Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PC start niet meer op  (gelezen 676 keer)

PC start niet meer op
« Gepost op: 2017/09/27, 17:00:22 »
Beste mensen,

Mijn pc start niet meer op. De suggestie van Jan (Spinrite) op een eerdere melding van dit probleem heb ik opgevolgd, maar dit lost niets op.
In de bijlage zie je het scherm dat ik bij het opstarten krijg.  Eventueel zoomen in verband met de verkleining die ik heb moeten maken.Wie weet er raad?

Bij voorbaat dank

Paultje 17

Re: PC start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/27, 17:06:20 »
Ik heb Xubuntu 16.04.01 LTS

swake

  • Gast
Re: PC start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2017/09/27, 18:32:47 »
De afbeelding is nogal onduidelijk . Is het probleem begonnen na bijwerken van updates ?

Re: PC start niet meer op
« Reactie #3 Gepost op: 2017/09/27, 22:17:08 »
Wat je alvast kan proberen:
Tijdens het opstarten (en je moet hier vlug mee zijn!) je linkershift indrukken totdat je het grub menu krijgt.
Kies in het grub-menu voor Advanced options (geavanceerde opties) voor Ubuntu. Navigeren kan met de pijltjes-toetsen en de enter-toets.
Tijdens kernel-updates worden oude kernels niet altijd direct verwijderd. In het nu zichtbare menu kan je kiezen om je computer op te starten met een oudere kernel.
Kies een oudere kernel qua versienummer, en dan eentje zonder (recovery mode) erachter. De opties met (recovery mode) zijn namelijk ergens anders voor bedoeld.

Ik ben erg benieuwd of het kiezen van een andere kernel verbetering geeft!
Op de chat te vinden als debiantux

Offline RikRik

  • Lid
Re: PC start niet meer op
« Reactie #4 Gepost op: 2017/09/28, 09:13:37 »
Je pc starten met een Ubuntu usb -stick, dan weet je zeker of je hardware niet de boosdoener is. Je afbeelding is te klein, of ik heb een nieuwe leesbril nodig  :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: PC start niet meer op
« Reactie #5 Gepost op: 2017/09/28, 09:17:00 »
Je probleem staat hier beschreven: https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1751574

Re: PC start niet meer op
« Reactie #6 Gepost op: 2017/09/29, 16:23:39 »
Beste RikRik, Swake en Kebabfish,

Dank voor jullie reacties. De oplossing van RikRik werkte niet omdat het mij niet lukte om Boot Info op een schijf te krijgen. De oplossing van Kebabfish (oudere kernel gebruiken) werkte wel.

Hartelijk bedankt allemaal

swake

  • Gast
Re: PC start niet meer op
« Reactie #7 Gepost op: 2017/09/29, 18:37:57 »
 ;) fijn om te lezen  !