Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (SOLVED) Ubuntu 10.10 & DWA 140  (gelezen 1649 keer)

(SOLVED) Ubuntu 10.10 & DWA 140
« Gepost op: 2010/11/24, 16:17:38 »
Beste,

Ik ben helemaal nieuw met Ubuntu. Ervoor steeds een Windows xp-gebruiker geweest maar wil nu toch overstappen naar het nieuwe geloof... Maar helaas kom ook ik met enkele problemen te staan.

Zo heb ik een DWA 140 USB stick van D-Link om mij te connecteren met mijn draadloos internet. Ik heb al gegoogeld en gelezen dat dit een vaker voorkomend probleem is bij Ubuntu. Ik heb willen verstaan dat ik moest uitzoeken welk stuurprogramma ofzo iets mijn DWA 140 gebruikt. Dit is de Ralink RT2870. Dan ben ik op deze site gaan kijken en de desbetreffende driver gedownload. Juist bezig tot nu toe?

Maar nu ben ik op zoek naar een goedwillend hart of een prachtige website die je precies uitlegt wat ik met dat uitgepakt bz2-bestand moet doen. Want daar staat wel een README-file in maar die is voor mij nogal Chinees... Kan iemand mij dus precies uitleggen hoe ik die driver installeer? Of mij doorverwijzen naar een automatische oplossing?

Mvg,
Amplifiler
« Laatst bewerkt op: 2010/11/24, 19:42:40 door Amplifiler »

Re: Ubuntu 10.10 & DWA 140
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/24, 16:52:52 »
Als alles goed gegaan is, heeft men in de map Downloads nu een map met de naam bestandsnaam [versienummer] die diverse mappen en bestanden bevat die in de tarball waren opgeslagen.
Zoek eventueel in de nieuwe map naar een bestand met de naam INSTALL. Dit is een gewoon tekstbestand met instructies voor de installatie van bestandsnaam [versienummer]. Men kan dit bestand lezen door er gewoon op te dubbelklikken, waardoor het in de teksteditor gedit wordt geopend. Deze stap moet men nu niet doen, daar hieronder wordt uitgelegd hoe men het bestand installeert.

In het algemeen zijn de bestanden in tarballs met een naam in hoofdletters bedoeld om door de gebruiker gelezen te worden (INSTALL, README enz.)
Open een Terminalvenster. Ga naar de hierboven nieuw aangemaakte map met de opdracht cd bestandsnaam [versienummer] gevolgd door Enter.

Dus in de terminal doe ik:
cd (naam van mijn map)Maar dan geeft hij:
bash: cd: (naam van mijn map): Bestand of map bestaat niet
Mijn map staat op de Desktop.

Re: Ubuntu 10.10 & DWA 140
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/24, 17:02:48 »
cd Desktop
cd (naam van mijn map)
etc

Re: Ubuntu 10.10 & DWA 140
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/24, 17:14:41 »
Ok, dan geraak ik inderdaad in die map.

Dan moet ik dus:
Citaat
Start het compileren door de opdracht ./configure te typen achter de opdrachtprompt en op Enter te drukken.

Maar als ik dat indruk komt er gewoon:
bash: ./configure: Bestand of map bestaat niet

Re: Ubuntu 10.10 & DWA 140
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/24, 17:34:04 »
Ondertussen al gevonden, denk ik, dat je "sudo ./configure" moet typen, maar dan komt er
sudo: ./configure: command not found
In bijlage het README bestand van de .tar.bz2
« Laatst bewerkt op: 2010/11/24, 17:42:46 door Amplifiler »

Re: Ubuntu 10.10 & DWA 140
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/24, 19:14:36 »
http://www.smachado.com/2010/11/how-to-make-ralink-rt2870-driver-work-on-ubuntu-10-10/

Dat stappenplan helemaal overlopen en lukte tot en met de voorlaatste stap (blacklisten van rt2800 module). Heb nog steeds hetzelfde probleem. Kan het zijn dat deze module voor het probleem zorgt? Want de andere stappen lukten helemaal wel!

Iemand een betere uitleg voor dat te blacklisten?

Thx!
Laatste stap handmatig gedaan en het werkt! De URL is dus de oplossing!


Moderator edit: lettergrootte weer wat in proporties gebracht  ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/11/24, 20:12:30 door asphyxia »