Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: namen van systemen die Grub2 zelf aanmaakt uit Grub2 menulijst onzichtbaar maken  (gelezen 518 keer)

Offline tryer

  • Lid
Het is me nu gelukt om Windows en een Puppy Lunix onder een eigen benoemingsnaam in /etc/grub.d/40_custom onder te brengen. Nu wil ik de namen die Grub2 zelf aanmaakt op de menulijst onzichtbaar maken.

dat moet waarschijnlijk gebeuren in gebeuren in "/etc/grub.d/30_os-prober", ik kwam wel een eerder stukje tegen, waarin dat beschreven stond, dit was echter zeer technisch.

Wie helpt hoe ik dat eenvoudig kan doen ??

Offline tryer

  • Lid
Ik heb de oplossing gevonden, als je de door Grub2 aangemaakte namen niet wil zien en je eigen scripts maakt in "/etc/grub.d/40_custom". De scripts voor "/etc/grub.d/40_custom" kun je aanmaken door deze te   kopiĆ«ren  uit "gksudo gedit /boot/grub/grub.cfg", bijv: systeem "DPuppy"

menuentry   "DPuppy 484" {
   insmod ext2
   set root=(hd1,8)
   search --no-floppy --fs-uuid --set 03c40f3a-9a8d-48ae-b017-2d9435c86465
   linux /boot/vmlinuz root=/dev/sdb8
}

Je maakt zo voor al je systemen in "gksudo gedit /etc/grub.d/40_custom" een menuentry

Vervolgens in "gksudo gedit /etc/default/grub" : toevoegen aan het rijtje dat begint met GRUB:  "GRUB_DISABLE_OS_PROBER=true"   .  Alleen je Ubuntu menunaam houd je zo !