Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Error code 256 bij inloggen  (gelezen 1425 keer)

Offline Scarly

  • Lid
Error code 256 bij inloggen
« Gepost op: 2011/05/02, 22:07:44 »
Beste forum leden.
Als eerste ben ik nieuw hier op dit forum en net zo nieuw met Ubuntu als besturing's systeem.
Gisteren heb ik een versie upgrade gedaan van 10.10 naar 11.4 welke vlekkeloos is verlopen.
Vandaag heb ik eigenwijs zoals ik ben zitten spelen met de shell en heb Gnome3 geïnstalleerd met de onderstaande opdracht.
Install Gnome3 on ubuntu 11.04:
Open de terminal en run de volgende commando’s:
sudo add-apt-repository ppa:gnome3-team/gnome3
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install gnome-shell

En toen ging het fout bij het inloggen kreeg ik de volgende meldingen.
Could not update ICEAuthority file/home/scarly/.ICEAUTHORITY
Er is een probleem met de configuratie server (/usr/lib/libgconf2-4/gconf-sanity-check-2 is afgesloten met status 256.

Tja ik was en blijf natuurlijk eigenwijs en dacht weet je wat ik draai het terug en de-install gnome3 met de volgende comando's.
sudo apt-get install ppa-purge
sudo ppa-purge ppa:gnome3-team/gnome3

Maar de fout melding bij het inloggen bleef net zo vrolijk mij begroeten met de status 256.
Ik hoop dat er forum leden zijn die mij verder kunnen helpen met dit issue wat ik zelf heb veroorzaakt.
Mvg,
Scarly
 

Re: Error code 256 bij inloggen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/02, 22:43:14 »
Hallo en welkom op dit forum. Ik denk dat dit het simpelste antwoord is.

Heb je een back up van je data op die pc?

Ja doe dan dit:

Knal je medium met Ubuntu 11.04 in je pc en doe een schone installatie. Met afwerken van de installatie zou je in 1,5 uur weer je pc up and running moeten hebben.

Nee doe dan dit:

Dauw je Ubuntu cd/ dvd/ usb in je pc start een live sessie en maak een back up van je bestanden/ foto's/ videos/ Pr0n / pop3 opgeslagen mail. Dit had je natuurlijk al lang moeten hebben, en nu maak je deze zodat je in het vervolg deze tekst niet hoeft te lezen.

De configuratie van je browser is opgeslagen in de verborgen map .mozilla , en emailinstellingen in Thunderbird is opgeslagen in .thunderbird (kan me niet voorstellen dat je Evolution gebruikt daar deze 10 keer trager is dan Thunderbird en hetzelfde kan).

Na het compleet maken van de back up zie het stukje "Ja doe dan dit".
« Laatst bewerkt op: 2011/05/02, 22:44:49 door Vincentlaborant »
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Error code 256 bij inloggen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/02, 22:44:48 »
In terminal tik je volgende commando's in: (waarbij het woordje 'user' moet veranderd worden in jouw gebruikersnaam!)
Eerst:
chown user:user /home/user/.ICEauthority
Klik Enter.
Dan:
chmod 644 /home/user/.ICEauthorityEn Enter.
Start weer op en kijk of je nog die error krijgt. Zo niet tik dit in de terminal:
sudo chown -R user:user /home/user/.*

Waarbij hier ook weerom de 'user' jouw gebruikersnaam word.

Van heir4c http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/opstartprobleem-in-ubuntu-10-04-1/msg691902/#msg691902
« Laatst bewerkt op: 2011/05/02, 22:48:11 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Error code 256 bij inloggen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/02, 22:47:23 »
Gijsbert ik denk dat de TS zo slim is geweest om eerst Gnome3 (inclusief shell) te installeren en daarna te verwijderen. Indien dit gedaan is dan zal er een hele hoop dependencies voor Unity gesloopt zijn. Dan is een herinstallatie beter dan een beetje prutsen en de dependencies 1 voor 1 installeren/ opzoeken.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Error code 256 bij inloggen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/02, 22:51:57 »
In de foutmelding wordt deze file vermeld .ICEAUTHORITY Daarom mijn antwoord, ik probeer altijd eerst een probleem op te lossen anders gaat het zo op een ander OS lijken. Herinstalleren kan altijd nog. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Scarly

  • Lid
Re: Error code 256 bij inloggen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/04, 09:20:45 »
Helaas de error blijft terug komen...
ik ga nu dus maar een her install doen.
Gijsbert en Vincent dank voor jullie hulp.
Mvg,
Scarly