Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe installeer ik drive ?  (gelezen 1794 keer)

william_opwijk

  • Gast
Hoe installeer ik drive ?
« Gepost op: 2008/11/06, 17:34:31 »
Ik heb de driver van D-link ontvangen om mijn draadloze DWL-G122 te installeren in UBUNTU. In afwachting van jullie bijstand, het ik de drive in "mijn persoonlijke map" gekopieerd. Kan mij iemand helpen om de installatie tot een goed eind te brengen? Dank bij voorbaat.
William

Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/06, 18:13:17 »
Hulp bieden bij het installeren van deze driver is nogal moeilijk vanaf dit forum, omdat er verschillende manieren zijn om een driver te installeren. Kun je eens een screenshot geven van de inhoud van het mapje of archief?

william_opwijk

  • Gast
Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/06, 18:26:05 »
2008_0506_RT73_LINUX_STA_Drv1.1.0.1.tar (0718140946)(0718145215)bz2

Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/06, 18:37:59 »
Ik bedoel een screenshot van het venster met de inhoud van dit bestand, maak een screenshot en upload het op bijvoorbeeld http://www.imagespray.nl ;)

Offline lizardman

  • Lid
Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/06, 19:58:24 »
Op de site van pjotr123 staat ook uitleg over hoe de rt73 aan de gang te krijgen.
http://sites.google.com/site/computertip/ralinkrt73
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/06, 20:01:56 »
Aha, het is een RT73. In plaats van RT73 te gebruiken, kun je beter gewoon ndiswrapper gebruiken, deze integreert beter met Network Manager.

william_opwijk

  • Gast
Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/07, 15:58:04 »
Cumulus007 ter informatie de schermafdruk werd zoals gevraagd verstuurd. Tks
William

william_opwijk

  • Gast
Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/08, 16:50:25 »
Ik ben nog uit de problemen niet - ben van gisteren al aan het trachten de eerste stappen te zetten voor een eventuele oplossing en zie het resultaat......zeg mij eens wat nu?


william@william-desktop:~$ gksudo nautilus
Initializing nautilus-open-terminal extension
Initializing nautilus-clamscan extension
Initializing nautilus-image-converter extension
Initializing nautilus-share extension

** (nautilus:10456): WARNING **: Unable to add monitor: De bewerking is niet mogelijk
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSNautilus-Share-Message: Called "net usershare info" but it failed: 'net usershare' gaf fout 255: net usershare: cannot open usershare directory /var/lib/samba/usershares. Error Bestand of map bestaat niet
Please ask your system administrator to enable user sharing.


--- Hash table keys for warning below:
--> file:///root
--> file:///

(nautilus:10456): Eel-WARNING **: "nautilus-metafile.c: metafiles" hash table still has 2 elements at quit time (keys above)

(nautilus:10456): Eel-WARNING **: "nautilus-directory.c: directories" hash table still has 2 elements at quit time
seahorse nautilus module shutdown
william@william-desktop:~$

Offline Petervdw

  • Lid
Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/08, 21:41:23 »
Aan william_opwijk
Onder 7.10 moest de driver worden gecompileerd, onder 8.04 en 8.10 werkten mijn USB apparaatjes met RT73 out of the box.
De USB adapter aansluiten, opstarten en onder NetwerkManager (rechtsboven) je netwerkje aanklikken. Naam netwerk invullen, WPA beveiliging password en dan moet het werken.

Hoewel je post heel goed te lezen is, wil je liever in het Engels corresponderen?

Vr.groet, peter

william_opwijk

  • Gast
Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/09, 17:30:11 »
Bedankt Peter voor de tip. Met de rechtermuisknop aangeklikt : 1) Draadloos netwerk aangezet 2)Netwerkverbindingen bewerken - onder tabmenu Draadloos krijg ik :
Draadloze verbinding - graag vernam ik wat ik moet invoeren onder SSID - MOD of infrastructure of Ad-hoc - BSSID ? - MAC-adres ? MTU moet die op automatisch geplaatste worden of een aantal bytes ingevuld worden.
Dank voor je bijstand.
William

Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/09, 17:33:41 »
Citaat van: william_opwijk
Bedankt Peter voor de tip. Met de rechtermuisknop aangeklikt : 1) Draadloos netwerk aangezet 2)Netwerkverbindingen bewerken - onder tabmenu Draadloos krijg ik :
Draadloze verbinding - graag vernam ik wat ik moet invoeren onder SSID - MOD of infrastructure of Ad-hoc - BSSID ? - MAC-adres ? MTU moet die op automatisch geplaatste worden of een aantal bytes ingevuld worden.
Dank voor je bijstand.
William
Klik netwerkmanager aan en klik op een netwerk naar keuze, vervolgens voer je het wachtwoord in en je bent verbonden.

Offline Petervdw

  • Lid
Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/09, 23:42:58 »
Aan cumulus007
Nou, "netwerk naar keuze", beter: "je eigen netwerk". Eigenlijk heb ik een beetje impulsief gepost. Ik krijg hier nu niet zo'n duidelijke indruk van, en ik ben altijd bang dat mensen van alles net iets teveel gaan doen, waardoor goede raad ook niet meer werkt.. Heeft william_opwijk alwel een SSID op z'n modem of router ingesteld. anders is die vraag in post 10 toch een beetje vreemd. Ik las eerder jouw howto voor de RT73, en het lijkt me inderdaad niet gemakkelijk om die driver goed te installeren via het forum. Inderdaad is dan Ndiswrapper een handige optie. De drivers voor Windows, Prisma02.xxx, zijn te downloaden bij D-link. En misschien gemakkelijker uit te leggen. Bij mij werkt die RT73 bij 8.04 en 8.10 inderdaad gewoon otb, misschien mijn reactie daarmee beter verklaard.
Vr.groet, peter

william_opwijk

  • Gast
Hoe installeer ik drive ?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/10, 16:37:48 »
Mijn dank gaat naar Petervdw en cumulus007 voor de bijstand - draadloos netwerk draait - in feite heel eenvoudig rechtermuisknop op Netwerkverbinding via de kabel en de rest gaat van zelf....maar men moet het weten.
Nog een prettige dag.