht

Niet terecht.

Een onstabiel besturingssysteem is een besturingssysteem dat de computer laat vastlopen. Niet een besturingssysteem waarop, in de nieuwste versie, toepassing X ineens niet meer wil draaien.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: waarom Ubuntu
« Reactie #52 Gepost op: 2011/03/08, 12:10:06 »
kun je van mening over verschillen neem nu het Firefox gedonder, na een update veranderd ineens alles sites werken niet goed meer, filmpjes spelen niet af hier en daar loopt zelfs een OS compleet vast en is reboot nodig, iedereen komt met oplossing die soms werken enz enz maar ik wil alleen ff een filmpje bekijken

door wie komt het.. Fox zelf ?, of Ubuntu die toe staat dat softeware de pc vast laat lopen, op mijn Windows laptop heb ik het probleem ook maar in Debian nergens last van..eigenlijk kom je er dan niet meer uit en is de dader onbelangrijk, te onstabiel om mee te werken zeg ik dan (vind ik dan)


Re: waarom Ubuntu
« Reactie #53 Gepost op: 2011/03/08, 14:03:10 »
Xarvaz, daar heb je een punt, het is wel zo dat sommige hardware en software het niet meer doet in een nieuwere versie. Ik denk wel dat dit meer met de kernel te maken heeft.

Hij had het over een programma wat ie onder Wine draaide, dus dat ligt eerder aan een nieuwe Wine-versie dan aan de kernel ;)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: waarom Ubuntu
« Reactie #54 Gepost op: 2011/03/08, 14:38:49 »
Hij had het over een programma wat ie onder Wine draaide, dus dat ligt eerder aan een nieuwe Wine-versie dan aan de kernel ;)

nee dat zou ik immers op kunnen lossen door de oude wine versie te gebruiken, ik ben wine gaan gebruiken om dat pakket alsnog aan de gang te krijgen dat is voor mij eigenlijk ook de reden om Ubuntu te gebruiken ik vind altijd wel ergens een oplossing voor je moet alleen uitkijken dat je met het doel bezig blijft en niet teveel met randzaken

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: waarom Ubuntu
« Reactie #55 Gepost op: 2011/03/08, 14:56:02 »
@Xarvaz: ik heb voor de grap eens de moeite genomen om eens even door al je berichten te bladeren.
http://forum.ubuntu-nl.org/profile/Xarvaz/?sa=showPosts;start=0

Wat me opvalt: het is bijna altijd dezelfde negatieve riedel: klagen en negativiteit verspreiden over Linux en Ubuntu. De hele tijd. Andere mensen helpen met Linuxproblemen doe je veel minder dan dat geklaag.

Wat doe je hier eigenlijk? Beschouw je ons als een klaagmuur of zo? Dat zijn we niet, hoor. Die staat in Jeruzalem.

Re: waarom Ubuntu
« Reactie #56 Gepost op: 2011/03/08, 15:04:50 »
door wie komt het.. Fox zelf ?, of Ubuntu die toe staat dat softeware de pc vast laat lopen, op mijn Windows laptop heb ik het probleem ook maar in Debian nergens last van..eigenlijk kom je er dan niet meer uit en is de dader onbelangrijk, te onstabiel om mee te werken zeg ik dan (vind ik dan)



Aangezien dat Firefox-probleem ook op Windows en Mac gebeurde, ligt het dus wel degelijk aan Firefox zelf.

Re: waarom Ubuntu
« Reactie #57 Gepost op: 2011/03/08, 15:36:00 »
OT:

Ik heb de laptop van mijn overleden vader gekregen. Het is een Acer Aspire 1307.
Ik dacht, omdat hij 'vast' zat: ik ga hem recoveren met Windows XP . Let wel: de versie van XP is een van de allereerste versies (bouwjaar laptop 2002) dus zonder service packs ingebouwd.

Ik heb Windows laten doen (8 restarts + 3 uren geduld oefenen) en ja hij deed het weer !
Dan dacht ik: ik ga deze updaten! Zo gezegd zo gedaan: 82 updates + 2 sercvice packs gedownload.
Dus terug om en bij de 2.5 uren ermee bezig geweest + nog eens 6 restarts.

En wat denk je ? Jawel; na al dat werk was mijn draadloos internet out (Windows had geen menu -entry in Configuratiescherm én in de taakbalk was het icoontje foutief ) ! Bij nazicht bleek dat Microsoft SP1 niet had meegeleverd in de updates ..... ???
Geen beginnen aan. Spijtig genoeg had ik dat draadloze wél nodig ...

Dus korte metten; Windows er terug af, en Ubuntu 10.04.2 erop ! Na een goed uur was alles in orde, deed mijn laptopje het weer mét draadloos internet. Dus VOLLEDIG ingesteld (met extra soft).

Waarom Ubuntu ? Tja, als al mijn uren dat ik daar insteek in Windows betaald zou krijgen doe ik een Mega release party voor Ubuntu (lol)!

Echt voor mij hoeft dat ruitengedoe echt niet meer.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/08, 15:37:48 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: waarom Ubuntu
« Reactie #58 Gepost op: 2011/03/08, 16:28:10 »
[
Aangezien dat Firefox-probleem ook op Windows en Mac gebeurde, ligt het dus wel degelijk aan Firefox zelf.

ja dat is duidelijk

Offline Jitse

  • Lid
Re: waarom Ubuntu
« Reactie #59 Gepost op: 2011/03/09, 09:19:49 »
Hierom Ubuntu:
http://twitpic.com/475am7

Dit had ik dus ook op mijn vorige PC, klikte ik op activeren vroeg 'ie het daarna weer iedere week. Toen maar de definitieve overstap gemaakt op Ubuntu. Nu heb ik dus weer hetzelfde probleem met mijn hobby-pc.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: waarom Ubuntu
« Reactie #60 Gepost op: 2011/03/09, 09:44:25 »
das niet leuk nee, dit soort problemen ken ik zelf niet omdat ik een MS all licentie heb dan pak je natuurlijk geen home versies maar kan me goed voorstellen dat je gek wordt van dit soort meldingen