Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwart scherm bij sommige apps en systeemprogramma's ubuntu 14.04 gnome 3.12  (gelezen 306 keer)

Offline chimaera

  • Lid
    • http://www.chimaera.be
Hey iedereen,

ik heb een raar probleem op mijn laptop met ubuntu gnome 14.04. Een aantal programmas die ik probeer te openen geven een zwart scherm, zonder borders enkel de naam wordt weergegeven in het toppaneel. Zo kan ik de programme's enkel afsluiten.

Programma's die het zwart scherm geven zijn al zeker gedit en archiefbeheer, er zullen er waarschijnlijk nog zijn.

Ook enkele systeemprogramma's hebben hetzelfde probleem. Zoals "details" waar ik de computerinfo vindt alsook de "instellingen"

Dat is een bug van Ubuntu 14.04 i.c.m. GNOME 3.12, zoiets staat er volgens mij ook bij op Launchpad (in ieder geval wel op OMG! Ubuntu). Daarom wordt ook niet aangeraden om te upgraden naar GNOME 3.12 middels de PPA van het GNOME 3 Team. Als je 3.12 foutloos wilt draaien, kun je beter voor een distro als bijv. Antergos gaan (die net zo makkelijk te installeren en in het gebruik is). Met 14.04 kun je het beste blijven bij 3.10 die standaard mee wordt geleverd.