Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 7.10 live cd prima werkend op Dell Latitude D505  (gelezen 1672 keer)

Offline Thom

  • Lid
Ubuntu 7.10 live cd prima werkend op Dell Latitude D505
« Gepost op: 2007/10/21, 13:51:34 »
Ik heb even de live cd in de laptop van mijn werkgever (ben virtual werker) gestopt en ik blijf mij verbazen over de snelheid, eenvoud en kwaliteit van Ubuntu. Zonder enig probleem kreeg ik de live cd werkend (inclusief een speciale Logitech USB scroll mouse) en er was ook direct verbinding met mijn andere PC's (moest wel even de firewall op een van de PC uitzetten).

mvrgr
Thom
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

macfreaker

  • Gast
Ubuntu 7.10 live cd prima werkend op Dell Latitude D505
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/21, 15:58:20 »
Ik heb deze geinstalleerd op een Dell Latitude D600 en werkt perfect.

Offline crawall

  • Lid
Ubuntu 7.10 live cd prima werkend op Dell Latitude D505
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/13, 22:45:44 »
ik heb 'gutsy' geinstalleerd op mijn latitude D505 maar heb toch een paar kleine problemen;
als ik de laptop sluit blokkeert het programma en moet ik de powr afzetten om terug op te starten;
mijn touchpad reageert niet altijd op dezelfde manier;
dat zijn de eerste uitdagingen die ik ben tegengekomen maar ik heb ubuntu nog niet zolang geinstalleerd

suggesties en oplossingen zijn welkom
Alex

Offline vanadium

  • Lid
Ubuntu 7.10 live cd prima werkend op Dell Latitude D505
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/14, 09:17:21 »
Hibernatie/standby is een probleem op de Dell Latitude laptops, en dat heeft te maken met de ATI grafische kaart. Het heeft gewerkt onder Ubuntu 6.10 voor mij. Naar verluid zijn er aanpassingen geweest in de kernel, die door ATI in zijn drivers nog niet in rekening gebracht zijn.

Offline Ubert

  • Lid
Ubuntu 7.10 live cd prima werkend op Dell Latitude D505
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/14, 09:28:19 »
Citaat van: crawall
ik heb 'gutsy' geinstalleerd op mijn latitude D505 maar heb toch een paar kleine problemen;
als ik de laptop sluit blokkeert het programma en moet ik de powr afzetten om terug op te starten;
mijn touchpad reageert niet altijd op dezelfde manier;
dat zijn de eerste uitdagingen die ik ben tegengekomen maar ik heb ubuntu nog niet zolang geinstalleerd

suggesties en oplossingen zijn welkom
Alex
Heb je al even bij energiebeheer gekeken? Veel mensen hebben het probleem dat ze de brightness niet aan kunnen pas heb jij dat ook?