Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie blijft bij spiegelserver hangen  (gelezen 707 keer)

almereman

  • Gast
Installatie blijft bij spiegelserver hangen
« Gepost op: 2007/11/23, 01:01:22 »
hallo,

ik heb geprobeerd ubuntu 7.10 te installeren. echter hij blijft bij spiegelserver (bij 82%) hangen met de installatie. hoe los je dit op? en als ik ubuntu heb geinstalleerd kan ik dan nog steeds windows Xp blijfen gebruiken? zoniet kan ik dan nog wel steeds mijn muziek en videobestanden benaderen die op een andere harde schijf staat?

alvast bedankt voor de reactie's

Installatie blijft bij spiegelserver hangen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/23, 01:08:24 »
Het is misschien een idee om de Alternate InstallCD te gebruiken. Meerdere mensen hebben dit probleem gehad(waaronder ik) en bij mij was het opgelost door de alternate cd.

Je kan Windows gewoon gebruiken als je ubuntu geïnstalleerd hebt. Hij installeerd een programma dat je ziet als je de pc opstart genaamd GRUB, hier kan je kiezen tussen, in dit geval, Windows XP en Ubuntu.

Ook kan je gewoon je windows schijf gebruiken in Ubuntu. Je kan er sinds 7.10 ook naartoe schrijven. Succes!

almereman

  • Gast
Installatie blijft bij spiegelserver hangen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/23, 09:10:18 »
waar kan ik die Alternate InstallCD vinden? gebruik nu zelf de orginele cd die mij is toegestuurd.

Installatie blijft bij spiegelserver hangen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/23, 09:57:05 »
De alternate cd kun je hier downloaden. hier staat uitgeelegd hoe je hem op cd moet branden. Let op: de alternate cd heeft geen mooie grafische omgeving tijdens de installatie. Het ziet er een beetje uit als een windows installatie. Als je ubuntu geïnstalleerd hebt, kun je van alle pracht en praal genieten.