Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma om A4-tjes zo te printen dat deze bijelkaar 1 grote plaat vormen  (gelezen 1204 keer)

Offline mvandun

  • Lid
Een goede titel heb ik nog niet kunnen verzinnen, sorry

Op de site http://woodgears.ca/bigprint staat een programma dat BigPrint heet. Met dit programma kan ik templates (voor houtbewerken) maken om zo op papier te zetten. Dit kan later dan op het hout gelegd worden voor zagen en zo.
Nu zoek ik een programma wat het zelfde doet, maar wat onder Ubuntu draait. 
Kan iemand mij helpen?

BigPrint makes it easy to make multi-page scale-accurate printouts
comprised of individual sheets printed on ordinary ink jet or laser printers.

Michel

Kan je hier iets mee? http://cweiske.de/tagebuch/Printing%20a%20large%20image%20on%20multiple%20pages.htm

Of type in google Big Print for Linux dan krijg je Ongeveer 5.210.000 resultaten (0,14 seconden) moet toch wel iets tussen zitten. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline mvandun

  • Lid
Dank je wel, ik ga het uitzoeken .


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Ik heb een keer met dat bijltje gehakt met mijn foto's. Ik had een heel stel mooie platen, maar om ze groot formaat te laten printen was me wat te gek. Ik wilde ze ophangen op de club.

Dat viel nog knap tegen. Het is al lang geleden, maar het enige wat echt werkte was de Split plugin voor GIMP. En dan nog alleen in Linux. UIteindelijk ben ik het handmatig gaan doen in GIMP. Als je echter A0 platen hebt is die plugin wel handig.

Ik herinner me nog dat het wel een echte Linux plugin was. Beetje weinig gepolijst. Toen ik hem door had was ik er best blij mee.

Meer weet ik niet. Ik heb hem niet meer als plugin draaien. Ik ben genoegen gaan nemen met A4 prints en op de club hangen is over ... .

Hoop dat je er wat aan hebt. Je vind hem op de GIMP Plugin registry.

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline joop905

  • Lid
Dit kan met Posterazor...

via het software centrum kan je PosteRazor installeren...