Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird mail automatisch sluiten bij verzenden  (gelezen 2549 keer)

hansv

  • Gast
Thunderbird mail automatisch sluiten bij verzenden
« Gepost op: 2010/07/02, 10:37:29 »
Hallo allemaal,

Ik vraag me af of het in Thunderbird mogelijk is om het venster van een mail te sluiten wanneer ik deze verzend. Normaal gesproken komt er een venstertje waarop te zien is hoever het verzenden gevorderd is, maar ik zou dus graag zien dat wanneer ik op de knop 'verzenden' klik, het venster sluit, maar de mail uiteraard wel verzonden wordt. Zo gaat het in Outlook Express volgens mij ook.
Heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Bij voorbaat dank, Hans

Offline HarzG

  • Lid
Re: Thunderbird mail automatisch sluiten bij verzenden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/02, 13:31:27 »
Bij mij sluit Thunderbird automatisch als ik een mail verzonden heb. Ook dan als ik "later verzenden" gebruik, wordt de verzonden mail correct gesloten.

Hoe zitten je accounts in elkaar (IMAP of POP3, 1 of meerdere accounts, gezamenlijk of afzonderlijk postvakken bij meerdere accounts)?
Heb je aanpassingen gedaan in Thunderbird waardoor bijvoorbeeld bepaalde mappen voor een account niet correct staan?
Wat staat in je account bij "kopieën & mappen"?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

hansv

  • Gast
Re: Thunderbird mail automatisch sluiten bij verzenden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/02, 14:01:34 »
Bij mij sluit Thunderbird automatisch als ik een mail verzonden heb. Ook dan als ik "later verzenden" gebruik, wordt de verzonden mail correct gesloten.

Hoe zitten je accounts in elkaar (IMAP of POP3, 1 of meerdere accounts, gezamenlijk of afzonderlijk postvakken bij meerdere accounts)?
Heb je aanpassingen gedaan in Thunderbird waardoor bijvoorbeeld bepaalde mappen voor een account niet correct staan?
Wat staat in je account bij "kopieën & mappen"?

Beste HarzG,

Wat ik bedoel is niet dat het mail-venster gesloten wordt wanneer de mail verstuurd is - dat gebeurt bij mij ook. Wat ik wil, is dat het mail-venster gesloten wordt wanneer ik op de knop 'verzenden' druk, dus voordat de mail verzonden wordt. Eigenlijk wordt het dan: drukken op de 'later verzenden'-knop, maar dat de mail dan wel direct verstuurd wordt (het venster verdwijnt dus, maar de mail wordt wel direct verzonden). Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Ik gebruik één account, met IMAP. Voor de rest heb ik niet echt vreemde dingen ingesteld, maar ik denk ook niet dat het iets te maken heeft met de mappeninstellingen, omdat Thunderbird bij verse installaties precies hetzelfde doet.

Groet, Hans

Offline ivo

  • Lid
Re: Thunderbird mail automatisch sluiten bij verzenden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/02, 14:11:16 »
Dat kan niet met de huidige Thunderbird.
Misschien dat je bij de ontwikkelaars een verzoek kunt indienen hiervoor.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

hansv

  • Gast
Re: Thunderbird mail automatisch sluiten bij verzenden
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/02, 14:12:48 »
Dat kan niet met de huidige Thunderbird.
Misschien dat je bij de ontwikkelaars een verzoek kunt indienen hiervoor.

Jammer dat het niet kan, maar in ieder geval bedankt voor het antwoord!

Mvg, Hans

Offline HarzG

  • Lid
Re: Thunderbird mail automatisch sluiten bij verzenden
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/04, 17:13:31 »
Misschien wil je dat trucje gebruiken:

- je opent Thunderbird, haalt/bekijkt de mails
- je schrijft meerdere mails, verstuurt die niet direct maar bewaart deze via "later verzenden"
- je sluit Thunderbird en ziet automatisch de vraag of de nog niet verzonden mails "nu" verzonden moeten worden

Het is een "misbruik" van sluiten+herinneren aan "niet verzonden" mails, maar op deze manier sluit Thunderbird en worden de mails verzonden.
De functie zit onder het menu bewerken->voorkeuren->geavanceerd->Configuratie-editor, daar zoeken naar "offline.send.unsent_messages".  Met de codes kan je het volgende vastleggen:
0 = vragen
1 = ja, verzenden
2 = nee, niet verzenden
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

hansv

  • Gast
Re: Thunderbird mail automatisch sluiten bij verzenden
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/05, 10:19:02 »
Misschien wil je dat trucje gebruiken:

- je opent Thunderbird, haalt/bekijkt de mails
- je schrijft meerdere mails, verstuurt die niet direct maar bewaart deze via "later verzenden"
- je sluit Thunderbird en ziet automatisch de vraag of de nog niet verzonden mails "nu" verzonden moeten worden

Het is een "misbruik" van sluiten+herinneren aan "niet verzonden" mails, maar op deze manier sluit Thunderbird en worden de mails verzonden.
De functie zit onder het menu bewerken->voorkeuren->geavanceerd->Configuratie-editor, daar zoeken naar "offline.send.unsent_messages".  Met de codes kan je het volgende vastleggen:
0 = vragen
1 = ja, verzenden
2 = nee, niet verzenden


Beste HarzG,

Dit is inderdaad een idee, maar het nadeel hiervan vind ik dat de mails niet direct verstuurd worden. Dan zou ik Thunderbird eerst moeten afsluiten voordat de mail verzonden wordt, wat mij niet zo handig lijkt.
Misschien moeten we toch maar accepteren dat het niet kan met Thunderbird... :)

Groet, Hans

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Thunderbird mail automatisch sluiten bij verzenden
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/05, 11:46:51 »
Ik neem aan dat je op mails doelt die grote bestanden bevatten en daarna veel tijd in beslag nemen om te verzenden?

Wat ik dan doe is het bericht minimaliseren, dus op het minnetje drukken waardoor hij slechts op het paneel blijft staan en je verder kunt met waar je mee bezig bent, of bedoel je dit ook niet?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

hansv

  • Gast
Re: Thunderbird mail automatisch sluiten bij verzenden
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/05, 11:58:41 »
Ik neem aan dat je op mails doelt die grote bestanden bevatten en daarna veel tijd in beslag nemen om te verzenden?

Wat ik dan doe is het bericht minimaliseren, dus op het minnetje drukken waardoor hij slechts op het paneel blijft staan en je verder kunt met waar je mee bezig bent, of bedoel je dit ook niet?
Inderdaad hangt het met die bestanden samen. Op het minnetje drukken is inderdaad ook een idee, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat het hele venster verdwijnt (dus inclusief op het paneel), maar dat de mail wel verstuurd wordt. Maar goed, dat blijkt niet zo eenvoudig met Thunderbird mogelijk te zijn...

Groet, Hans

Offline ivo

  • Lid
Re: Thunderbird mail automatisch sluiten bij verzenden
« Reactie #9 Gepost op: 2010/07/05, 12:54:40 »
Het SMTP protocol is in eerste instantie niet ontwikkeld om, en daarom niet het meest geschikte protocol om bestanden te versturen. Als je grote bestanden wilt versturen kun je dat beter via (bijvoorbeeld) http://www.sendthisfile.com doen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.