Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Persoonlijke map  (gelezen 699 keer)

Offline Marinus

  • Lid
Persoonlijke map
« Gepost op: 2007/11/05, 17:56:59 »
Na installatie van 7.10 komt alles wat in mijn persoonlijke map staat ook op het buroblad. In mijn map Desktop binnen mijn persoonlijke map staan wél de iconen die normaal op het buroblad zouden moeten staan. Ik heb blijkbaar ergens verkeerd op geantwoord bij de installatie, maar hoe trek ik dit weer recht? Mijn Home staat op een aparte partitie.

Bij voorbaat dank.
Ubuntu 12.04 Unity

Persoonlijke map
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/05, 18:25:39 »
Hoe heb je die partitie gemount ?  Lees ook eens dit topic door: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/17411
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Marinus

  • Lid
Persoonlijke map
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/05, 18:39:51 »
Die partitie heb ik als gewoonlijk gemount als /home. Maar na installatie is er een vraag gekomen ... weet niet meer wat er juist stond :-( daar heb ik dan "ja" opgeantwoord. Ik heb een map "Persoonlijke map van Marinus" op mij  buroblad, maar alles wat daar nu in staat komt ook op 't buroblad, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ubuntu 12.04 Unity

Persoonlijke map
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/05, 18:43:43 »
Er is een eenvoudige applicatie om je desktop in te stellen wat het zien of niet zien van folders schijven en wat al niet meer, het heet gtweakui.
Citaat
sudo apt-get install gtweakui
in systeem > voorkeuren zie je nu wat 4 gtweakui applicaties in het menu. Voor je desktop heb je gwteakui-nautilus nodig.
succes.