Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met Evolution  (gelezen 551 keer)

Probleem met Evolution
« Gepost op: 2008/04/05, 09:51:22 »
Ik werk met Ubuntu 7.10 en krijg bij het openen van het adresboek, telkens deze mededeling:

Fout bij laden adresboek.

Wij konden dit adresboek niet openen.  Controleer of het pad /home/luc/.evolution/addressbook/local/1207378498.5752.6@luc-desktop bestaat en of u het mag benaderen.

Voor de volledigheid: ik had voordien Ubuntu 8.04 geïnstalleerd, een backup genomen van alle gegevens in Evolution in die versie en teruggeplaatst bij het opnieuw installeren van versie 7.10.
En nu kan ik geen adresboek meer openen; een nieuw adresboek aanmaken lukt wel maar kan dan weer niet geopend worden, nieuwe contacten toevoegen lukt ook niet meer.

Ik weet niet of ik dit bericht juist heb gepost in dit forumonderdeel, maar tenslotte ben ik een beginner die wat hulp kan gebruiken ;-).

Alvast bedankt.

Offline siegi

  • Lid
Probleem met Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/05, 13:03:07 »
Het zou kunnen dat je problemen krijgt met die bestandjes van evolution als een latere versie van evolution hierin bezig geweest is.

Probleem met Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/05, 13:11:55 »
Dat is ondertussen ook mijn conclusie.
Ik heb de zaak maar opnieuw geïnstalleerd en dan, in plaats van gebruik te maken van de backup-optie van de vorige versie van Evolution, heb ik de mailmappen manueel teruggeplaatst.
Alles werkt nu weer. Bedankt voor het antwoord hoor.