Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu geinstaleerd(met wubi) maar start niet  (gelezen 1333 keer)

ubuntu geinstaleerd(met wubi) maar start niet
« Gepost op: 2010/06/08, 16:46:48 »
hey,

ik heb op mn pc de nieuwe ubuntu geinstaleerd met wubi maar als ik ubuntu kies in het beginscherm zegt de pc eers finishing instalation en dan blijft de pc aan maar het scherm gaat op power saving mode, ik heb t een keer een uur aangehad maar het deed nog niets.
ik heb ook geprobeerd het vanaf een dvdtje te installeren maar dan gaat de monitor ook op power saving mode.

wat moet ik nu doen??

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: ubuntu geinstaleerd(met wubi) maar start niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/08, 18:36:05 »
Tsja daan, ik heb het al via MSN gezegd dat ik niet zo van de WUBI ben.
Als het kan verwijder de WUBI en installeer Ubuntu gewoon op de normale manier ;) Bespaart je heel veel gezeur.
(mocht je nog afvragen who the heck TopGear is, Peter is de naam. Mocht je niet weten welke..... dan kan ik je niet verder helpen xD)

Re: ubuntu geinstaleerd(met wubi) maar start niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/08, 18:39:31 »
ja maar heb ook met cdtje geprobeert en werkt t ook niet mee

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: ubuntu geinstaleerd(met wubi) maar start niet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/08, 20:21:39 »
Je kan wel met de live CD met Ubuntu werken. Met een wubi installatie wordt een image op de windows schijf aangemaakt, daarna wordt de volledige installatie in de image gezet en het boot menu aangemaakt. Na de herstart begint dan de normale Ubuntu installatie in de image.
Ik heb al een aantal keer een wubi installatie gedaan zonder problemen en herken je fout niet. Wel een keer een probleem gehad na een kernel update maar die was te verhelpen door een bestand in windows te vervangen. Dit was trouwens met 9.10 en niet 10.04.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: ubuntu geinstaleerd(met wubi) maar start niet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/13, 21:13:10 »
Ik ben vandaag bij Daniël geweest, en alles is nu opgelost. In de BIOS stond een instelling wat het alleen maar mogelijk maakte om Windows installs te doen, en geen linux'es. Dat is nu veranderd. Ik vind het wel erg genaait to be honest. Een default BIOS setting die het niet toestaat andere os'sen dan windows te installeren.

Re: ubuntu geinstaleerd(met wubi) maar start niet
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/14, 10:56:44 »
Ik ben vandaag bij Daniël geweest, en alles is nu opgelost. In de BIOS stond een instelling wat het alleen maar mogelijk maakte om Windows installs te doen, en geen linux'es. Dat is nu veranderd. Ik vind het wel erg genaait to be honest. Een default BIOS setting die het niet toestaat andere os'sen dan windows te installeren.

Welk merk / type pc was het en welke keten verkocht die pc? Dan weet ik waar ik nooit iets zal kopen.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: ubuntu geinstaleerd(met wubi) maar start niet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/14, 12:52:28 »
Een Acer van de Media Markt Zwolle. Maar type moet je hem zelf vragen ;)