Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!  (gelezen 7479 keer)


Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/15, 21:22:45 »
Heb er volle vertrouwen in, maar sommige dingen overdrijft hij ook. ^-^
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline midas

  • Lid
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/16, 10:39:54 »
Ubuntu 12.04 LTS is net koud van de grond. Laat dat eerst maar een successtory worden!
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/16, 10:49:27 »
Ubuntu 12.04 LTS is net koud van de grond. Laat dat eerst maar een successtory worden!
Wat mij betreft is dat het al. 12.04 is de beste LTS aller tijden. En dat zegt wat. :)

Ik denk dat je die opmerking van Mark Shuttleworth eerder zo moet zien: de tussenversies zijn slechts een aanloop naar de volgende LTS, want LTS-versies zijn verreweg de belangrijkste. Die aanloop naar de volgende LTS, oftewel 14.04, is zojuist begonnen met de ontwikkeling van 12.10.

Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/16, 11:12:55 »
Onze grote Zuid-Afrikaanse leider zet graag hoog in. Je kan iig niet zeggen dat ie geen ambities heeft :P

Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/16, 11:27:38 »
@Pjotr: Precies! :)

@erik: Inderdaad. Ik vind hem wel wat lijken op Steve Jobs eerlijk gezegd, maar dan een rustige Steve Jobs die niet op patenten uit is en een insprirende kijk op het leven heeft :)

Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/16, 14:38:34 »
En hoe lang zegt men dit niet al?

Laten we eerst eens wachten tot de bugs in Unity uitgestreken zijn. Vervolgens merk ik een behoorlijk gebrek op in Ubuntu: geen uniforme API voor ontwikkelaars. Tuurlijk, je kan wat aanmodderen met GTK+, maar dat is niet iets waarmee je mensen aantrekt, zoals .NET of Cocoa.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/16, 14:44:45 »
Voor mij zijn alle LTS versies de besten geweest, zelfs Dapper 6.06 was na updates beter dan het OS van de concurrent :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.


Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/16, 17:48:43 »
Ik kan er nog niet van over hoe goed 12.04 wel is; ik draai nog steeds een oude daily build vanuit de testdagen met 12.04. Ik dacht aan een herinstallatie maar ik zie of heb tot hier toe geen enkele reden om dat te doen.
Mocht 14.04 nóg beter zijn (en ik hou van dergelijke uitspraken ....) tja dan zal ik echt moeite moeten doen om dat andere OS te blijven kennen. Hier op het werk is men laaiend enthousiast over Xfce 12.04, men had zo'n goede kwaliteit niet verwacht.

Mocht het echt nog beter kunnen (ik zie momenteel niet goed wat er nog beter kan ;) ) dan ben ik fier met zo'n OS te mogen werken en mee te geven aan studenten en andere geïnteresseerden.

Leuk nieuws in ieder geval.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/16, 21:58:05 »
Ook al zou Ubuntu volgens Mark de beste zijn, twijfel ieder maar voor jezelf ;) , dan nog is er het videorecorder voorbeeld, de Philips 2000 serie was in zijn tijd veel beter dan VHS, evenzo de Sony Betamax. maar met het juiste marketing gevoel.......
Vul de plaatjes zelf in.
Mark mag van mij best gelijk hebben, nu nog de wereld overtuigen.
Ik help wel ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/05/16, 23:39:31 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Bloom

  • Lid
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/16, 23:25:21 »
Er is inderdaad een verschil tussen het beste en het meestverkochte of meestgebruikte product.
Bij desktopbesturingssystemen is het beste natuurlijk Linux en het meestgebruikte (en meest aangevallen) Windows - waarschijnlijk puur vanwege de voorinstallatie op verkochte computers.
Bij serverbesturingssystemen is het beste én het meestgebruikte Linux. Daar is Windows slechts en nog steeds het meest aangevallen.

Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/17, 00:55:39 »
Het was dan ook slechts Marks mening ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/17, 03:08:52 »
Tja beste platform is relatief.
Er was ooit een heel mooi platform maar die is ten onder gegaan door een ander systeem wat populairder was.
Maar zoals DeBaas al aan gaf gebeurd dit vaker.
Daarom is de term beste relatief want uiteindelijk bepaald de eindgebruiker of het goed is mede met wat er beschikbaar is voor het platform.

Maar heeft iemand dat ellendige interview afgekeken? Sorry maar wat kan die gozer saai vertellen over wat ze doen.
Ik heb meer filmpjes gekeken van Mark maar het blijft een saaie gozer. Kunnen ze niet iemand daar neer zetten die niet zo saai is maar iets met passie kan vertellen?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/17, 03:13:38 door emiel1976 »

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/17, 08:50:55 »
Zolang de PC of Driver bouwers niet volledige steun geven voor Linux (Ubuntu) wordt het nooit het beste platform ter wereld dan kan het nog zo een goed platform zijn.
En zolang de Software makers niet evenveel software (programma´s) maken voor Linux idem wie hierboven ,dus droom maar verder.
Ubuntu TV en tablets gaat commercieel een flop worden ,veel te laat daarmee begonnen en absoluut veels te weinig reclame.
Is natuurlijk mijn persoonlijke mening daar toe ,en ik weet niet beter zij de zot. :)
Mark zou beter al zijn toe wending steken in zijn Ubuntu OS plus gigantische reclame daarvoor maken dan misschien tja.
Voor mij met nu bv Xubuntu ben zeer tevreden meer hoeft het niet te zijn ,maar ben ook een zeer simpele gebruiker. :rolleyes:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/17, 10:44:51 »
"Daarom is de term beste relatief want uiteindelijk bepaald de eindgebruiker of het goed is mede met wat er beschikbaar is voor het platform."

Klopt.

Maar ik ben het niet eens met je "saaiheid". Tuurlijk is het geen Ballmer ofzo, maar ik vond dat wat ie zei was wel inspirerend. Dus ook al vertelt ie het misschien niet op zo'n enthousiaste manier als anderen, de inhoud was erg boeiend IMHO en dat maakt het dan wel weer top :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/17, 18:52:39 »
"Daarom is de term beste relatief want uiteindelijk bepaald de eindgebruiker of het goed is mede met wat er beschikbaar is voor het platform."

Klopt.

Maar ik ben het niet eens met je "saaiheid". Tuurlijk is het geen Ballmer ofzo, maar ik vond dat wat ie zei was wel inspirerend. Dus ook al vertelt ie het misschien niet op zo'n enthousiaste manier als anderen, de inhoud was erg boeiend IMHO en dat maakt het dan wel weer top :)

Mark is saai, heel saai.
Als je ziet hoe MS Windows 8 presenteerde dan zie je een verschil. Ten eerste al hoe de zaal is ingericht en ten 2de wat ze allemaal lieten zien. Buiten saaie info lieten ze ook van alles zien wat voor de niet technische gebruiker interessant te zien is.
Heb je ooit zo iets van Ubuntu gezien? Ik heb Mark alleen maar saaie presentaties zien geven waar het af en toe opgefleurd werd met een grapje om niet iedereen in te laten dutten.
Waarom een saaie server laten zien en dan in plaats van wat dingen laten zien wat je er mee kunt, een berg cijfertjes op te staan rakelen waarbij systeembeheerders vrolijk worden maar ieder ander afgehaakt is.
Dan waar is zijn passie? Ik zie een uitgeblust persoon staan zonder passie voor het product wat hij aan de man wil brengen. Maarja wie word niet duf van het oplezen van statistieken en cijfertjes waar vrijwel niemand interesse in heeft?

Zoals Wanda al zei kan reclame geen kwaad.
Dat en een grootse presentatie brengt meer dan te roepen dat Ubuntu 14.04 het beste platform word.
Daarbij vergeet hij dat tot nu toe alle platformen die zo fantastisch waren er niet meer zijn.


Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #17 Gepost op: 2012/05/17, 19:03:04 »
Maar ik ben het niet eens met je "saaiheid". Tuurlijk is het geen Ballmer ofzo, maar ik vond dat wat ie zei was wel inspirerend. Dus ook al vertelt ie het misschien niet op zo'n enthousiaste manier als anderen, de inhoud was erg boeiend IMHO en dat maakt het dan wel weer top :)
Ach ja, voor sommigen is vorm belangrijker dan inhoud, dat is ieders eigen keuze.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #18 Gepost op: 2012/05/17, 23:57:11 »
Maar ik ben het niet eens met je "saaiheid". Tuurlijk is het geen Ballmer ofzo, maar ik vond dat wat ie zei was wel inspirerend. Dus ook al vertelt ie het misschien niet op zo'n enthousiaste manier als anderen, de inhoud was erg boeiend IMHO en dat maakt het dan wel weer top :)
Ach ja, voor sommigen is vorm belangrijker dan inhoud, dat is ieders eigen keuze.

Wil je inhoud overbrengen dan moet je dat wel goed doen.
Een server laten zien en dan alleen maar vertellen over wat het kan is voor een kleine groep leuk maar als je, je product wilt verspreiden dan moet je het wel zo brengen dat je een breder publiek aanspreekt en dan moet je de inhoud toch anders verspreiden.
Het is zelfs zo dat als je op school aan leerlingen puur inhoud aanbied zonder het leuk te verpakken, dat het eigenlijk verspilde tijd is.

Je moet mensen iets geven waar ze meer van willen weten. Je moet ze voor iets interesseren en dat kun je heel leuk doen met een ellenlang verhaal over de technische aspecten maar op een enkeling na zal het bij vrijwel niemand blijven hangen en tevens haken de meeste mensen af.

Let wel dat de meeste mensen die Linux kennen nog een beeld hebben van dat het alleen voor iemand met een afwijking is. Ze weten niet dat het veel toegankelijker is en dat word wel verteld in al die leuke verhaaltjes van Mark en dergelijke maar er is niemand van die mensen die daadwerkelijk kijken omdat ze weer bevestigd worden in wat ze al wisten en dat is dat het voor computer freaks is.
Maar aks ze het anders zouden brengen met wat filmpjes en wat dingen waar mensen interesse in hebben en ze pakken de inhoud wat anders in en ze zetten de saaie cijfers op internet dan trek je veel meer mensen en niet alleen de Ubuntu aanhangers die ze nu alleen trekken en van die groep hebben de meeste niet eens de behoefte om al die saaie technische spec's te zien omdat ze willen weten of het snel en stabiel is en of het nu wel hun hardware goed ondersteund.
 

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #19 Gepost op: 2012/05/18, 00:37:34 »
Ach ja, voor sommigen is vorm belangrijker dan inhoud, dat is ieders eigen keuze.
Let wel dat de meeste mensen die Linux kennen nog een beeld hebben van dat het alleen voor iemand met een afwijking is. Ze weten niet dat het veel toegankelijker is en dat word wel verteld in al die leuke verhaaltjes van Mark en dergelijke maar er is niemand van die mensen die daadwerkelijk kijken omdat ze weer bevestigd worden in wat ze al wisten en dat is dat het voor computer freaks is.
Zelf kan ik me absoluut NIET herkennen in dit beeld. Want zowat iedereen die ik tegenkom en converteer naar Ubuntu (nu gem. eens per week maar straks naar verwachting oplopend tot meerdere keren per week lopende de activiteiten van De Vrije PC) ként Ubuntu nog niet eens voordat ze mij gesproken hebben; laat staan dat ze naar, zo je zegt, saaie filmpjes van Mark S. hebben zitten kijken.

Die mensen weten dus niet eens dat Linux bestaat en al helemaal niet dat het heel moeilijk is omdat je altijd die o zo moeilijke commandline nodig hebt dat je een freak moet zijn om het te begrijpen. Integendeel, de meesten zijn blij dat ze eindelijk van Windows af zijn en hoeven zich totaal niet met techniek bezig te houden, dat doe ik namelijk voor ze.

Wat ik probeer te zeggen is dat een product als Ubuntu helemaal niet via de geijkte kanalen aan de man gebracht hoeft of misschien wel kan worden, vergelijkbaar met de commerciële tegenpolen Microsoft en Apple. Integendeel, het product dient er gewoon te staan (Canonical en Mark S. zorgen daarvoor) en de ambassadeurs zoals waarschijnlijk iedereen op dit forum er een is, geven het inhoud, praten er met enthousiasme over, etc.

Wat dat betreft ben ik allang  blij dat Mark S. niet de fratsen van een Steve B. overneemt die al schreeuwend en als een wildeman over het podium heen loopt, want als dat de roerganger is van het product waar ik dagelijks mee werk, zou ik me echt afvragen of ik bij zo'n club wel wil horen. Dus inderdaad, inhoud gaat voor MIJ boven vorm....

Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #20 Gepost op: 2012/05/18, 00:56:52 »
Onze grote roerganger is wel in de ruimte geweest.  8-)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #21 Gepost op: 2012/05/18, 00:59:43 »
Onze grote roerganger is wel in de ruimte geweest.  8-)
Ja, dat dan weer wel.  :)

Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #22 Gepost op: 2012/05/18, 01:00:47 »
He he, spreek met eerbied over de BDFL!

Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #23 Gepost op: 2012/05/18, 10:14:00 »
"Daarom is de term beste relatief want uiteindelijk bepaald de eindgebruiker of het goed is mede met wat er beschikbaar is voor het platform."

Klopt.

Maar ik ben het niet eens met je "saaiheid". Tuurlijk is het geen Ballmer ofzo, maar ik vond dat wat ie zei was wel inspirerend. Dus ook al vertelt ie het misschien niet op zo'n enthousiaste manier als anderen, de inhoud was erg boeiend IMHO en dat maakt het dan wel weer top :)

Mark is saai, heel saai.
Als je ziet hoe MS Windows 8 presenteerde dan zie je een verschil. Ten eerste al hoe de zaal is ingericht en ten 2de wat ze allemaal lieten zien. Buiten saaie info lieten ze ook van alles zien wat voor de niet technische gebruiker interessant te zien is.
Heb je ooit zo iets van Ubuntu gezien? Ik heb Mark alleen maar saaie presentaties zien geven waar het af en toe opgefleurd werd met een grapje om niet iedereen in te laten dutten.

Het verschil is dat MS een presentatie gaf aan eindgebruikers en dat Mark bezig was dingen te vertellen aan developers/bedrijven. Het heet toch niet voor niets DEVELOPER summit?
Dus die vergelijking is appels met peren.

Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #24 Gepost op: 2012/05/18, 11:47:10 »
Ja en misschien heeft hij door dat Ubuntu geen succes word op de desktop en, de servers nu maar gaat promoten?  =D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu