Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Sony e-reader laadt alleen aan USB op.  (gelezen 27568 keer)

Offline Reijer

  • Lid
Opgelost: Sony e-reader laadt alleen aan USB op.
« Gepost op: 2012/06/05, 19:47:36 »
Ik probeerde een Sony e-reader op te laden met een niet Sony USB netadapter. Dat werkt niet. Ook in de auto werkt het niet. Heeft iemand een idee hoe dat kan? Is dit een slimme Sony truc om klanten die dure netvoeder te laten kopen ?
« Laatst bewerkt op: 2012/06/08, 14:46:18 door Reijer »

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Heb je toevallig ook de Sony prs-t1? Bij mij is dat ook zo. Het heeft iets met de layout van de usb stekker te maken, mijn samsung sgs2 lader werkt bijvoorbeeld ook, maar hoe het precies zit weet ik niet. Ik had eens gegoogled en wat uitleg gevonden maar kan die site niet meer vinden....  :rolleyes:

Offline Jaapio

  • Lid
Het lijkt er op dat de output voor usb stekker/laders niet gestandaardiseerd is. Voltage wel maar stroomsterkte niet. ik vermoed dat dat de verschillen veroorzaakt. ik heb hetzelfde probleem, computer laadt goed, lader van mijn blackberry playbook ook (2A),  maar lader isidu (1000mA) weer niet. gewoon blijven proberen tot je iets vindt wat werkt.
asus eeepc 1005 ha. ubuntu
niveau; eindgebruiker sinds 8.04.
en ja, ik ben liefhebber van planten.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Bij de meeste laders die meer kunnen leveren dan de standaard usb poort zijn de middelste twee pootjes van de usb aansluiting kortgesloten. Dan weet het apparaat dat het en lader is en dat er meer stroom getrokken kan worden. Bij apple komt er een signaaltje op te staan dat het een apple lader is dus daar werkt die truck niet. Kan best zijn dat de sony e reader ook zo een specifiek signaaltje nodig heeft.
Overigens is dit gedaan om de usb poorten van je pc/laptop te beschermen tegen te grote stroom afname.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
heb zo'n zelfde ding, is heel grappig als je een USB-oplader voor t stopcontact gebruikt, want dan crasht hij volledig!
die van ons heeft trouwens net genoeg geheugen voor 2 manga's, dan zit hij al vol  :'( :'(

Offline Petervdw

  • Lid
Toch heb ik op de markt een netadapter gekocht waarmee de Sony PRS-T1 prima oplaadt voor 7,50. Dan hoef je voor het opladen je laptop niet aan te zetten. Kenmerken: Merkloos Chinees, input 100-240 V AC, 50-60 Hz, Output DC 5,0 V 1000 mA, + of - 5%.
Het beste neem je de reader even mee en test je de lader, want er zijn er inderdaad een aantal (o.a. ICIDU, zowel voor 220 als voor 12 Volt, allebei met USB uitgang) die het niet doen.
Vr.groet, peter
« Laatst bewerkt op: 2012/06/07, 21:21:29 door Petervdw »

Offline Reijer

  • Lid
Bedankt voor de tip, ik zal eens op zoek gaan. Ik heb inderdaad een prs-t1.
Volgens de specificaties moet de accu het lang genoeg uithouden voor mijn vakanties, zeker als ik Wi-Fi uitschakel.
Maar een netvoeder voor de zekerheid is geen luxe.

Offline Petervdw

  • Lid
Reijer,
Reken niet teveel op de accu. Misschien heb ik net een slechte, maar mijn vrouw leest er maar weinig mee, en wifi staat af, maar toch vond ik de accu vrij snel leegraken. Geen exacte gegevens helaas.
Morgenochtend kan ik mijn leverancier vragen, waar die dat dingetje gekocht heeft. Het is echt een uitkomst en die laders van Sony veel te duur. Misschien heeft ie er nog eentje. Indien gewenst kan ik die dan misschien volgende week naar je opsturen. Ik neem wel eerst contact op uiteraard.
Vr.groet, peter
« Laatst bewerkt op: 2012/06/07, 21:20:18 door Petervdw »

Offline Reijer

  • Lid
Peter,
Als je zo'n lader voor me vindt,  graag !
Bedankt alvast voor de moeite.
Reijer.

Offline Petervdw

  • Lid
Reijer,
Vanmorgen gevraagd en hij had er nog een paar ingeslagen. Zijn vrouw leest ook met een E-reader, dus hij weet precies wat wel, en wat niet werkt.  De prijs was al gedaald naar 5,00. En ik heb er maar meteen één meegenomen. Als je die wilt hebben, stuur je adres per PM, dan kan ik hem volgende week naar je toe sturen. Als het aan te fietsen is naar Dordrecht, kun je hem ook ophalen. Per post komen er wel verzendkosten bij. Ik hoor het graag.
Vr.groet, peter

Offline Reijer

  • Lid
Als er meer belangstellenden zijn voor een goede en goedkope lader voor een e-reader:
Zoek even op sony netlader.  Een bedrijf levert een thuis- en een netlader voor Euro 15,- zonder verzendkosten.
(Ik weet niet of ik de naam hier mag noemen, maar het woord telefoonlader staat in hun url).

Offline rene59

  • Lid
Re: Opgelost: Sony e-reader laadt alleen aan USB op.
« Reactie #11 Gepost op: 2012/06/10, 01:09:57 »
De Hema verkoopt usb laders die de Sony readers wel lusten. Kosten bijna 6 euro dacht ik.
De laders van de HTC Touch pro 1 en 2 doen het hier ook als een zonnetje.

Offline lord42

  • Lid
Re: Opgelost: Sony e-reader laadt alleen aan USB op.
« Reactie #12 Gepost op: 2014/08/17, 12:58:29 »
Ik heb een Samsung Tablet en met die adapter kan ik hem ook opladen (Sony PRST-1

Re: Opgelost: Sony e-reader laadt alleen aan USB op.
« Reactie #13 Gepost op: 2014/08/17, 13:30:06 »
Ik heb een Samsung Tablet en met die adapter kan ik hem ook opladen (Sony PRST-1

Bedankt dat je daarvoor een 2 jaar oud topic omhoog haalt?

Re: Opgelost: Sony e-reader laadt alleen aan USB op.
« Reactie #14 Gepost op: 2014/08/17, 13:38:46 »
Ik heb een Samsung Tablet en met die adapter kan ik hem ook opladen (Sony PRST-1

Bedankt dat je daarvoor een 2 jaar oud topic omhoog haalt?
Tja, misschien topics van 2 jaar en ouder sluiten? Gooi het eens in de groep. ;)

Ja, op zich kan het wel makkelijk. SMF2 (onze forumsoftware) heeft een functie ingebouwd zitten dat topics ouder dan een bepaald aantal dagen (standaard 45) automatisch gesloten worden.

Offline aartje

  • Lid
Re: Opgelost: Sony e-reader laadt alleen aan USB op.
« Reactie #15 Gepost op: 2014/08/17, 13:52:32 »
ik heb een (extra)  lader gekocht voor mijn Kobo e-reader en mijn POmpe w89 smartphone bi de Action (inc. Mini/microUSB naar USB kabel).
Hij kostte zo'n 3 euro ( dacht ik)en doet het prima.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/17, 13:54:38 door aartje »