Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Downclocken CPU, Energiebeheer, Te heet, Harde schijf heet (Elitebook 8560w)  (gelezen 4844 keer)

Offline dr00p

  • Lid
Hoi Jolo,

Ook nog bedankt! Ik ben nog helemaal nergens aan toegekomen, van wat ik in mijn voorlaatste bericht schreef. En de nood is ook wat minder vanwege dat gewend zijn.  Aan het iets hetere. Met de nadruk op iets.

Maar ik heb toch even gauw gekeken. En het ziet er wel veelbelovend uit. Maar ik krijg toch een iets andere versie dan de link laat zien. Ik krijg namelijk alleen maar de opties "Prestatie" en "Energiebesparing" te zien, als ik op het icoontje klik. En daarmee selecteer ik geloof ik alleen maar wat het icoontje weergeeft: de mate van prestaties (en energiebesparing) - als ware het een batterij-status-indicator als op de foon.

Op de website staat een uitgebreider menu waarin je, zo lijkt het, ook echt de mate van energiebesparing (beheer) kan aanvinken. En dat is bij mij dus niet. Zie ook bijgevoegd plaatje.

Kan het verder niet terug vinden in mijn Starter. En het maakt niet uit of ik linkermuisknop op het icoontje klik, of rechtermuisknop of dubbelklik. Allen geven hetzelfde drop-down menutje weer met die twee opties.

Misschien omdat mijn Ubuntu (16.04) niet helemaal ondersteund wordt, als ik de Ubuntu apps directory goed begrijp. De te krijgen versies gaan maar tot  13.04 /13.10.

Toch heel erg bedankt! Ik waardeer het zeker.


Groeten,

PS. Mijn plaatjes zijn niet heel duidelijk, want klein. Al is het origineel gewoon op de site die je gaf te zien in fatsoenlijk formaat. Het plaatje van mijn menu die de 2 opties toont is hopelijk duidelijk genoeg. Met het maken van mijn screenshot vervaagt ie net een klein beetje.

PS2. Misschien misschien, ik weet het niet, dat getoonde functies van het origineel gebaseerd zijn op BIOS functies die bij mijn laptop zeer beperkt zijn. Ik kan dus in mijn BIOS niet terug clocken of enig andere vorm van belang zijnde vorm van energiebesparing doen. Dat ik daarom in mijn geval alleen maar die 2 indicatie functies getoond krijg.
« Laatst bewerkt op: 2016/06/22, 15:27:58 door dr00p »
HP Elitebook 8560w: Intel i7-2820QM CPU - 8GB RAM - Nvidia Quadro 2000M GPU (2GB RAM)