Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: taakbalk onder verdwenen  (gelezen 24529 keer)

rv

  • Gast
taakbalk onder verdwenen
« Gepost op: 2008/03/20, 14:05:48 »
Mijn taakbalk onder is verdwenen, waarschijnlijk heb ik er rechts op geklikt, maar nu kan ik er niet opnieuw op klikken omdat hij verdwenen is, best wel lastig.
Hoe krijg ik hem weer terug? De bovenste taakbalk kan ik via `beeld` veranderen.

taakbalk onder verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/20, 14:16:10 »
via "beeld" veranderen? wat is dat?

om uw onderste terug te krijgen: rechtse muisknop op de bovenste=>nieuw paneel

rv

  • Gast
taakbalk onder verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/20, 14:25:46 »
Er is wel een balk onder bijgekomen, maar niet de juiste. Misschien heet de balk onderaan  niet taakbalk, ik bedoel de balk bij Mozilla Firefox. Als ik een site minimaliseer, verdwijnt hij naar rechtsonder in het niets en kan ik de site ook niet meer terughalen .

gekky29

  • Gast
taakbalk onder verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/20, 14:30:01 »
Bij de nieuwe balk rechts klikken kies eigeschappen
daar kun je em onderaan zetten :)
daarna rechts kliken op de balk kies aan panneel toevoegen

Offline Tom

  • Lid
taakbalk onder verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/20, 14:37:08 »
Citaat van: rv
Er is wel een balk onder bijgekomen, maar niet de juiste. Misschien heet de balk onderaan  niet taakbalk, ik bedoel de balk bij Mozilla Firefox. Als ik een site minimaliseer, verdwijnt hij naar rechtsonder in het niets en kan ik de site ook niet meer terughalen .
Op de nieuwe balk rechts kilk - toevoegen aan paneel - aanklik venster lijst en het moet goed zijn.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline vanadium

  • Lid
taakbalk onder verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/20, 14:53:02 »
Inderdaad, als je takenbalk verdwenen is, is hij echtweg. Dit kan per ongeluk gebeuren door rechtsklik - "Delete this panel". Je moet hem dan opniew creƫren zoals hierboven gemeld, en dan zelf de dingen toevoegen die je erop wil (rechts-klik - Add to panel).

Standaard staat erop, gans links "Show desktop (onder "desktop and Windows" in de "Add to Panel" dialoog), dan "Window list", dan rechts "Trash" en tenslotte "Workspace switcher".

rv

  • Gast
taakbalk onder verdwenen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/20, 15:07:06 »
Ik krijg nog niet de juiste balk.
Bij Firefox komt de sitenaam normaal onder in beeld. Als ik de site minimaliseer, houd ik alleen deze naam over en door hierop te klikken, komt de site weer terug in beeld.
Echter, nu zie ik de sitenaam niet meer onderaan. Hoe krijg ik dat weer terug?
Is er misschien een mogelijkheid om alle instellingen weer naar standaard te brengen, aangezien ik vaker met onomkeerbaarheden zit.

taakbalk onder verdwenen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/20, 15:29:52 »
rechtse muisknop op het paneel=>toevoegen aan paneel=>vensterlijst

net zoals wandarooze hierboven heeft beschreven.

Hendrikdegraaf

  • Gast
taakbalk onder verdwenen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/20, 15:33:59 »
Citaat van: vanadium
Standaard staat erop, gans links "Show desktop (onder "desktop and Windows" in de "Add to Panel" dialoog), dan "Window list", dan rechts "Trash" en tenslotte "Workspace switcher".
Je hebt deze post niet goed doorgelezen. Als je wilt dat de schermen op de taakbalk verschijnen, zodat je erop kunt klikken nadat ze geminimaliseerd zijn, of om van venster te wisselen moet je de "workspace switcher" toevoegen aan de balk. (via "add to panel")

Hendrikdegraaf

  • Gast
taakbalk onder verdwenen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/20, 15:35:10 »
Sorry Nunslaughter, zat gelijk met jou te typen!

rv

  • Gast
taakbalk onder verdwenen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/20, 15:45:32 »
Gelukt, op de lege balk, die ik toen kreeg, moest ik rechts klikken - --toevoegen aan paneel- --vensterlijst-toevoegen--- en toen had ik de sitenamen weer onderaan staan.