Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steam & Halflife:Counsterstrike 1.6  (gelezen 2462 keer)

Steam & Halflife:Counsterstrike 1.6
« Gepost op: 2009/06/15, 13:02:49 »
Ik heb al een tijdje geen games meer gespeeld dus dacht weetje wat ik zal het maar eens proberen om onder linux werkend te krijgen.

Ik heb steam onder Wine geinstalleerd half life gedownload en counster strike 1.6 ook gedownload maar als ik het open crasht hij meteen.

Dus ging ik even om alleen te testen Cedega van een torrent site downloaden en gekeken of ik het werkend kreeg ik kon niet eens Steam installeren.

Dus ben ik daar mee gekapt en ben crossover games linux gaan download van torrent site en heb ik voor elkaar gekregen om Steam te downloaden en Half life + counter strike te downloaden en te installeren. Maar als ik hier ook weer Counter strike probeer te openen crasht hij ook weer.

Iemand een idee? Het liefste zou ik hem gewoon onder wine werkend krijgen.

Software:
Ubuntu 9.04 X86
Wine 1.1.23

Hardware:
His ATI Radeon X1950 Pro 512 MB AGP
Opensource driver mesa (met 3D Acceleratie)

shinger@K-PC:~$ lspci -nn | grep VGA
01:00.0 VGA compatible controller [0300]: ATI Technologies Inc RV570 [Radeon X1950 Pro] [1002:7280]

shinger@K-PC:~$ glxinfo | grep vendor
server glx vendor string: SGI
client glx vendor string: SGI
OpenGL vendor string: DRI R300 Project

shinger@K-PC:~$ glxinfo | grep "direct rendering"
direct rendering: Yes
« Laatst bewerkt op: 2009/06/15, 13:05:22 door shinger »

Offline koen_92

  • Lid
Re: Steam & Halflife:Counsterstrike 1.6
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/15, 22:36:15 »
Ik heb ook een Ati X1950Pro gehad.
Deze had bij mij geen 3D-acceleratie in Wine met de open source drivers. Dit was nog op Ubuntu 8.10 en kan inmiddels verbeterd zijn.
Met de gesloten drivers lukt het wel, alleen werken die niet meer in Ubuntu 9.04 voor jouw kaart.

Re: Steam & Halflife:Counsterstrike 1.6
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/16, 03:00:58 »
Dat zou toch raar zijn dat wine de opensource drivers NIET accepteert...

Offline Letatcest

  • Lid
Re: Steam & Halflife:Counsterstrike 1.6
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/19, 14:02:40 »
er is vooralsnog GEEN 3D accelleratie met de open source drivers! Dus dan werken games niet/nauwelijks. Bij ati MOET de FGLRX driver voor 3D accelleratie aanstaan, dus niet de MESA driver. Helaas. Maar als je gewoon bij restricted hardware het vinkje voor Ati aanzet, dan zou het (kuch) moeten werken... (alleen is het mogelijk dat je video output dan weer minder wordt, 3D dingen werken dan weer wel, zie ook ATI Jaunty topic)

Mijn persoonlijke ervaring met Steam games via Wine zijn over het algemeen goed tot uitstekend.

Kijk bij de http://appdb.winehq.org/ om te zien hoe het zit met je games. De versie die van Wine die ubuntu standaard meelevert, 1.0.1 (ik gebruik zelf de development release 1.1.23, zie net dat het daar niet meer goed in zou werken, nou ja kan het nu even niet zelf zien)
Ubuntu (altijd laatste versie, maar nooit de alpha/bètaversies), JoliOS (op netbook), XBMC op Lubuntu als HTPC

Re: Steam & Halflife:Counsterstrike 1.6
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/20, 12:30:08 »
er is vooralsnog GEEN 3D accelleratie met de open source drivers! Dus dan werken games niet/nauwelijks. Bij ati MOET de FGLRX driver voor 3D accelleratie aanstaan, dus niet de MESA driver. Helaas. Maar als je gewoon bij restricted hardware het vinkje voor Ati aanzet, dan zou het (kuch) moeten werken... (alleen is het mogelijk dat je video output dan weer minder wordt, 3D dingen werken dan weer wel, zie ook ATI Jaunty topic)

Mijn persoonlijke ervaring met Steam games via Wine zijn over het algemeen goed tot uitstekend.

Kijk bij de http://appdb.winehq.org/ om te zien hoe het zit met je games. De versie die van Wine die ubuntu standaard meelevert, 1.0.1 (ik gebruik zelf de development release 1.1.23, zie net dat het daar niet meer goed in zou werken, nou ja kan het nu even niet zelf zien)

NOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!  :'(, Probleem is dat ubuntu 9.04 en (Legacy ati kaarten) niet overweg kunnen. Dus MOET wel opensource drives gebruiken wil ik beetje 3D acceleratie krijgen voor ten ministe Compiz.

Offline Letatcest

  • Lid
Re: Steam & Halflife:Counsterstrike 1.6
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/20, 15:30:22 »



NOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!  :'(, Probleem is dat ubuntu 9.04 en (Legacy ati kaarten) niet overweg kunnen. Dus MOET wel opensource drives gebruiken wil ik beetje 3D acceleratie krijgen voor ten ministe Compiz.
Bij mij werkt compiz niet met de opensource drivers... AH legacy kaarten! ok.. *kwartje valt*

En die 9.3 legacy driver is niet installeerbaar op jaunty he.. damn. Sorry, ik had beter moeten lezen...
Ubuntu (altijd laatste versie, maar nooit de alpha/bètaversies), JoliOS (op netbook), XBMC op Lubuntu als HTPC

Re: Steam & Halflife:Counsterstrike 1.6
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/21, 00:21:24 »



NOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!  :'(, Probleem is dat ubuntu 9.04 en (Legacy ati kaarten) niet overweg kunnen. Dus MOET wel opensource drives gebruiken wil ik beetje 3D acceleratie krijgen voor ten ministe Compiz.
Bij mij werkt compiz niet met de opensource drivers... AH legacy kaarten! ok.. *kwartje valt*

En die 9.3 legacy driver is niet installeerbaar op jaunty he.. damn. Sorry, ik had beter moeten lezen...

Kon je ook niet weten ten zij je al die legacy kaart modellen uit je hoofd zou kennen XD

Maar vind het wel jammer zeg, ik ga maar eens proberen of ik Yo Frankie kan afspelen onder ubuntu zelf.

Re: Steam & Halflife:Counsterstrike 1.6
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/21, 01:02:24 »
Hmm dit is de output die ik krijg als ik yo frankie open zonder dat compiz aan staat

shinger@K-PC:~$ cd Bureaublad/blender_game_engine/
shinger@K-PC:~/Bureaublad/blender_game_engine$ ./yofrankie-linux-i386 guessing './yofrankie-linux-i386' == '/home/shinger/Bureaublad/blender_game_engine/./yofrankie-linux-i386'
argv[0] = './yofrankie-linux-i386'
Detected GL_ARB_texture_env_combine
Detected GL_ARB_texture_cube_map
Detected GL_ARB_multitexture
Detected GL_ARB_vertex_program
Detected GL_ARB_depth_texture
Detected GL_EXT_separate_specular_color
shaders not supported!
read library: lib //../chars/butterfly.blend
shaders not supported!
Warning, sensor "menu_delay" has lost a link to a controller (link 2 of 3) from object "menu_logic"
possible causes are partially appended objects or an error reading the file,logic may be incorrect
Warning, sensor "menu_delay" could not find its controller (link 3 of 3) from object "menu_logic"
there has been an error converting the blender controller for the game engine,logic may be incorrect
Warning, sensor "sensor2" has lost a link to a controller (link 1 of 1) from object "butterfly_logic"
possible causes are partially appended objects or an error reading the file,logic may be incorrect
Mesa 7.4 implementation error: Unable to delete texture, no context
Please report at bugzilla.freedesktop.org

Krijg dan wel een grijs beeld.. :S