Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: harde schijf tikt bij gebruik qupzilla  (gelezen 448 keer)

Offline soppel

  • Lid
harde schijf tikt bij gebruik qupzilla
« Gepost op: 2014/11/06, 13:32:31 »
Sinds kort heb ik qupzilla in wheezy geïnstalleerd omdat dit sneller zou zijn dan Iceweasel.
Merk nog niet veel verschil, maar wat ik wel gemerkt heb dat is dat bij sommige sites ( o.a. de krant) de harde schijf een tikkend geluid maakt. Duidelijk het geluid van de leeskop die stootsgewijs beweegt ( of parkeert). Reken maar ongeveer een tik per seconde.
Heb nog niet echt de vinger op de pols wanneer ie het wel en niet doet.

Omdat ik toch niet veel verschil in snelheid ervaar heb ik ook niet veel zin er heel veel energie in te stoppen, maar is dit een bekend euvel, wat simpel op te lossen is?
Als het simpel op te lossen is, stoei ik nog wat verder met  qupzilla, anders ben ik er snel klaar mee  :D
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: harde schijf tikt bij gebruik qupzilla
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/06, 13:57:35 »
Nog nooit last van gehad met QupZilla en ik gebruik het toch al heeeeel lang. Op zowel HDD als SSD. De bug komt me ook niet bekend voor van hun veelgebruikte bug tracker. Denk eerder dat het een toevallige samenloop van omstandigheden is. Pjotr heeft op zijn site een workaround voor dat tikken van de harde schijf.

Offline soppel

  • Lid
Re: harde schijf tikt bij gebruik qupzilla
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/06, 16:37:41 »
Dank, ik was al bang dat het een toevallige samenscholing van omstandigheden was, want zoeken op het probleem leverde niks op.
De workaround van Pjotr ken ik, maar gezien het maar bij één programma voorkomt ( en ik geen laptop heb) schuif ik de schuld toch maar in de schoenen van qupzilla, en laat het maar even rusten.
Over een tijdj eprobeer ik 't gewoon weer. Misschien heeft de krant dan wel een andere server en is het probleem daarmee opgelost  =D
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: harde schijf tikt bij gebruik qupzilla
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/06, 17:28:55 »
Qupzilla werkt hier zonder problemen ........... (wel in Xubuntu).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline soppel

  • Lid
Re: harde schijf tikt bij gebruik qupzilla
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/06, 19:37:17 »
Mooi dan kom ik bij jou de krant wel even lezen  =D
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan