Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Professionele fotoproductie op Ubuntu

<< < (2/12) > >>

Ramana:

--- Citaat van: HCV op 2013/10/30, 22:23:16 ---Sinds kort is er een nieuw open source programma om foto's te bewerken. nl LIGHTZONE.
Voor LINUX,  MAC en WINDOWS. Het was eerder commercieel en closed source, maar nu Open source.
Zelf vind ik het een prettig programma en kan ook met RAW overweg.
Het grote voordeel is dat het niet destructief werkt, zodat het origineel behouden blijft.
Na registratie op de website is het te downloaden.
Verder zijn er ook al een boel video tutorials voor dat programma op Youtube.

Vriendelijke groeten,
Henk Tijdink

--- Einde van citaat ---


Goede tip! Dit programma werkt heel fijn; een andere benadering met name voor histogram en curves. Intuïtiever. Is ook aanzienlijk eenvoudiger mee om te gaan dan b.v Photivo. 

Ramana:
Een tijdje mee gespeeld... Fantastisch!

Deze editor werkt ook met lagen en selecties, zoals in GIMP. Programma's als Digikam kunnen dit niet.
Nu is het b.v. heel makkelijk om scherptediepte te simuleren met een selectie van de achtergrond en het blur-filter.
Heel handig is ook een filter gecombineerd met een geselecteerde kleur.  Bewerkingen als clonen, retoucheren en andere selectieve correcties gaan bijzonder goed en makkelijk met dit programma.   

RikRik:
Hoi Ramana,
door jouw reactie ben ik nieuwsgierig geworden en LIGHTZONE geïnstalleerd op m'n pc met Linux mint 13. En ik kan ook geen andere reactie geven dan: LIGHTZONE is fantastisch!!
Dus, ook wat mij betreft een dikke aanrader..  :D
Om te installeren volg de instructies op de volgende site:
http://ubuntuhandbook.org/index.php/2013/07/install-lightzone-4-official-repository-ubuntu-linux-mint/

HCV bedankt voor de tip!

RikRik:
Een minpunt: met linux mint 13  draait Lightzone bijzonder instabiel, zeer veel crashes, helaas.
Een pluspunt: met Ubuntu 13.10 zeeer stabiel en snel
Met windows 7 stabiel maar traag..  en deze conclusie is bepaald met een dualcore pc met 3 GB geheugen  ;)   

midas:
Rikrik, ik vind ook de opgegeven PPA wat twijfelachtig. Oftewel ik kan er geen achtergrondinformatie over vinden wat betreft betrouwbaarheid. Ben een beetje huiverig voor zomaar installeren van een PPA. Ik blijf nog effe doorgaan met Darktable voor raw-bewerking. Voldoet hartstikke goed en draait vlot en stabiel onder LM 15. Wordt bovendien onderhouden door Ubuntu want d'r staat in software-centrum zo'n tekentje voor...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie