Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Libreoffice als (if then) formule  (gelezen 247 keer)

Libreoffice als (if then) formule
« Gepost op: 2016/11/04, 19:22:50 »
Hallo luitjes
In een rekenblad heb ik twee cellen langs elkaar, zeg A1 en A2. Allebei financieel. Is het mogelijk om in A2 een formule te zetten dat als ik in A2 een hogere waarde invul dan A1, dat er dan de waarde van A1 wordt weergegeven met de melding maximaal of zoiets? Ben al aan het zoeken geweest, maar kom er niet uit. Kan ook zijn dat het gewoon niet mogelijk is omdat de formule naar de eigen cel verwijst.
Iemand een idee?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Libreoffice als (if then) formule
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/04, 19:40:35 »
In A2 een formule zetten, dan iets invullen in A2, en dan verwachten dat de formule nog werkt? Nee, kan niet, want bij het invullen in A2 overschrijf je de formule. Als je in een derde cel invult, dan kan er in A2 natuurlijk wel een formule die de inhoud van de derde cel vergelijkt met de eerste. Een andere aanpak zou conditionele formatting kunnen zijn. Hiervoor kan je ervoor zorgen dat de cel van kleur verandert als bijvoorbeeld een bepaalde waarde overschreden wordt.

Re: Libreoffice als (if then) formule
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/04, 20:05:09 »
Ik dacht al zoiets, maar die suggestie van je is ook niet verkeerd, ga daar mee aan de slag. Bedankt voor de snelle reactie.