Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voyager: Xfce op haar best  (gelezen 30443 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #50 Gepost op: 2012/06/10, 22:01:51 »
Voyager is een verademing en een genoegen.
Had op mijn oude PC Mint 12 staan. Die is nu echt niet meer in beeld.
En zo compleet als Voyager is: je kunt er youtubes direct op bekijken, TV stations, radio en alles werkt in een keer.
Alles overzichtelijk en heel toegankelijk. Even wennen waar alles zit, maar het went veel sneller dan unity, die verder wel goed werkt hier.
Maar ik kan toch niet goed wennen aan de voor mij onnatuurlijke manier van werken van unity.
Voyager is ECHT een aanrader en ....
Ik overweeg nu zelfs om Voyager ook maar op mijn huidige  (hoofd) desktop te zetten.... ipv de huidige Ubuntu12.04.

Ja het is echt ideaal. Ik stond er ook van te kijken wat het allemaal ondersteund.
Totaal geen problemen met iets werkend te krijgen en het is net als Xubuntu ram stabiel en snel.
Daarbij krijg je nog eens leuke software en is het zeer mooi gemaakt.
Ik kan niet wachten tot Voyager 12.10 waar Xfce 4.10 in zit en het systeem nog volwassener maakt. Ze zijn dan echt een volwassen desktop met de voordelen van een lichte desktop.
Tevens als je kijkt naar het thema en je zou de achtergrond vervangen door die van Ubuntu 12.04 dan heb je een Xubuntu in Ubuntu thema.
Het lijkt dan een Ubuntu distro met een Xfce desktop waar Xubuntu juist meer een eigen stijl heeft.

O iconen maken doe ik zo.
http://www.youtube.com/watch?v=QxbbXNoeAog&feature=plcp
Ik heb gewoon een beetje gespeeld met de spacing om het een beetje gelijkend te maken. Is gewoon wat proberen.
Ga de iconen nog een eigen map geven en die map syncen met UbuntuOne zodat ik ze niet kwijt ben mocht hij crashen en dan hoef ik tevens alleen die map terug te plaatsen.

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #51 Gepost op: 2012/06/10, 23:39:44 »
OK ga ik proberen, bedankt
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #52 Gepost op: 2012/06/11, 00:27:59 »
Graag gedaan.
Als je wilt kan ik je het bestand mailen, moet je mij even je mail adres in een pb'tje sturen dan mail ik het je.

Heb je Hotot al gebruikt voor twitter? Dat is echt een super programma en beter dan al die andere twitter programma's.
Gwibber zouden ze in Ubuntu moeten vervangen door dat.

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #53 Gepost op: 2012/06/11, 00:31:31 »
[offtopic]Hotot is een fijn programma, maar het kan Gwibber niet vervangen daar Gwibber een social networking-client is en Hotot slechts een Twitter-client.[/offtopic]

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #54 Gepost op: 2012/06/11, 11:37:08 »
Ik heb een tweede oudere Desktop. Dat is een AMD 1300Mhz. Die draait Xubuntu 12.04. Ik was gisteren via dat ding een doos foto's naar Picasa aan het uploaden. Het ging allemaal zo lekker vlot en snel met dat oude ding ... .

Ik heb nu toch wel verdacht veel zin om mijn nummer 1 bakje (een redelijk modern Duo-core Toshiba laptoppie) ook op XFCE te zetten. Ik zal dat Voyager eens op die AMD zetten.

Bedankt voor de tip!

groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #55 Gepost op: 2012/06/11, 18:36:44 »
Ze beweren ergens (blogje) dat er veel Gnome in deze Xfce verwerkt zit; klopt dat ? Ik kan er niets over terugvinden. Maar volgens mij slaan ze de bal daar mis.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #56 Gepost op: 2012/06/11, 19:03:37 »
Ik had ergens gelezen dan Xfce een afsplitsing van Gnome is.
Volgens mij zitten er wel Gnome onderdelen in maar ik weet niet hoeveel en of het nu Gnome 3 onderdelen zijn weet ik niet.



Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #57 Gepost op: 2012/06/11, 20:08:14 »
Min of meer. Xfce is gebouwd op de toolkit van GNOME 2 genaamd 'GTK 2' (inmiddels GTK 3 in GNOME 3, nog steeds 2 in Xfce).

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #58 Gepost op: 2012/06/11, 21:29:54 »
Min of meer. Xfce is gebouwd op de toolkit van GNOME 2 genaamd 'GTK 2' (inmiddels GTK 3 in GNOME 3, nog steeds 2 in Xfce).

Ja dat was het en daarom word je Xfce niet meer vervuild door Gnome als je Gnome 3 ernaast zet of Unity.
Op dat gebied is Gnome 3 een vooruitgang, het zorgt er voor dat je Xfce goed blijft werken. =D

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #59 Gepost op: 2012/06/13, 10:36:32 »
Weet er iemand dan wat een 'pure' Xfce-distro is dan ? Zijn er zo'n vrijgegeven distro's ?
Nu ja , deze Voyager is in feite echt wat ik wil van een dergelijke Xfce, dus het zal wel deze blijven op mijn testbakje.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #60 Gepost op: 2012/06/13, 10:37:33 »
Weet er iemand dan wat een 'pure' Xfce-distro is dan ? Zijn er zo'n vrijgegeven distro's ?
Nu ja , deze Voyager is in feite echt wat ik wil van een dergelijke Xfce, dus het zal wel deze blijven op mijn testbakje.

ZevenOS Xfce is puur.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #61 Gepost op: 2012/06/13, 11:59:04 »
Sabyon Linux 9 gebruikt al Xfce 4.10.
Niet mijn distro maar als je Xfce 4.10 wilt proberen dan is dat een optie.


Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #62 Gepost op: 2012/06/13, 12:12:06 »
Je kan natuurlijk ook bovenop een kale Ubuntu of Debian XFCE installeren. Ik heb laatst een installatie gedaan van Debian vanaf de XFCE+LXDE CD en dan krijg je volgens mij toch een redelijk pure XFCE voorgeschoteld. Natuurlijk wel met Debianthema, maar dat is alleen achtergrondje + vensterranden.

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #63 Gepost op: 2012/06/13, 13:06:17 »
Heb inmiddels Voyager ook op mijn ¨hoofddesktop¨ staan; naast Ubuntu 12.04 en de oude 10.04.
Opmerkelijk en heerlijk zoveel prachtige mogelijkheden je bij Voyager hebt....
De aanpassingsmogelijkheden zijn werkelijk adembenemend en alles werkt en alles doet wat je wil.
Geniet vooral van de vrijheid die ik heb om zelf alles naar eigen wensen in te richten.
...en al aarzel ik omdat het negatief klinkt:... hoe weinig ervaar ik van die vrijheid in Unity in Ubunbtu12.04
Unity is voor mij starheid, ongewenst gedrag en nauwelijks mogelijkheid tot eigen aanpassingen.

Ben op PC gebied ruim 30 jaar terug nog begonnen met pure DOS, en in Linux ken ik inmiddels ook vele distro´s en dat inmiddels ook weer sinds 5 jaar....Heb dus wel enige vergelijkingsmogelijkheden, en beschouw dat ook wel een beetje als hobby.

Ben inmiddels ook helemaal uitgekeken op de zogenaamde ¨alternatieven voor Unity¨ in Ubuntu 12.04, want als je die vergelijkt met wat je aantreft in Voyager, zit je in Cinnamon en dergelijke, nog met een kinderpuzzeltje te spelen.
Vrees dus dat Unity voor mij zijn langste tijd wel gehad gehad heeft. Laat hem nog even staan omdat de oude 10.04 er nu af kan en ruimtegebrek op de harde schijf heb ik niet.
Lang leve Voyager, lang leve Xubuntu..!
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #64 Gepost op: 2012/06/13, 14:11:49 »
Weet er iemand dan wat een 'pure' Xfce-distro is dan ?
Xubuntu is behoorlijk "puur".... De bovenstrooms weggeplukte Xfce hebben ze benedenstrooms, bij Xubuntu, eigenlijk voornamelijk voorzien van wat andere grafische kunst. En wat kleine wijzigingen zoals pavucontrol i.p.v. xfce4-mixer voor het geluid te bedienen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #65 Gepost op: 2012/06/13, 18:48:10 »
Heb inmiddels Voyager ook op mijn ¨hoofddesktop¨ staan; naast Ubuntu 12.04 en de oude 10.04.
Opmerkelijk en heerlijk zoveel prachtige mogelijkheden je bij Voyager hebt....
De aanpassingsmogelijkheden zijn werkelijk adembenemend en alles werkt en alles doet wat je wil.
Geniet vooral van de vrijheid die ik heb om zelf alles naar eigen wensen in te richten.
...en al aarzel ik omdat het negatief klinkt:... hoe weinig ervaar ik van die vrijheid in Unity in Ubunbtu12.04
Unity is voor mij starheid, ongewenst gedrag en nauwelijks mogelijkheid tot eigen aanpassingen.

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik heb Voyager op mijn SSD in mijn desktop gezet. Is echt fantastisch hoe snel die nu is en hoe soepel het draait waar het op een normale HDD al super snel was.

Dit is voor mij de beste distro op het moment en ik had niet verwacht dat ik Xubuntu nog zou vervangen al is het gewoon Xubuntu met wat extra dingen erop.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #66 Gepost op: 2012/06/13, 19:45:13 »
Ik ben benieuwd hoe het zit met de stabiliteit, continuïteit en betrouwbaarheid van Voyager, ook op de langere termijn. Het is een wel erg kleine distro (eenmansprojectje?), die ik nog niet eens terug kon vinden op Distrowatch...

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan meer toeters en bellen dan er in de standaard-Xubuntu zitten. De standaard-Xubuntu voldoet aan alle eisen die ik aan mijn werkomgeving stel, en overtreft die zelfs.

Maar smaken verschillen, en ach, dat is maar goed ook.... Anders waren we allemaal verliefd op hetzelfde meisje.  =D

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #67 Gepost op: 2012/06/13, 20:22:26 »
Weet er iemand dan wat een 'pure' Xfce-distro is dan ?
Xubuntu is behoorlijk "puur".... De bovenstrooms weggeplukte Xfce hebben ze benedenstrooms, bij Xubuntu, eigenlijk voornamelijk voorzien van wat andere grafische kunst. En wat kleine wijzigingen zoals pavucontrol i.p.v. xfce4-mixer voor het geluid te bedienen.

Inderdaad. Xubuntu heeft alleen een andere paneelindeling en verder enkele GNOME-afhankelijkheden om ontbrekende functionaliteit toe te voegen (zoals jou pavucontrol), maar het is slechts nihil; het meeste is gewoon puur Xfce.

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #68 Gepost op: 2012/06/13, 21:12:19 »
Zo zie je maar dat veel 'geblaat' op diverse blogs in feite pure nonsens zijn (en daarom dat ik er niets over terug vond) i.v.m. 'pure' Xfce distro's.

@ Pjotr: eigenlijk heeft Voyager weinig toeters en bellen: het is gewoon super mooi gemaakt (Frans design: heel smaakvol gedaan) en in feite gewoon Xubuntu; zelfs de update-cyclus en alles is gewoon gepikt van Xubuntu.
Het heel aardige is dat bij Voyager men de nieuwste Xfce al uitgetest heeft in de release en zelfs aanbeveelt (en Français) om te installeren middels een PPA die zij zelf al getest hebben.
Natuurlijk is de vraag of al die mooie tweaks dan meegenomen worden met die PPA-upgrade (?) ; dat staat er niet bij vermeld.
Conclusie: het is gewoon Xubuntu zonder meer, maar dan wel héél goed gedaan, en (getest) het vreet je systeem niet plat; hooguit 32 Mb verschil in geheugenbelasting.
Daarom denk ik dat het wel een aanrader is voor mensen die een 'mooie' Xfce willen, én de Ubuntu-motor willen hebben.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #69 Gepost op: 2012/06/13, 23:08:56 »
Ik ben benieuwd hoe het zit met de stabiliteit, continuïteit en betrouwbaarheid van Voyager, ook op de langere termijn. Het is een wel erg kleine distro (eenmansprojectje?), die ik nog niet eens terug kon vinden op Distrowatch...

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan meer toeters en bellen dan er in de standaard-Xubuntu zitten. De standaard-Xubuntu voldoet aan alle eisen die ik aan mijn werkomgeving stel, en overtreft die zelfs.

Maar smaken verschillen, en ach, dat is maar goed ook.... Anders waren we allemaal verliefd op hetzelfde meisje.  =D

Op dit moment ben ik daar nog niet zo bang voor en als het wel zo word dan ga ik terug naar Xubuntu.
Ik geloof wel dat het voorlopig goed blijft, vooral omdat de basis Xubuntu is en aangevuld is met wat andere software.
Meer is het eigenlijk niet en kun je het zelf na maken. Het voordeel is alleen dat AWN en zo er mooi in gemaakt zijn en dat de overbodige meuk die je mee krijgt als je het zelf in Xubuntu zet, niet mee krijgt.



Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #70 Gepost op: 2012/06/13, 23:21:14 »
Precies. Het is in feite gewoon Xubuntu dus ook als ie ermee ophoudt dan hou je gewoon Xubuntu met AWN over eigenlijk.
Maar hij praat al over 12.10 en heeft Xfce 4.10 al getest op 12.04 dus ik ga ervan uit dat ie betrouwbaar is gezien zijn vooruitstrevendheid :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #71 Gepost op: 2012/06/13, 23:36:30 »
Precies. Het is in feite gewoon Xubuntu dus ook als ie ermee ophoudt dan hou je gewoon Xubuntu met AWN over eigenlijk.
Maar hij praat al over 12.10 en heeft Xfce 4.10 al getest op 12.04 dus ik ga ervan uit dat ie betrouwbaar is gezien zijn vooruitstrevendheid :)

Dat idee heb ik ook en ik heb het gevoel dat het er nog wel even is.
Als het automatisch met Xubuntu bijgehouden word dan zit je voorlopig wel goed.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #72 Gepost op: 2012/06/14, 10:31:42 »
Het voordeel is alleen dat AWN en zo er mooi in gemaakt zijn
AWN draait op Compiz. En juist Compiz vertrouw ik niet; daar heb ik slechte ervaringen mee gehad in het verleden. Allerlei mooie 3D-effecten, maar het systeem werd er niet bepaald stabieler van.

Met de standaard-Xubuntu ben je Compiz-vrij.....

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #73 Gepost op: 2012/06/14, 10:36:51 »
Het voordeel is alleen dat AWN en zo er mooi in gemaakt zijn
AWN draait op Compiz. En juist Compiz vertrouw ik niet; daar heb ik slechte ervaringen mee gehad in het verleden. Allerlei mooie 3D-effecten, maar het systeem werd er niet bepaald stabieler van.

Met de standaard-Xubuntu ben je Compiz-vrij.....

Dat is niet helemaal waar. AWN kan ook zonder compositing draaien:
http://en.wikipedia.org/wiki/Avant_Window_Navigator

"One of the major requirements to run older versions of Avant Window Navigator is a composited environment. Therefore, the user was required to install a compositor,[2] such as Compiz, which could tax performance on low-end systems. Some alternatives were to use Xfce, which has a compositing manager since version 4.2.0, or to enable compositing in Metacity when using GNOME.[3] However, support for non-composited environments is available in version 0.4.0.[4][5]"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #74 Gepost op: 2012/06/14, 10:40:22 »
En hoe zit dat dan in Voyager?

Overigens zie ik de toegevoegde waarde van AWN in Xubuntu, niet in. Xubuntu heeft nota bene al standaard een fraai "dok". Eenvoudig, maar mooi en functioneel.

AWN in Xubuntu, lijkt me een overbodige complicatie. En van overbodige complicaties krijg je doorgaans de grootste problemen, zo leert de ervaring.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/14, 10:51:13 door Pjotr »