Ondersteuning > Software en configuratie

Ubuntu in VMWARE

(1/1)

Mikail:
hallo allemaal,

ik heb ubuntu in vmware geinstalleerd en probeer vmware tools te installeren maar dat lukt om de een of ander reden niet. als ik dit dan komt er een ingepakt mapje die ik vervolgens uitpak en installeer. vervolgens is die dan bezig met "installeren" maar er gebeurt gewoon niks. heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

mvg,

mikail

testcees:
In de "Browser Appliance Virtual Machine", ook Ubuntu, zijn de vmtools al geinstalleerd.

Mikail:
nu heb ik het voorelkaar gekregen om in vmware een dual boot te maken met XP op FAT32 en Ubuntu op EXT3, beide primair partition. ik heb ook een logical partition aangemaakt waar ik office bestanden wil uitwisselen tussen Ubuntu en XP. daar heb ik een FAT32 van gemaakt maar alleen XP ziet hem en kan er bestanden op zettenn. vanuit Ubuntu zie ik de logical partition niet eens laat staan een bestand erop zetten. moet ik van deze logical partition een linux swap maken of een ext3, een NTFS etc... wat moet ik doen? heeft iemand een oplossing. ik gebruik trouwens partition magic voor de schijfindeling

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie