Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MTP  (gelezen 978 keer)

Offline am11

  • Lid
MTP
« Gepost op: 2012/04/27, 18:32:58 »
Ik heb een achros tablet  en die wordt niet herkent in 11.04 ondanks ik mtp tools heb geïnstalleerd via synaptic.
Wie weet wat ik zou moeten doen .
MVG
am11

Re: MTP
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/27, 21:37:28 »
Open een terminal(onder Hulpmiddelen) en type daarin lsusb (eerste letter is een kleine L) en geef een ENTER. Dit met een aangesloten tablet.
Met voornoemde commando zie je welke apparaten aangesloten zijn en gezien worden. Kan je de uitkomst hier plaatsen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: MTP
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/27, 21:51:40 »
MTP --> Android werkt pas vanaf 11.10 (tenzij je op 11.04 een nieuwere versie van udev installeert) en dan nog pas bij sommige devices.

Re: MTP
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/27, 22:10:03 »
@Vistaus, bedankt voor je antwoord, dit wist ik nog niet. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline am11

  • Lid
Re: MTP
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/28, 12:12:21 »
Open een terminal(onder Hulpmiddelen) en type daarin lsusb (eerste letter is een kleine L) en geef een ENTER. Dit met een aangesloten tablet.
Met voornoemde commando zie je welke apparaten aangesloten zijn en gezien worden. Kan je de uitkomst hier plaatsen?
Hier dan de screenshot, zie hem wel staan maar weet niet wat ik er verder mee moet.

Offline am11

  • Lid
Re: MTP
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/28, 12:16:51 »
Open een terminal(onder Hulpmiddelen) en type daarin lsusb (eerste letter is een kleine L) en geef een ENTER. Dit met een aangesloten tablet.
Met voornoemde commando zie je welke apparaten aangesloten zijn en gezien worden. Kan je de uitkomst hier plaatsen?
Hier dan de screenshot, zie hem wel staan maar weet niet wat ik er verder mee moet.

Udev staat geïnstalleerd in synaptic, moet ik dan nog iets aparts doen?

Re: MTP
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/28, 14:48:32 »
Je Archos wordt in ieder geval herkent. Welk model heb je? Ik zag op internet diverse oplossingen voor allerlei types, vandaar mijn vraag.
Mocht je Bluethoot op je Archos hebben kan je alvast proberen om verbinding te maken met Ubuntu, wel even blutooth installeren op Ubuntu. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline am11

  • Lid
Re: MTP
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/28, 14:57:34 »
Je Archos wordt in ieder geval herkent. Welk model heb je? Ik zag op internet diverse oplossingen voor allerlei types, vandaar mijn vraag.
Mocht je Bluethoot op je Archos hebben kan je alvast proberen om verbinding te maken met Ubuntu, wel even blutooth installeren op Ubuntu. :)

Ik heb de archos 70B internettablet 8 GB 7

Re: MTP
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/28, 22:34:05 »
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1862084.html 3e post van pufinuntu lukt het hiermee? Mocht je niet uit de commando's komen, schrijf dan maar weer. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline am11

  • Lid
Re: MTP
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/28, 23:11:19 »
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1862084.html 3e post van pufinuntu lukt het hiermee? Mocht je niet uit de commando's komen, schrijf dan maar weer. :)
Oke ga het proberen
alvast bedank

Offline am11

  • Lid
Re: MTP
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/01, 11:36:52 »
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1862084.html 3e post van pufinuntu lukt het hiermee? Mocht je niet uit de commando's komen, schrijf dan maar weer. :)

Nee kom er niet uit en is me te ingewikkeld.
Ik wil het nu op een andere manier proberen en heb daar hulp bij nodig zoals welk programma en zo bv Samba of ftp om bestanden van mijn Ubuntu pc over te zetten naar mijn tablet met android 2.3
Dit moet mogelijk zijn weet alleen niet hoe.