Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met nvidia-current opgelost?  (gelezen 1306 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Probleem met nvidia-current opgelost?
« Gepost op: 2012/05/20, 17:52:53 »
Vandaag in de updates: een nieuwe versie van nvidia-current, het gesloten stuurprogje voor Nvidia-videokaarten voor Geforce 6 en hoger.

Logboek van wijzigingen:
https://launchpad.net/ubuntu/+source/nvidia-graphics-drivers/+changelog

Lost dit ieders problemen met Geforce 6 en hoger op (voorzover überhaupt aanwezig)?

Offline hansve

  • Lid
Re: Probleem met nvidia-current opgelost?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/27, 11:09:39 »
Betekent dit nu dat ik opnieuw 12.04 moet downloaden of kan ik deze driver zelf installeren?
Ik heb een week geleden alle tips&trics van fora en computertip! opgevolgd, maar zonder resultaat.
Het is een HP Pavilion DV6000 met Nvidia kaart.
groeten, Hans

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleem met nvidia-current opgelost?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/27, 11:12:00 »
Hij zit gewoon in de updates, dus daar hoef je niks bijzonders voor te doen....

Offline hansve

  • Lid
Re: Probleem met nvidia-current opgelost?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/27, 11:19:53 »
Opnieuw installeren dus, met i-net aangesloten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleem met nvidia-current opgelost?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/27, 11:23:20 »
Opnieuw installeren dus, met i-net aangesloten.
Nee. Gewoon de updates binnenhalen voor je bestaande 12.04.

Offline hansve

  • Lid
Re: Probleem met nvidia-current opgelost?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/27, 11:28:10 »
Ja maar...
De variant van mijn probleem is dat 12.04 ogenschijnlijk gewoon opstart, maar na ca. 10 sec. wordt mijn scherm van boven naar onder zwart en zie dus helemaal niks meer.
Voor mij is het dan ondoenlijk om nog iets uit te voeren.
Wel kom ik in de terminal, dus via die weg zou kunnen, maar dan moet ik wel de goede commando's opzoeken of weet jij die ´uit je hoofd´?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleem met nvidia-current opgelost?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/27, 11:29:36 »
Lastig... Dat zou zo alsnog moeten lukken dan:

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

Offline hansve

  • Lid
Re: Probleem met nvidia-current opgelost?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/27, 22:43:24 »
Nou, een beetje druk geweest met o.a. een verhuizing van onze zoon.
Maar een oplossing biedt dit ook niet. Er verschijnt een enorme hoevelheid aan (fout)meldingen en omdat ik dit dus mail vanaf een andere pc valt er ook niet veel te knippen en te plakken.
De laatste regel zegt:
de pakketlijsten of het statusbestand konden niet ontleed, of niet geopend worden

Van de week ga ik maar eens alles opnieuw proberen te installeren.
Ik hou het forum op de hoogte van de ontwikkelingen.
Groeten, Hans

Re: Probleem met nvidia-current opgelost?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/28, 11:46:53 »
Na herinstallatie van 12.04 vanwege uitval van gedeeltes van de launcher en van de bovenste werkbalk (zie o.a. http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/enkele-icons-in-starterbalk-verdwenen-ook-session-menu-is-weg/   ) had ik geen problemen meer.
Ik kan nu zonder enig probleem Unity3D draaien wat eerst helemaal niet kon. En zelfs in 2D waren de problemen in mijn eerste installatie onoplosbaar. Unity resetten maakte het vervolgens compleet onwerkbaar. Daarna herinstallatie uitgevoerd.
Hoewel mijn grafische  kaart (GeForce 9400GT) niet als probleemkaart stond vermeld (of heb dat over het hoofd hebben gezien) is Unity nu wel stabiel. Bij de tweede installatie werd meteen tijdens de updates ook de nieuwste nvidia driver binnengehaald.
Ben er echt blij mee. Dacht eerst dat mijn PC (dualcore P6 ( 3 Ghz) met 3Gb intern geheugen) niet geschikt zou zijn voor 12.04 en kon me dat eigenlijk ook niet voorstellen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline hansve

  • Lid
Re: Probleem met nvidia-current opgelost?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/29, 21:38:02 »
Nog niet gelukt.
In het kort wat ik heb gedaan:
12.04 opnieuw geïnstalleerd met gelijktijdig alle updates
Bij eerste keer opstarten, zie ik de bekende paarse kleur en de tekst UBUNTU 12.04 met de puntjes eronder op het scherm, voordat het bureaublad verschijnt.
Op het moment dat dat zou moeten verschijnen, wordt het scherm zwart en staat er in het midden mijn  cursor.
Die kan ik bewegen met muis en touchpad, maar er volgt geen menu wanneer ik op mijn bekende locaties klik (bijv. links bovenaan taakbalk en rechts bovenaan scherm).
Daarna in veilige modus naar de root en het commando gegeven om alle updates te installeren. Dat zijn er best nog wel wat.
Tot slot opnieuw opstarten, eigenlijk 2x, de laatste keer vanaf helemaal uit, maar het resulaat blijft hetzelfde:
een zwart scherm met beweegbare cursor en verder niets.

Ik ben benieuwd ;-)
Hans

Re: Probleem met nvidia-current opgelost?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/30, 20:12:28 »
Vandaag in de updates: een nieuwe versie van nvidia-current, het gesloten stuurprogje voor Nvidia-videokaarten voor Geforce 6 en hoger.

Logboek van wijzigingen:
https://launchpad.net/ubuntu/+source/nvidia-graphics-drivers/+changelog

Lost dit ieders problemen met Geforce 6 en hoger op (voorzover überhaupt aanwezig)?

+ de GT2xx
Blijf het raar vinden dat nVidia alleen die GeForce 6 steeds noemt in dat performance-probleem terwijl de GT2xx er ook last van heeft (ondervond het zelf tot ik ging overklokken en anderen hebben het ook aangekaart bij nVidia).

Offline hansve

  • Lid
Re: Probleem met nvidia-current opgelost?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/06/08, 10:23:03 »
Nou, Ik had nog beloofd te laten weten hoe het zou verdergaan.
Xubunbtu geïnstalleerd, geen enkel probleem whatsoever met de videokaart!
Dus.....?
Jammer, geen draadloos netwerk.
Ik ga het nieuwe probleempje dus maar naar een ander topic verplaatsen.
groeten, Hans