Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kleuren manipuleren in Applicaties als Firefox/Openoffice.  (gelezen 794 keer)

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
kleuren manipuleren in Applicaties als Firefox/Openoffice.
« Gepost op: 2007/01/31, 19:50:49 »
Ik heb Linsta3 in gebruik voor de vensters als GTK2 thema (en Emerald/Beryl theme daaroverheen, maar dat terzijde)

Echter heeft deze een zwarte menuwerkbalk met witte tekst en dit werkt gewoon goed en vind ik mooi, behalve in firefox en openoffice, daar veranderd de tekst dus plots in zwart, op een zwarte achtergrond zoals hier te zien:



Is dat misschien op te lossen of is dat de prijs voor een Vista achtige skin ?
(ik wil graag zwarte taakbalken namelijk)

Een oplossing zou ook kunnen zijn dat de zwarte balk zelf , waar de letters dus wit zijn en in firefox/openoffice zwart, een andere kleur heeft, zodat zowel witte tekst als zwarte tekst erin zichtbaar wordt.
Echter zou ik dan niet weten welk thema ik dan moet hebben , maar ik vind dat extra kleurtje dus wel apart ipv het hele venster grijs (ik zat eerst op KDE en daar had ik Polyester stijl in gebruik en die had ook zo'n gekleurde balk)

gr.
Amp

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
kleuren manipuleren in Applicaties als Firefox/Openoffice.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/31, 19:56:06 »
Dit probleem heb je bij sommige Gtk themes. Ik heb nooit uitgezocht waarom precies, maar ik ben ook al Gtk themes tegengekomen met een zwarte menubalkachtergrond die dit probleem niet hadden...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
kleuren manipuleren in Applicaties als Firefox/Openoffice.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/31, 19:58:41 »
Citaat van: profoX
Dit probleem heb je bij sommige Gtk themes. Ik heb nooit uitgezocht waarom precies, maar ik ben ook al Gtk themes tegengekomen met een zwarte menubalkachtergrond die dit probleem niet hadden...
hmm ok, dan ga ik er maar weer een paar uitproberen, ik was al een tijdje bezig maar het lukt me steeds niet op vervelende details ;)

(ja ik heb de gtk* engines al binnengehaald om de themes tot hun recht te laten komen, bij Firefox heb ik het opgelost met een compact menu maar openoffice weet ik zo niet op te lossen, ik kan het ook laten zo maar het stoort me toch)

gr.
Amp

update: bij themes waarbij niet alleen de taakbalken zwart zijn maar ook de inhoud van de vensters gaat het wel goed, alleen dat vind ik dus weer teveel van het goede aan zwart....  mijn doel is zwarte panels , witte vensters... anders laat ik het wel zo, ik schrijf 1x in de 3 maanden misschien een brief dus zoveel zie ik dat openoffice ook niet)